Poekman
Die hard MF'er
Vandaag aan het meten geweest om een accu-oplaad-probleem te analyseren van mijn Honda CB600S Hornet uit 2002.
Dit zijn mijn meetwaarden:
Stationair draaien:
Verlichting uit - 12,7/12,8 V
Stadslicht aan - 12,7/12,8 V
Dimlicht aan - 12,4/12,5 V
3000 rpm:
Verlichting uit - 14,0/14,1 V
Stadslicht aan - 14,0/14,1 V
Dimlicht aan - 12,1/12,2 V
Ik heb zowel m'n xenonverlichting als een halogeenlamp erop aangesloten. Dit maakte geen verschil. Nu komt het mooie: als ik m'n (halogeen)lamp eruit trek, dan zijn de laadwaarden wel 14V met ingeschakelde dimlicht!
Ik weet het ff niet meer, heb al een nieuwe accu gehaald maar daar start hij helemaal niet mee, omdat de ANWB hem afgelopen donderdag (stil komen te staan met de oude accu) met +18v heeft opgeladen heeft deze, denk ik, een tikje gehad. Deze nieuwe accu ga ik komende week omruilen en dan weer meten.
Iemand andere ideeen? Spanningsregelaar is uitgesloten lijkt mij. Slecht contact ergens in de bedrading van de koplamp? Of toch de dynamo?
Dit zijn mijn meetwaarden:
Stationair draaien:
Verlichting uit - 12,7/12,8 V
Stadslicht aan - 12,7/12,8 V
Dimlicht aan - 12,4/12,5 V
3000 rpm:
Verlichting uit - 14,0/14,1 V
Stadslicht aan - 14,0/14,1 V
Dimlicht aan - 12,1/12,2 V
Ik heb zowel m'n xenonverlichting als een halogeenlamp erop aangesloten. Dit maakte geen verschil. Nu komt het mooie: als ik m'n (halogeen)lamp eruit trek, dan zijn de laadwaarden wel 14V met ingeschakelde dimlicht!
Ik weet het ff niet meer, heb al een nieuwe accu gehaald maar daar start hij helemaal niet mee, omdat de ANWB hem afgelopen donderdag (stil komen te staan met de oude accu) met +18v heeft opgeladen heeft deze, denk ik, een tikje gehad. Deze nieuwe accu ga ik komende week omruilen en dan weer meten.
Iemand andere ideeen? Spanningsregelaar is uitgesloten lijkt mij. Slecht contact ergens in de bedrading van de koplamp? Of toch de dynamo?
Laatst bewerkt: