Wij hebben er dinsdag mee gereden en waren zeer positief. Het motorblok van deze Xciting is echt een groot verschil met de oude motoren. Loopt veel mooier en is zeer krachtig. Naar Nederland zal alleen de versie met ABS komen. Volgens Kymco Nederland levering ergens in september en de prijs zal tussen de 6.300 en 6.500 komen te liggen.
Zo te lezen heb je die al bijna uitgegevenOh mooi dan hou ik nog een paar hondertjes in mijn zak
...
Ben zoiezo al wat dingen aan het vergaren, ik heb mooie Kymco wiel-rims uit Italië laten komen, er liggen reeds 2 nieuwe iridium vonkjes klaar, en ik heb van de week regelrecht vanuit Taiwan een setje 15 Gram Dr. Pulley's besteld voor 4 tientjes met opsturen erbij
Hoog scherm moet ik ook nog hebben van de winter maar daar kom ik ook maar niet uit,
want zowel bij het Givi als het Ermax scherm staat expliciet vermeld dat je de zwarte
langwerpige plastic verstevigingen niet meer terug mag plaatsen, en die vindt ik juist zo mooi!
Wat betreft die uitlaat, moet ik door een lange smalle poort, en brommert moet ik dan in schuur ook nog omdraaien
ik had met de DownTown ook al eens het schiltje van de uitlaat licht beschadigd, die after-market gevallen zijn dan toch vaak even smaller en korter, voor mij dus een uitkomst.
Wat ik wel minder vindt is de herrie die er uit die dingen komt, de standaard uitlaat klinkt voor mij mooi zat, in feiten ben je alleen maar andere tot last en die brommer rijd er ook nog eens geen meter beter/harder door.
zal zo nog even een fotootje opzoeken van de poort dan kun je een indruk krijgen.
Zie hier de breedte van Mijn Poort
Kom ik dus eens een mooie bescheiden pijp tegen dan is de kans reëel dat ik toch zoiets aanschaf van wegen mijn draai cirkel in schuur en poort die maar +/-90 breed is.
Ik heb er zelfs al over na gedacht om een soort koker van karton te maken die ik bij het naar binnen rijden om het plastic uiteinde van mijn uitlaat schuif... de standaard pijp is nou eenmaal een dikke puist in die krappe poort dus ik mot toch wat
Prettig weekend gewenst
Zo te lezen heb je die al bijna uitgegevenMss de optioneel Kymco scherm, mogelijk dat het demo model hiermee is uitgerust.
[afbeelding]
Oh mooi dan hou ik nog een paar hondertjes in mijn zak
Ik ben al aan het kijken naar andere banden maar dat ligt wat lastig, ik wil graag
de zelfde banden als ik had en dat waren Metzeler Feel Free Wintec.
Helaas is die in 150/70-14" niet te krijgen, de voorband 120/70-15" is er wel in Wintec
Het lijkt mij wel handig dat als die doos aankomt er direct andere bandjes om kunnen, maar
zover is het nog niet.
Ik zit al weken te staren naar alle andere banden maar ben er gewoon nog niet uit.
Ben zoiezo al wat dingen aan het vergaren, ik heb mooie Kymco wiel-rims uit Italië laten komen, er liggen reeds 2 nieuwe iridium vonkjes klaar, en ik heb van de week regelrecht vanuit Taiwan een setje 15 Gram Dr. Pulley's besteld voor 4 tientjes met opsturen erbij.
Hoog scherm moet ik ook nog hebben van de winter maar daar kom ik ook maar niet uit,
want zowel bij het Givi als het Ermax scherm staat expliciet vermeld dat je de zwarte
langwerpige plastic verstevigingen niet meer terug mag plaatsen, en die vindt ik juist zo mooi!
Nou ja genoeg luxe problemen, haha even aankijken dus maar.
Cheers WE Jan
[afbeelding]
Sorry zo'n band zal ik nooit op gaan rijden, dat is een echte sneeuwschep, de Feel Free Wintec
Wij zijn erg gecharmeerd van de gele of de bruine uitvoering. Wordt vervolgd.Gr. A3 Klus
Ja? rijd het een beetje? Hoop dat jullie een keus kunnen maken. Blijft toch wel een smak geld hoor. Probeer toch rationeel te denken, zou ik zeggen. Voor dat geld rij je lekker droog in een bv; Kia Picanto, Citroen c1 etc etc. Of een klasse goedkoper rijden, zoals Yamaha XCITY Hou je toch hoop geld in de zak. In deze sombere tijden. Maar dat geld niet voor iedereen natuurlijk.
Klopt Bluethunder. Het is allemaal veel geld maar als je het afzet tegen een T-Max valt het mee. Motorscooters die 10.000 of meer kosten vallen sowieso voor ons af.
Een X-City is geen optie, net als zijn broertje X-Max. De Aprilia Scarabeo beviel prima maar had maar 300 cc en nu rijdt ze een Gilera Nexus 500.
Deze is eigenlijk net iets te zwaar en dan is de Kymco de gulden middenweg.
Gr.A3 Klus
p.s. Jan, bedankt voor de informatie. Ga er zeker mee aan de slag.
p.s
maar de teleurstelling dat ik geen Feel Free Wintec voor achter kan krijgen zal zich
uiteindelijk wel oplossen, dan maar geen winterbanden... o.a. Bridgestone of
Dunlop ScootSmart hebben ook leuke recensies... ik was het alleen even niet gewend dat een 150/70-14" niet ruim aanwezig is op de markt.
Daarnaast overweeg ik nog of het misschien deze ronde niet handig is om 'H' banden te kopen, H = t/m 210km/pu