laadproblemen yamaha v max 1200 bouwjaar 1991

durpie

Rookie
26 okt 2009
19
5
waarschoot
laadproblemen v max er zit op mijn stuur een spanningmeter nu zie ik als ik de moto start gaat hij netje naar de 14.5 volt als ik de lichten aanleg zakt hij naar 13.4 ongeveer bij 2000toeren stijgt de spanning terug naar ongeveer 14.3 volt en dan plots begin de spanning te zakken naar 12 volt en dan bij gas geven ongeveer terug naar 13 volt dus ik zie dat de spanning niet gelijkmatig verloopt en vroeger bleef dat altijd stabiel de gelijkrichter heb ik vervangen alternator geeft op alle 3 de witte kabbels bij 5000 toeren 75 volt en o ohms onderling bij warme motor 0.2 ohms
 
Laatst bewerkt:
hou de meetpennen tegen elkaar en meet dan of de meter daadwerkelijk 0 ohm aan geeft.
Duurdere meters hebben vaak betere standen om dit soort lage ohmse waarden goed af te lezen.
Meet de wisselspanning eens als je blok opgewarmd is ?
Als de opbrengst minder wordt naarmate het blok warmer is dan zou ik het toch eerst zoeken in slecht contact in het laadcircuit, of een fase die slecht wordt.
Op de vrije 3 fase witte draden zou je dan 3 gloeilampen kunnen hangen van bv 75 watt, deze zouden even fel moeten branden rond de >2000 tpm .
Je kunt bij de gamma 3 van die verhuis fittingen kopen voor een paar lullige euro`s . En meet de laadspanning rechtstreeks op de accu polen.
 
gisteren de v max getest 120km gereden nu blijkt tijdens het rijden loopt de spanning op van 13.4 tot 14.4v met lichten uit soms 15 v bij stationair soms 13.6 en soms 11.8v maar niet altijd is echt een raadsel
 
Ik heb ook een voltmeter op de Vmax, gewoon voor de sier. Ik zou niet weten wat voor toegevoegde waarde het moet hebben als er geen problemen met de motor zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan