Kymco PeopleGT 300

chopper_cooper

MF veteraan
7 mrt 2009
2.687
1
big_kymcopeoplegt300i2010_2.jpg

PeopleGT300%20abajo.jpg

big_kymcopeoplegt300i2010_3.jpg

PeopleGT300.jpg

0112-kymco-people-gt300i-freno.jpg

De Kymco GT 300i 2010
  • Cilinderinhoud 298,9 cm³
  • Boring x slag 72,7 x 72 mm
  • Compressie 10,8 : 1
  • Vermogen 21 kW / 8.500 min-1
  • Koppel 27 Nm / 6.500 min-1

honda-sh-300i-2009_5.jpg

volante.jpg

Honda SH 300i
  • Cilinderinhoud 279,1 cm³
  • Boring x slag 72 x 68,5 mm
  • Compressie 10,5 : 1
  • Vermogen 20 kW / 8.250 min-1
  • Koppel 26 Nm / 6.000 min-1

De Kymco Peolpe GT300i is uitgerust met het blok, die ook in de DT300i zit, Tevens is het op de foto- weliswaar een beetje onduidelijk te zien- dat de People GT al voorbereid is om uitgerust te worden met ABS.

Zo op het eerste aangezicht en cijfers is het (bijna) een kopie van de SH300i, ben zeer benieuwd wanneer deze in de showroom komt en naar de vergelijkings test.

Nu maar wachten dat Fourstroker na zijn ronde op de EIMCA een paar mooie kiekjes plaatst.

Link naar de Kymco People GT 300i mini-site
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat deze rapper gaat zijn als een SH 300.

Het voorgaande blok onder de People "300" stond al bekend om z'n vinnigheid en rauwe karakter. Al zal dit blok waarschijnlijk meer de waarden overnemen van de DT. Het gewicht zal niet veel schelen met de DT, verwacht ik zo, dus daar zal niet veel winst meer te behalen zijn.
 
Ik heb ooit op een People S gezeten.. Wat mij op viel was dat de plek voor de voeten tegennatuurlijk is qua houding. Je zit met de tenen naar binnen, terwijl je normaal gesproken met de tenen naar buiten gericht zit.. Kon er mijn voeten niet echt lekker op kwijt.

Gr Guido. (Dutch Big Scoots)
Dutch Big Scoots :: Index
 
ik heb meer vertrouwen in de honda techniek en het verbruik maar hij is wel erg mooi die kymco.
of de kymco lekker zit weet ik natuurlijk niet.
het wordt tijd dat honda het model wat mooier maakt zoals met de sh 150 is gedaan.
kortom de kymco ziet er fantastich uit vind ik hij heeft wel iets van de aprilia cube 300.
 
De enige die ik gemaakt heb met mijn toestel, heb er nog een paar van de onthulling op mijn mobiel.

l_71fb3b13be524171b75c0905fdedfa33.jpg
 
Zekers een heel leuk ding, nu wachten tot deze bij - mij in de buurt - de dealer staat, kan dan mooi de DT en PeopleGT vergelijken/proeven...,
 
Leuk ding, hoop een stuk goedkoper dan een SH300 want die gaan echt voor teveel geld weg (in vergelijking met wat je er anders van kan kopen aan tweewielers).
 
Is er nu al een idee van wanneer en hoeveel?
Ik heb hem toch al op mijn lijstje gezet naast de SH300, de Cube en Carnaby Cruiser.
Waarschijnlijk te zien op het autosalon in BXL?
 
mooi uiterlijk, maar niet vernieuwend als je het vergelijkt wat de concurrenten op dit moment aanbieden. Verder zie ik weinig bagageruimte, waardoor je toch weer geneigd bent om een koffer te nemen (meerprijs). Verder zie ik ook een zeer klein ruitje, hopelijk werkt die afdoende voor snelweg ritten.

Ik heb ooit een uur op een Kymco People S 300 gereden, dat was het voor mij i.i.g. net niet.....
 
Mijn voorstelling van deze Kymco GTI300 is de prestatie van een SH300 aan de prijs van een Cube of een Carnaby. Net de 3 waar ik momenteel zit tussen te kiezen. Of zie ik dat fout?
 
wat valt er tegen op de kymco people s 300 ?

Zaterdag heb ik op een grijze Kymco people S gereden. Hij kostte nieuw met afleveringskosten 5000 euro op de kop af. Ik heb er een uur mee gereden en ongeveer 40 kilometer.
[afbeelding]

[http://www.kymco.nl/images_modellen/peoples_300i_zilver.jpg (afbeelding)]

Ik moet zeggen dat de volgende punten me zijn tegengevallen. Hij geeft mij niet het 'waar voor je 5000 euro gevoel' . De uiterlijke afwerking haalt het niet bij Yamaha of Honda, sommige stylings aspecten zoals de koplamp en dashboard zijn niet van deze tijd. De ruimte onder het zadel viel me tegen. Ook de rijwind was behoorlijk te voelen. Ik denk dat Kymco met dit soort prijzen zichzelf uit de markt prijst, met iets meer geld erbij heb je toch een waarde-vastere Sh300i
en dan zit er nog een koffer bij ook. Voor 4000 euro wil ik er wel eens over nadenken, maar 5000 is teveel van het goede.

