nwam
Moto Guzzi V50 Nato
- 24 okt 2013
- 22
- 12
Ik ben sinds 2 jaar in het bezit van een Moto Guzzi V50 Nato
Dat ding liep toen ik hem kocht helemaal niet, maar na een beetje sleutelen kreeg ik hem aan de praat.
Liep wel onregelmatig en laadde niet.
Na het seizoen heb ik de carburateurs voorzien van nieuwe pakkingen en sproeiers en ik heb ze ultrasoon gereinigd.
Ik heb de kop en voetpakkingen vernieuwd en de kleppen gesteld.
Nu loopt hij voortreffelijk.
Een probleem blijft, hij laadt niet op.
Ik heb de verschillende componenten doorgemeten, die leken goed.
De spanningsregelaar heb ik vervangen omdat ik die niet kon doormeten, dat werd een used getest product van een gerenommeerd Guzzi dealer.
Dat hielp niet. Vervolgens toch ook maar de Dynamo met koolborstels en rotor vervangen door eveneens een used en getest product.
Dat hielp nog niet. Toen ook de diodedrager vervangen en nog steeds geen sjoege.
Ik heb alle bedrading op breuken gecontroleerd en de verschillende componenten extra aan massa verbonden, tevens de stekker aansluitingen met contactspray gereinigd en alle bedrading stuk voor stuk opnieuw doorgemeten.
Helaas, niks helpt, het laadcontrolelampje blijft branden en ik meet ook geen lading.
Het laadstroom controlelampje is wel orgineel verbonden met het controlelampje van de vrijloop en van de oliedrukzender, die route heb ik nog niet bekeken.
Ik heb mij nu zover in deze materie verdiept en speciaal voor dit circuit aparte schema's gemaakt, maar ik kom er niet uit.
De accu is nieuw en ik kan op een volle accu ca 150 km rijden en moet dan zo min mogelijk stroomverbruikers inschakelen.
Wie weet raad?
Dat ding liep toen ik hem kocht helemaal niet, maar na een beetje sleutelen kreeg ik hem aan de praat.
Liep wel onregelmatig en laadde niet.
Na het seizoen heb ik de carburateurs voorzien van nieuwe pakkingen en sproeiers en ik heb ze ultrasoon gereinigd.
Ik heb de kop en voetpakkingen vernieuwd en de kleppen gesteld.
Nu loopt hij voortreffelijk.
Een probleem blijft, hij laadt niet op.
Ik heb de verschillende componenten doorgemeten, die leken goed.
De spanningsregelaar heb ik vervangen omdat ik die niet kon doormeten, dat werd een used getest product van een gerenommeerd Guzzi dealer.
Dat hielp niet. Vervolgens toch ook maar de Dynamo met koolborstels en rotor vervangen door eveneens een used en getest product.
Dat hielp nog niet. Toen ook de diodedrager vervangen en nog steeds geen sjoege.
Ik heb alle bedrading op breuken gecontroleerd en de verschillende componenten extra aan massa verbonden, tevens de stekker aansluitingen met contactspray gereinigd en alle bedrading stuk voor stuk opnieuw doorgemeten.
Helaas, niks helpt, het laadcontrolelampje blijft branden en ik meet ook geen lading.
Het laadstroom controlelampje is wel orgineel verbonden met het controlelampje van de vrijloop en van de oliedrukzender, die route heb ik nog niet bekeken.
Ik heb mij nu zover in deze materie verdiept en speciaal voor dit circuit aparte schema's gemaakt, maar ik kom er niet uit.
De accu is nieuw en ik kan op een volle accu ca 150 km rijden en moet dan zo min mogelijk stroomverbruikers inschakelen.
Wie weet raad?