Wij hebben geen pijpje, is hij wel 100% zeker onderdeel van de gesloten eindtransmissie kast?
Hij zit namelijk lager als het aftap gat niveau, en aftap gat niveau behoort altijd het laagste punt te zijn, anders zou je de eind transmissie kast nooit helemaal kunnen ledigen.
Er zitten bij ons alleen 2 M6 boutjes,
één om te vullen op 90° en dan vervolgens op 180° de aftap bout.
Enige haakse ontlucht-nippel die er op zit zit meestal boven op, dat is de eindtransmissie kast ontluchting, die gaat over het algemeen bij de meeste merken scooters met een slangetje vanaf
bovenkant eindtransmissiekast naar vacuüm van luchtfilterhuis.
De situatie bij jou DT350i motorblok wat direct afgeleid is van het Xc motorblok en dus sterke overeenkomsten vertoont zal niet anders zijn.
Het zegt me niks waarom die 50cc Sym op jou foto daar onderop een pijpje heeft zitten?
Voor ontluchting kan het nooit zijn want het zit op de bodem. Ontluchting kan alleen maar vanaf het niveau waar geen olie zit.
Een eindtransmissie kast is in de regel circa t/m. de helft af gevuld.
Niveau/inhoud bepaling via maatbeker heeft geen enkele zin je niveau bepaling is gewoon de vul opening op 180°.
Je hoeft dus helemaal niet ingewikkeld te doen met precies afmeten van b.v. 220cc in een maatbeker, omdat er b.v. in een wphb staat dat er 220cc in moet.
Als je het volgens de inhoud uit het wphb zou doen kom je namelijk ook net aan uit bij vul opening op 180°
Gewoon vol gooien tot zijn strot is dus altijd oké, en dan nog een beetje aan je wiel draaien vooruit/achteruit en dan pas de vulnippel dicht draaien.
Xciting 400 eindtransmissie vul opening
Xciting 400 eindtransmissie aftap opening.
Olie niveau + IN/UIT.
Bovenkant screenshot kun je ook nog net het zwarte slangetje zien zitten van ontluchting