Laagstaande zon en zonnevizier

🙂Nu moet je wel opletten op je tegenliggers die niets kunnen zien.
@lionofjudah Jouw omschrijving lijkt een beetje op het omgekeerde van target fixation. Zou best kunnen werken. Misschien krijg ik er wel hoofdpijn van.

Wat ook kan helpen, dat doen mensen in de plekken waar heel veel sneeuw en zon is: kijk spleet. De hoeveelheid licht beperken totdat het acceptabel is. Dus praktisch voor ons motorrijders: ogen wat dichtknijpen, dan langs het lichtpunt kijken.

@Vtwinner : heb tot nu toe: nooit koppijn gekregen ervan. Kan begrijpen dat sommigen gevoelig zijn voor grote hoeveelheden licht misschien. Daarom ogen dichtknijp techniek.... probeer met een felle zaklantaarn thuis...
 
Vandaag een stukje wezen toeren met het zonnevizier gedeeltelijk omlaag. Werkt prima zover ik nu kan beoordelen. Vizier verschuift ook niet onder het rijden. Top!
 
Als je niets kunt zien moet je stoppen. Ik heb eens een vrouw met een auto tegen een puincontainer aan zien rijden met laagstaande zon. Ze verklaarde niets te kunnen zien, maar was toch door blijven rijden.
Ja, dat is wel een gemakkelijke.
vrouwen..... ;)
 
Bekend probleem; bij mij maakt het zonnevizier (grijs, helm is een X-lite)) het ook alleen maar erger. Rijd ik dan de schaduw in, dan rijd ik gewoon een zwart gat in...
Mijn zonnebril op sterkte heeft in ieder geval veel betere kwaliteit, dan zie ik meer. .maar inderdaad, steeds bril wisselen is niet fijn.

Kon ik mijn zonnevizier maar wisselen voor één van een betere kwaliteit....dat zou al zoveel schelen...

Wat ook kan helpen, dat doen mensen in de plekken waar heel veel sneeuw en zon is: kijk spleet. De hoeveelheid licht beperken totdat het acceptabel is. Dus praktisch voor ons motorrijders: ogen wat dichtknijpen, dan langs het lichtpunt kijken.

@Vtwinner : heb tot nu toe: nooit koppijn gekregen ervan. Kan begrijpen dat sommigen gevoelig zijn voor grote hoeveelheden licht misschien. Daarom ogen dichtknijp techniek.... probeer met een felle zaklantaarn thuis...
Daar krijg je rimpels van...;(
 
Het is wel toevallig dat je X-lite van dezelfde fabrikant komt als mijn Nolan. Zelfde zonnevizier? Het komt mij ook voor dat de kwaliteit van het zonnevizier wel wat beter had kunnen zijn. Het is maar een simpel stukje gekleurd plastic. Mijn HJC jethelm heeft naar mijn gevoel een beter zonnevizier.
 
Bekend probleem; bij mij maakt het zonnevizier (grijs, helm is een X-lite)) het ook alleen maar erger. Rijd ik dan de schaduw in, dan rijd ik gewoon een zwart gat in...
Mijn zonnebril op sterkte heeft in ieder geval veel betere kwaliteit, dan zie ik meer. .maar inderdaad, steeds bril wisselen is niet fijn.

Kon ik mijn zonnevizier maar wisselen voor één van een betere kwaliteit....dat zou al zoveel schelen...


Daar krijg je rimpels van...;(
Daar hebben ze crèmes voor (castor olie puur?). ;)
 
soms is dit het enige redmiddel;

Omdat ik ditzelfde "fenomeen" en dus ook dit redmiddel in de bergen nodig had...
ben ik van mijn C4 overgestapt naar de Nexx X Vilijord....
"t interne zonnevizier was gewoon niet genoeg soms.... en dan heb ik nog mee-kleurende glazen in mijn bril zitten ook.
(en ja die waren toch donker geworden ondanks het "uv-blokkerend" vizier....)

Sinds dat moment, kijk ik eigenlijk alleen nog maar naar (systeem)helmen "met peak"....
(systeemhelm dan weer omdat ik anders zit te klooien met m'n bril)
 
Ik heb zelf ook al jaren een stuk zwarte tape op mijn vizier bovenaan,werkt voor mij perfect,mijn helm heeft geen ingebouwd zonnevizier.
Vrienden die hun zonnevizier ook niet goed vonden hebben daar gewoon zwarte tape op geplakt.
Zo werkt dat nu als een regelbare zonneklep zoals in een auto,hoe lager de zon hoe lager het zonnevizier.
 
@Rr Schijnt best nog wel wat oefening te vereisen. Vraag Stevie Wonder maar.
@Mike Schenk Ik wist niet dat zonnebrillen op sterkte ook polariserende glazen kunnen hebben. IDat is wel interessant. Ik kan helaas niet bij de ketens waar ze die acties hebben terecht. Ogen zijn te slecht. Vandaar dat ik zo lang contactlenzen heb gehad. Daar zijn hoge correcties gemakkelijker te doen. Helaas werken mijn ogen daar niet meer aan mee. Ben aan het wachten op lensimplantaten maar dat gaat ook niet zonder meer.
Probeer eens hoe ver je komt bij Charlie Temple?
 
Als je niets kunt zien moet je stoppen.

Dat. Ik pik bij hinderlijk ondergaande zon effe een half uurtje, klok zegt tik-tak

Hier helpt een zonnebril niet optimaal.
Bekijk bijlage 1690177

Vanauit de randstad zit je smorgens en savonds altijd met de zon in je muil. Wonderbaarlijk genoeg helpt mijn gele schiet cq. nacht-bril waanzinnig goed tegen het rode licht van de zon. Die bril laat alleen geel door, en nog een stuk van het spectrum maar wel zoveel dat je zonder knijpen weer verder kan kijken
 
Stukje tape werkt prima. Wil je het iets hipper hebben dan haal je speciale vizierstickers.
 
Ben naar vizierstickers op zoek geweest op Ali maar nog niets gevonden. Daarom maar het zonnevizier half omlaag en dat werkt ook goed.
 
Klopt: Vizier sticker tegen zon donker getint - MDI-online.nl

Probleem was dat ik de juiste naam van zo'n ding niet wist tot jij er mee kwam. Dan gaat zoeken een stuk gemakkelijker. Voordeel van Ali is dat je vaak meer keuze hebt en dat het verzenden vaak gratis is. In Nederland zeker niet; als voorbeeld, ik moest bij Louis.nl voor een Ctek adapter kabeltje dat gemakkelijk in een envelop kon gewoon 6,95 euro verzendkosten betalen. Dat heb je bij Ali niet maar je moet wel geduld hebben. Veel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan