laad problemen R6

Bennie L

MF veteraan
2 feb 2006
1.431
2
De Wijk
Hoi :W
Mijn eerste problemen met mijn motor zijn een feit,wou vanavond naar een kameraad in Leeuwarden (vanaf Meppel) maar bij Marknesse begon mijn motor raar te doen.Snelheid,kilometerstand,en verdere info was weg :? ,torenteller deed t wel.Afijn ondewr het rijden dacht ik wat het wezen kan en kwam op t idee om mijn licht eens uit te doen en warempel info was weer terug op mijn dash.Dus het moet iets zijn in de accu of laadcircuit.Dus maar zo snel mogelijk naar huis toe voordat de accu helemaal op is.Gelukkig had ik thuis gehaald en heb daar de motor uitgezet,en idd hij wou niet meer starten.Laadsysteem ff nagekeken en hij laadt tussen de 12 en 12,5 volt,das dus te weinig.maar nadat ik dus de motor weer gestart had met behulp van mijn auto wou die later zonder hulp wel weer starten,dus hij laadt wel iets.Via deze site de wikkelingen van de dynamo nakeken en hij laadt op wisselspanning stationaire 20v en op toeren schiet hij naar 50 a 60 volt,alle 3.Volgens info hier moet dat goed zijn.Blijft naar mijn mening nog 3 dingen over,bedrading,accu en spanningsregelaar,deze zit toch extern????

Mensen met ervaring hiermee??
 
Nr. 24 is je spanningsregelaar

full
 
vanavond de boel ff nagekeken en de stekker van de spanningsregelaar was verbrand. *O* Morgen ook gelijk een nieuwe accu erop,heeft al eens gelekt.Hopelijk heeft de spanningsregelaar het overleeft,koste iets van 89 ex -O-

Jullie horen hoe t afloopt :Y
 
De dynamo dient per fase ca 85 to 120 volt wissel spanning te geven bij 4000 rpm.

Het lijkt er meer op dat de dyn. verbrand is.

Demonteer de dynamo. Met een beetje zoeken zie je tussen de spoelen drie knoop punten. Deze knopen zijn met een pers verbinder verbonden (geisoleerd) Een van deze verbindingen is waarschijnlijk verbrand. (Zwart)
Losmaken solderen en isoleren. Doe ze dan alle drie.
Maak de draden schoon van de isolatie lak. anders wordt solderen lastig.

Zelf ook bij mijn Kawa ondervonden. Zelfde verhaal als bij jouw. Nu geen centje pijn meer.



:] :] :] :]
 
Duidelijk een verhaal van Spanningsregelaar, nieuwe SR en accu erin en je kan weer ff rijden.

89 euro is niets vergeleken 200 euri voor een nieuwe SR voor op de VFR
 
Oke tis wat laat maar wou het toch nog ff melden:

Stekker was dus verbrand,gerepareerd en doet het al bijna weer 2 maand naar volle tevredenheid *O*

Tip:check eens de stekker van de spanningsregelaar,wil door slechte massa wel eens warm worden waardoor je dus deze problemen krijgt
 
Oke tis wat laat maar wou het toch nog ff melden:

Stekker was dus verbrand,gerepareerd en doet het al bijna weer 2 maand naar volle tevredenheid *O*

Tip:check eens de stekker van de spanningsregelaar,wil door slechte massa wel eens warm worden waardoor je dus deze problemen krijgt
Leuk dat je het nog even laat weten! Scheelt anderen wellicht een spanningsregelaar of dynamo...
 
Tnx voor de tip. Ik heb nu met mijn Srad bijna dezelfde problemen.
Mijn temperatuur wordt alleen maar aangegeven, wanneer ik de killswitch inschakel :? . En doe ik 'm uit dan geeft ie niks aan. En mijn accu laadt
moeilijk op. Morgen ff kijken naar de spanningsregelaar iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan