Laadprobleem Suzuki GSX550ES

17 aug 2001
2
0
Sinds kort gaan er regelmatig hoofdzekeringen van 15 A defect en is de accu defect geraakt.

Bij stilstand van de motor is de accu bijvoorbeeld 12,5V.
Als ik de accuspanning ga meten tijdens het lopen dan daalt deze naar 11,5 V en als ik wat gas geef (5000 toeren) dan daalt de spanning verder naar zo'n 10,5 V. Dit kan nooit de bedoeling zijn.

Als ik dan de gelijkrichter losmaak dan blijft de spanning wel 12 V tijdens het draaien van de motor. Ik denk dat het te maken heeft met de dynamo of de gelijkrichter. Wie kan aangeven wat er aan de hand is?

Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

 
Is inderdaad heel erg fout.

Normaal is bij 5000rpm je voltage +/- 14,7v en daalt ie bij stationair toerental terug naar rond de 11-12v (afhankelijk van gebruikers)

Is in ieder geval iets met je gelijkrichter en/of spanningsregelaar (kan zijn dat deze in één behuizing zit.

Je kan naar een sloop gaan en er eentje proberen...of ff meten, maar dan moet je een onderhouds boek bij de hand hebben.

sorry dat ik niets concreets te zeggen heb :P

Suc6
 
Ik heb het probleem gevonden!
Het massakabeltje van de gelijkrichter maakte slecht contact waardoor er soms wisselspanning naar de accu ging via de hoofdzekering. Hierdoor ging regelmatig deze zekering kapot en was de accu spanning erg laag.


De oplossing was dus de contacten van de connector van de gelijkrichter schoonmaken inclusief de connector van het massa contact van de gelijkrichter.

Ik hoop dat andere hier hun voordeel mee kunnen doen.

 
Terug
Bovenaan Onderaan