Wetende dat veel Kymco's en deze nu ook weer gebruik maakt van
"HS1, 35/35W" vindt ik het niet zo geheimzinnig, of toch wel?
Weetje:
Niet allemaal maar behoorlijk veel merken reppen in hun gebruikshandleidingen en wphb's enkel en alleen over voltage's en wattage's.
Op onverklaarbare wijze wordt er dus vaker nauwelijks tot niets verteld over het gebruikte type lamp.
Dit klinkt misschien ongelooflijk maar ik kan het weten.
Er zit dus toch iets geheimzinnigs in wat best wel vaag is.
Want waarom worden er wel altijd voltage's en wattage's vermeld
en geen lamp types
Xenon, is het mooist als je net als ik complete retrofit lenzen plaatst, dan is je
lichtbundel het meest fatsoenlijk en optimaal.
De lenzen zorgen ook voor Hi/Low, terwijl als je Hi/low via Bi-Xenon doet je eigenlijk alleen een lampje hebt wat op een achterlijke manier omlaag en hoog wordt gezet en niks voorstelt qua lichtbundel... daar kan ik je dan ook niet in adviseren.
Het plaatsten van retrofit lenzen is dus eigenlijk het mooist/efficiëntst maar is helaas alleen niet voor iedereen weg gelegd, je moet wel heel erg handig zijn en veel lef hebben.
Laat je het doen dan wordt het heel erg duur, omdat er nauwelijks bedrijven zijn die het doen.
Zou het b.v. een yamaha R6 of R1 zijn dan is het appeltje eitje, maar de kymco koplampen vragen t.a.z.v. retrofit lenzen veel meer aandacht.
Mvg. Jan
b.t.w.
Ben jij nu de zoveelste Vlaming met een kapotte gloeilamp, of is het je meer te doen om Xenon?