hoi,
heb het forum al wat doorzocht, maar heb niet echt een oplossing voor mijn probleem gevonden. De accu van mijne moto trekt leeg bij het rijden met de lichten aan. de laadspanning is dan maar nauwelijks 11vdc. doe ik de lichten uit, dan meet ik een 13.5vdc op 4000 toeren. het probleem van mijne moto is dat de alternator nog werkt met een elektromagneet. dus wordt de spanning op mijn gele draden geregeld door de elektromagneet. bij het aanzetten van het contact meet ik een 6vdc over de elektromagneet, en bij het draaien van de motor een dikke 11vdc. de spanning die ik over de 3 gele draden meet op 4000 toeren is ook maar nauwelijks een 11vac. heb al gelezen dat het toch een dikke 30vac moet zijn. deze spanning meet ik wel als ik de regulator loskoppel van de gele draden, en met een spanning van 6vdc op de elektromagneet, en dat op 5000 toeren. heeft er iemand een idee hoeveel ongeveer de weerstand over de elektromagneet is? denk dat het probleem ligt aan de spoelen van de alternator, of de elektromagneet. de regulator kan het niet zijn, omdat deze al vervangen is.
iemand raad???
heb het forum al wat doorzocht, maar heb niet echt een oplossing voor mijn probleem gevonden. De accu van mijne moto trekt leeg bij het rijden met de lichten aan. de laadspanning is dan maar nauwelijks 11vdc. doe ik de lichten uit, dan meet ik een 13.5vdc op 4000 toeren. het probleem van mijne moto is dat de alternator nog werkt met een elektromagneet. dus wordt de spanning op mijn gele draden geregeld door de elektromagneet. bij het aanzetten van het contact meet ik een 6vdc over de elektromagneet, en bij het draaien van de motor een dikke 11vdc. de spanning die ik over de 3 gele draden meet op 4000 toeren is ook maar nauwelijks een 11vac. heb al gelezen dat het toch een dikke 30vac moet zijn. deze spanning meet ik wel als ik de regulator loskoppel van de gele draden, en met een spanning van 6vdc op de elektromagneet, en dat op 5000 toeren. heeft er iemand een idee hoeveel ongeveer de weerstand over de elektromagneet is? denk dat het probleem ligt aan de spoelen van de alternator, of de elektromagneet. de regulator kan het niet zijn, omdat deze al vervangen is.
iemand raad???