Wat me wel meeviel was de remkracht, je staat echt zo stil voor het stoplicht. De trekkracht is te vergelijken met een 250 of 300 van elk ander merk. Ik heb op de snelweg 125km/u aangetikt en toen was er nog wel wat over.

Succes met je proefrit met die aprilia atlantic, ik weet toevallig dat ze bij suzuki amsterdam westpoort er een aantal hadden staan ( bel ze even of het nog zo is).
In het 250 cc segment zijn er genoeg keuzes
edit: dat waren scarabeo's
 
Dat was september 2008, ik heb even het bericht van die proefrit er bijgehaald uit een ander draadje
 
Is er nu al een idee van wanneer en hoeveel?
Ik heb hem toch al op mijn lijstje gezet naast de SH300, de Cube en Carnaby Cruiser.
Waarschijnlijk te zien op het autosalon in BXL?

Hou de site van http://www.kymcolux.com/site/index.php (Kymco luxemburg)in de gaten, dit is de importeur van Frankrijk, Belgie en Luxemburg, kans is zeer groot dat deze wel (eerder) in BE leverbaar zal zijn, dan in NL.
 
Hou de site van http://www.kymcolux.com/site/index.php (Kymco luxemburg)in de gaten, dit is de importeur van Frankrijk, Belgie en Luxemburg, kans is zeer groot dat deze wel (eerder) in BE leverbaar zal zijn, dan in NL.

Gaat komen zodra ze leverbaar worden, Italie eerst natuurlijk maar hij gaat komen.

Had op de Motorbeurs moeten staan natuurlijk maar de exemplaren die er zijn in Europa zijn in, je raadt het al, Italie.
 
Duitsland:
Erwartet wird der People GT 300i Ende Mai, Anfang Juni 2010. Ein Verkaufspreis ist noch nicht veröffentlicht.

Ik ben ook best benieuwd naar deze scooter, vindt het een mooi ding.
Misschien weet Chopper al iets meer.
 
Laatst bewerkt:
Zo Oma even wakker gemaakt!

Natuurlijk te zien op GoMotor! en vanaf vandaag op de Nederlandse wegen, tenminste in de omgeving van Rotterdam.

Valt niet tegen maar in het rijtje SH en New Beverly voorlopig plaats drie.

Snel even met de telefoon wat plaatjes geschoten:

270420111003.jpg


270420111004.jpg


270420111005.jpg


270420111006.jpg


270420111007.jpg


270420111008.jpg


270420111009.jpg


270420111010.jpg


270420111011.jpg


270420111012.jpg


270420111013.jpg


270420111014.jpg


270420111015.jpg


270420111016.jpg
 
ik zag hem al op de motorbeurs staan, volgens mij dezelfde.
De prijs was/is 4799.- zou uit het blooooote hoofd.

En hoe doet tie het???

Inderdaad dezelfde, deze is vanaf GoMotor gelijk naar Rotterdam gekomen.

Hij doet 't aardig, maar moeilijk te zeggen na een kleine 50 kilometer. Ik vind persoonlijk de afstand naar het stuur te groot. De zitpositie vind ik voor mij niet optimaal. Wel lekker lage zitpositie en de scooter heeft potentieel maar een beetje aan de dure kant. Richtingaanwijzers achter lopen ver door en goed zichtbaar aan de zijkant. De kilometers zullen het leren......
 
nou ik ben benieuwd hoe de duurtest verloopt, ik vind hem voor mij met m'n 1.90m lengte ook aan de lange kant, je hangt er als het ware op.(ik wil die taiwanezen er wel eens op zien zitten)
Over de prijs valt zeer zeker wat te zeggen, voor zo'n prijs komen er een heleboel scoots in beeld.
Met een mi. beter restwaarde resultaat, maar de toekomst zal het leren.

Als je nog een proefrijder zoekt :9~
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad dezelfde, deze is vanaf GoMotor gelijk naar Rotterdam gekomen.

Hij doet 't aardig, maar moeilijk te zeggen na een kleine 50 kilometer. Ik vind persoonlijk de afstand naar het stuur te groot. De zitpositie vind ik voor mij niet optimaal. Wel lekker lage zitpositie en de scooter heeft potentieel maar een beetje aan de dure kant. Richtingaanwijzers achter lopen ver door en goed zichtbaar aan de zijkant. De kilometers zullen het leren......
Mss dat de journalist(en), die de komende weken met het speeltje rondrijden, even KYBE bv aan de tand gaan voelen en vragen wat hen bezielt. Waarom ze de People GT duurder in de prijslijst hebben in vergelijking met de DT(?). De laatste is comfortabeler en beter uitgerust. Vergelijkbaar met bijv. Yamaha met de Xcity en de Xmax of Honda SH en Forza of Suzuki Burgman en Sixteen, telkens weer zijn de grotere-wielen-uitvoering goedkoper.
 
Terug
Bovenaan Onderaan