laadspanning niet goed

zxr 400tb

Rookie
24 mei 2010
29
0
tb
he iedereen

ik heb het volgent probleem mijn laad spanning van mijn zxr 400 is te hoog ?

als mijn motor stationair draait is de spanning ongeveer 14,4.

geef ik wat gas gaat die wat omhoog maar blijft bij de 14,5 ongeveer.

maar als ik rij met een gangetje van 80, maakt niet uit hoe hard , dan geeft die 14,45 aan

doe daarbij ook de lampen aan schiet die omhoog naar de 15.2 , doe groot licht er bij aan zakt die naar beneden naar de 13 volgensmij ( niet goed gekeken).
ook als ik rij zonder licht aan, en dan rem schiet de spanning weer omhoog. rem lichten gaan dan aan.

en als ik rij zonder lichten en knipperlichten aan doe geeft die 14,7 volt aan.

dit meet ik allemaal op de accu polen.

rara wat is dit? ik heb 2 keer er een andere spannings regelaar er op gezet. 2dehands van de sloop.
heb ook 1 keer alle lampen vervangen en ook andere benziene pomp er op gezet. deze waren alle maal een keer door gebrand.

ook is de accu net 2 weken oud.

heb de ohm gemeten van de dynamo geeft 0,9 aan over de 3 draden.

maar hoe meet je de spanning van de dynamo? heb 2 draden van mulitimeter maar waar moet ik de rooie aan doen en waar de zwarte? ??

trouwes heb alle massa aansluiting schoon gemaakt en goed vast gezet.
 
ik ook niet.
laadspanning is misschien wat hoog (klein beetje).

spanning van de dynamo meet je door de stekker los te trekken en dan tussen de 3 draden onderling te meten, wisselspanning dus.
moet met gasgeven tot ongv 60 volt oplopen.
 
Laatst bewerkt:
Aardpunt van de spanningsregelaar checken/reinigen/vastzetten, vooral als dat een boutje is (boutgat eveneens reinigen).

Bepaald niet zelden ontstaat daar "galvanisch" een overgangslaagje waardoor de spanning kan oplopen.
 
Aardpunt van de spanningsregelaar checken/reinigen/vastzetten, vooral als dat een boutje is (boutgat eveneens reinigen).

Bepaald niet zelden ontstaat daar "galvanisch" een overgangslaagje waardoor de spanning kan oplopen.

:Y .... :^

<edit>...
:/ ik zie dat je vorige maand ook al problemen had,...dus het is niet echt opgelost.
Heb je de spanning vanaf de dynamo ook opgemeten,...(per fase..)
En zijn die 2e-hands-SR's wel ok?

Alles boven de 14,6 volt is te veel.



ander topic mbt spanningsregelaar...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan