Laag scherm Vespa GTS300 Super

Goed om te weten, geeft zo'n laag scherm nog wel enige bescherming? Ik ben bijna altijd op 80 of 100 km weg (Duitsland) onderweg. Ik ben overigens nieuw op het forum en weet nog niet hoe alles werkt dus sorry scooterlover.
 
Als het alleen voor de sier is dan hoeft het voor mij niet, kaal vindt ik hem toch het mooist. Misschien toch eerst effe ergens rijden op een exemplaar met scherm.
 
Ha Lodewijk welkom op het forum.
Ik heb ook een laag windscherm en ach het helpt natuurlijk wel iets maar nee NIET bij je hoofd, Die krijgt nog steeds de volle lading wind.
Mijn Garmin Zumo zit er wel mooi achter dus hij is wel handig voor mij :-)

Met hoog windscherm moet erg relaxt rijden alleen als het regent of mist dan zie je werkelijk niks en al helemaal niet in het donker met regen.
Er zijn forum leden met een GTS die de ruit hebben afgezaagt zodat je er in geval van regen net overheen kunt kijken maar de wind turbelentie net over je hoofd gaat.
Zelf heb ik proef gereden met zo'n ruit maar vond het knap irritant steeds tegen die rand aan te kijken. Het is iets wat je zelf moet ondervinden. Er zijn mensen die er totaal geen moeite mee hebben.

Succes :)
 
Klopt allemaal wat hierboven gezegd wordt. Het lage scherm helpt alleen als je vooroverbuigt en erachterkruipt. Is een stuk stiller ineens rond je helm. Maar ik vind een hoog scherm echt niet staan op de GTS, dus daarom de lage, die ik juist wel weer mooi vind staan! Gewoon proberen dus.
 
Ik zal een dezer dagen eens naar mijn dealer gaan om te kijken of ik een stukje kan rijden op een vespa met laag scherm. Het gaat me niet zozeer om het hoofd, maar als er wat wind van het bovenlichaam wordt weggehouden zou dat ook al mooi zijn. Ik lees alleen ook verhalen van turbulenties bij de helm en daar zit ik niet op te wachten.
 
Ik heb een scherm waar ik net overheen kijk maar heb wel turbellentie rond de helm.
 
Heeft iemand trouwens een tip, hoe ik zo'n mooi icoontje aan mijn profiel kan tovoegen. Met paint lukt het me niet mijn foto's mooi passend te krijgen.
Zie de FAQ: [FAQ=,icoontje]Algemene FAQ: Hoe voeg ik zo'n icoontje toe bij mijn naam?[/FAQ]

Het best verklein je de door jou gekozen afbeelding tot een formaat van 60 x 60 pixels waarna je hem toevoegt in je profiel.
Met iPhoto maak je het plaatje eerst vierkant, dus evenveel pixels hoog als breed; daarna verkleinen waarbij je 60 kiest als hoogte waarna de andere afmeting automatisch wordt ingevuld.
 
Laatst bewerkt:
Klopt allemaal wat hierboven gezegd wordt. Het lage scherm helpt alleen als je vooroverbuigt en erachterkruipt. Is een stuk stiller ineens rond je helm. Maar ik vind een hoog scherm echt niet staan op de GTS, dus daarom de lage, die ik juist wel weer mooi vind staan! Gewoon proberen dus.

Ik heb een hoog scherm op mijn 300 zitten, en zou niet anders willen, voor mij geen laag schermpje... :N
 
met een hoogscherm mag je wel niet boven de 100km/u rijden..
Eh, mag 140 km/h ook? :+

Zonder gekheid, het staat meestal als waarschuwing erop. Bij mij is een klein scheurtje onstaan in het scherm, waarschijnlijk door de winddruk(heb ik gestopt).

Maar ik rijd er gewoon 120 km/h mee hoor, geen probleem. Daar heb ik zo'n scherm voor.
 
En dan heb je ook nog zoiets als WERKELIJKE snelheid of de snelheid op de teller van je Vespa. 100 km op de teller van de vespa is maar 89 in het echie volgens de Garmin.
 
gewoon gas erop !! rij met de scooter net zoals met mijn ' gewone' motor :Y :Y :Y :Y :Y
 
Ik wil hem toch even voorstellen, mijn Vespa. Helaas nog zonder scherm, maar dat komt nog wel!
full
 
Scherm is besteld (smoke), ik ben benieuwd. Kwam gisteren een Vespa die-hard tegen in Kleef (Duitsland), rijdt elke dag 80km woonwerk, had toevallig laag scherm en was zeer tevreden. Hij had wel wat lawaai, maar in iedergeval minder dan zonder scherm. Heeft iemand trouwens een goede manier om een TomTom voor de auto op de Vespa te bevestigen. Ik dacht dat het een goed idee was om de TomTom met de zuignap op de rechter spiegel te plakken. Dat was ook zo alleen trilde de TomTom van het houdertje af en ging een reis naar en op het asfalt maken met een gangentje van rond de 80km/h. Wonder boven wonder heeft ie het buiten een paar krassen (niet op het scherm) goed overleefd! Even voor de duidelijkheid, mijn vrouw wist al van te voren dat het geen goed idee was! Waarom luister ik nou nooit!
 
Mooi apparaat, die gts. Dat zwart heeft wel wat.

Misschien vind je in dit topic wat inspiratie?:

GPS op scooter
 
Laatst bewerkt:
Beste Mensen vandaag kwam dan eindelijk mijn lage scherm in de smoke kleur. Ik heb hem meteeen gemonteerd en ben gaan proefrijden. De mensen die allang met zo'n scherm rijden merken misschien niet zoveel verschil, maar het scheelt behoorlijk! Ik heb veel minder winddruk op mijn bovenlichaam en gelukkig geen hinderlijke turbulenties bij de helm. Al met al ben ik dus zeer tevreden! Ik moest wel even wennen aan het uitelijk van mijn scooter met scherm. Maar ook dat went snel en ik vindt het zelfs wel mooi, hij lijkt iets volwassener en zal minder snel voor brommer worden aangezien.

Allemaal bedankt voor de geboden adviezen! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan