Herman Verbeek
Rookie
- 17 aug 2001
- 2
- 0
Sinds kort gaan er regelmatig hoofdzekeringen van 15 A defect en is de accu defect geraakt.
Bij stilstand van de motor is de accu bijvoorbeeld 12,5V.
Als ik de accuspanning ga meten tijdens het lopen dan daalt deze naar 11,5 V en als ik wat gas geef (5000 toeren) dan daalt de spanning verder naar zo'n 10,5 V. Dit kan nooit de bedoeling zijn.
Als ik dan de gelijkrichter losmaak dan blijft de spanning wel 12 V tijdens het draaien van de motor. Ik denk dat het te maken heeft met de dynamo of de gelijkrichter. Wie kan aangeven wat er aan de hand is?
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.
Bij stilstand van de motor is de accu bijvoorbeeld 12,5V.
Als ik de accuspanning ga meten tijdens het lopen dan daalt deze naar 11,5 V en als ik wat gas geef (5000 toeren) dan daalt de spanning verder naar zo'n 10,5 V. Dit kan nooit de bedoeling zijn.
Als ik dan de gelijkrichter losmaak dan blijft de spanning wel 12 V tijdens het draaien van de motor. Ik denk dat het te maken heeft met de dynamo of de gelijkrichter. Wie kan aangeven wat er aan de hand is?
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.