KZ400 1976 loopt slecht

Wimpel

MF'er
27 jul 2005
51
0
Zwolle
Hallo!

Ik heb een KZ400 uit 76 die slecht loopt, loopt wel op beide cilinders maar 1 lijkt wat in te houden.

Ik heb; kleppen, punten gesteld. Carbs schoongemaakt, had een poreus luchtfilterboxje met een snee en die heb ik vervangen.

Het gekke is dat hij gister na deze werkzaamheden wel goed liep. Na een km 3 hield dat echter weer op...

Zelf verdenk ik nog de carbs, dat daar wellicht toch weer een vuiltje in zit. Wat denken jullie?

Bvd groet Willem-Jan
 
Tankbeluchting gaat via de tankdop. Als je , bij wijze van spreken, een liter uit de benzinekraan kunt laten lopen is de beluchting ok.

Carburateurs aftappen en kijken of daar nog meuk in zit.

Btw, je hebt het over contactpunten, dus ook condensatoren. Misschien dat die slecht zijn geworden na 40jaar.
 
Koop eens carburateur reiniger, in een volle tank frisse benzine doen. Gaan rijden minstens 50 km, wegzetten en een dag of 2 of 3 weer gaan rijden! Succes ermee! (Alle vergumde benzine resten lossen dan op.)

Als het zo simpel was dan stond MF niet vol met topics over motoren die slecht lopen door vervuilde carbs die dat ook blijven doen na 1 of ander wonder reinigings toevoegmiddel.
Die middelen weken het vuil wel los maar kunnen het niet oplossen en blijven de sproeiers en kanaaltjes dus gewoon verstopt/ half dicht.

Enige juiste oplossing is carbs volledig demonteren en dus ook de mengselschroeven ed er uit en dan het liefst ultrasoon (laten) reinigen.

De rest is gepruts.
 
Laatst bewerkt:
Koop eens carburateur reiniger, in een volle tank frisse benzine doen. Gaan rijden minstens 50 km, wegzetten en een dag of 2 of 3 weer gaan rijden! Succes ermee! (Alle vergumde benzine resten lossen dan op.)

dat is jouw reaktie op een "punt" ?

ik had eerst iets anders geschreven maar dacht al ,snel "laat ik nu maar eens een brave jongen zijn en dat weg doen".
 
Bedankt voor de reacties! Ik heb de carbs nogmaals schoongemaakt en het benzinefilter aan de tank ook. Inmiddels loopt de motor aardig! :)

Alleen rijst het volgende probleem alweer;

Het oliedruk lampje brandt tot ongeveer 3500 a 4000 toeren, daarboven gaat deze uit.. Kan ik de oliedruk meten om een kapotte sensor te elimineren? Anders kapotte oliepomp of verstopt kanaaltje oid? Olie en filter al vervangen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Ik heb de carbs nogmaals schoongemaakt en het benzinefilter aan de tank ook. Inmiddels loopt de motor aardig! :)

Alleen rijst het volgende probleem alweer;

Het oliedruk lampje brandt tot ongeveer 3500 a 4000 toeren, daarboven gaat deze uit.. Kan ik de oliedruk meten om een kapotte sensor te elimineren? Anders kapotte oliepomp of verstopt kanaaltje oid? Olie en filter al vervangen
Was dat voor het verversen ook zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan