Laarzen aanpassen

Paisley

MF veteraan
28 jul 2008
2.253
0
Ik heb een probleem met het kopen van motorlaarzen.

Ik heb maar 36/37 en ben daarbij te zwaar, waardoor ik stevige onderbenen heb. Het vinden van een geschikte laars is onmoggelijk - ze zijn allemaal véél te nauw in de schacht.

Op de weg niet zo'n probleem natuurlijk. Ik rij gewoon met schoenen - lekker practisch.

Maar sinds een jaartje rij ik offroad en heb regelmatig een dikke voet of zware blauwe plekken op mijn onderbenen. Offroaden zonder stevige laarzen is eigenlijk gevaarlijk :/ Daarnaast geeft een schoen veel meer bewegingsvrijheid dan een stevige crosslaars.

Heeft iemand ervaring in het (drastisch) laten aanpassen van motor laarzen? Wat heeft dit gekost, en waar heb je dit laten doen?
 
Laatst bewerkt:
Is het een hele foute suggestie om eerst eens een tijdje op een mountainbike te gaan offroaden, tot je weer in de laarzen past?
 
Ik zelf ben ook niet de dunste

maar heb er wel weer voor gezorgt dat mn broek knoop weer dicht kan
 
Ik zelf ben ook niet de dunste

maar heb er wel weer voor gezorgt dat mn broek knoop weer dicht kan
Waarom denk ik nu aan zoiets?
super-fat-man-on-a-scooter.jpg
 
jongens jongens............

Topic starter heeft een serieuze vraag en wordt zo behandeld, beetje jammer.

Ik zal even het nummer zoeken van iemand die het laatst ook bij een schoenmaker heeft laten doen.

Resultaat was netjes

fat_biker_1.jpg
 
jongens jongens............

Topic starter heeft een serieuze vraag en wordt zo behandeld, beetje jammer.

Ik zal even het nummer zoeken van iemand die het laatst ook bij een schoenmaker heeft laten doen.

Resultaat was netjes

[http://motorcycle-web.com/strange/fat_biker_1.jpg (afbeelding)]

arme motor! ;(
 
Wat zijn we weer volwassen :/


Het lijkt mij dat je bij een schoenmaker in principe wel terecht moet kunnen, maar of er veel van het design van de laars (voor zover je daarom geeft) heel blijft weet ik niet. Even bellen en je weet het...
 
Zal ik dan maar als eerste serieus reageren?! :)

Ga eens langs bij een schoenreparateur,voordat je de laarzen koopt.
Zij kunnen je waarschijnlijk het beste antwoord geven.

Let er wel op dat repareren of verstellen vaak ten koste gaat van
de waterdichtheid.

succes

edit; unruled was sneller
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleem met het kopen van motorlaarzen.

Ik heb maar 36/37 en ben daarbij te zwaar, waardoor ik stevige onderbenen heb. Het vinden van een geschikte laars is onmoggelijk - ze zijn allemaal véél te nauw in de schacht.

Op de weg niet zo'n probleem natuurlijk. Ik rij gewoon met schoenen - lekker practisch.

Maar sinds een jaartje rij ik offroad en heb regelmatig een dikke voet of zware blauwe plekken op mijn onderbenen. Offroaden zonder stevige laarzen is eigenlijk gevaarlijk :/ Daarnaast geeft een schoen veel meer bewegingsvrijheid dan een stevige crosslaars.

Heeft iemand ervaring in het (drastisch) laten aanpassen van motor laarzen? Wat heeft dit gekost, en waar heb je dit laten doen?


Even informeren bij Verheul in Vroomshoop. Zij hebben heel veel ervaring met offroad gear. www.verheul.nu
 
met het kopen van mijn laarsen (tcx infinity) heb ik ook een verschillende laarsen van daytona aangehad maar deze zaten over het algemeen redelijk ruim. Nou is maan voetmaat groter als die van jouw (44/45) maar heb je al eens daytonas gepast?

ps: tcx infinity zijn ook vrij flexibel als het gaat om meer of minder ruimte de manier van sluiten helpt hierbij.
 
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) en ik heb uiteindelijk wel crosslaarzen gevonden die ik paste. Merk Rino, geloof ik. Het is even zoeken, maar er zijn gerust wel standaard laarzen die je past.
 
Ik heb een probleem met het kopen van motorlaarzen.

Ik heb maar 36/37 en ben daarbij te zwaar, waardoor ik stevige onderbenen heb. Het vinden van een geschikte laars is onmoggelijk - ze zijn allemaal véél te nauw in de schacht.

Op de weg niet zo'n probleem natuurlijk. Ik rij gewoon met schoenen - lekker practisch.

Maar sinds een jaartje rij ik offroad en heb regelmatig een dikke voet of zware blauwe plekken op mijn onderbenen. Offroaden zonder stevige laarzen is eigenlijk gevaarlijk :/ Daarnaast geeft een schoen veel meer bewegingsvrijheid dan een stevige crosslaars.

Heeft iemand ervaring in het (drastisch) laten aanpassen van motor laarzen? Wat heeft dit gekost, en waar heb je dit laten doen?

Moet haast wel een bedrijf zijn die een passende laars levert.
Misschien eens wat motorbedrijfjes afgaan zoals Termaat in Nijmegen of andere met een groot kleding assortiment zodat je in alle rust kan passen.

En als je dan nog steeds niks kan vinden, kan je bv niet een laars passen met die flap aan de zijkant los zodat je er volledig inpas.
En als het pas dat je bv door een lederbedrijfje een stukje leer + rits in het openflap gedeelte zetten?

Of zie ik het laatste idee te dom en simpel? :o
Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste wil ik zeggen dat het jammer is wat er bovenaan deze pagina gebeurd.

Ik heb even rondgezocht op MF en zie wat opties:

-Motorlaarzen op maat laten maken Verheul Leathers & Motorcycle Gear .
-Er zijn mensen die kisten suggereren. Zal wellicht beter zijn dan schoenen inderdaad, en goedkoper dan de optie hierboven.
-Termaat motoren in Nijmegen heeft een huge assortiment, je zou in principe wel denken dat er voor iedereen wel wat te vinden moet zijn?

Succes met zoeken!
 
Misschien iets van lederen beenkappen?

Chaps | Horze

Geeft bescherming, ik weet niet of het vergelijkbaar is met een motorlaars, maar het is een stuk meer dan niets.
 
Hoi Paisley, bij www.motozoom.nl heb ik laatst laarzen gekocht, en daar verkopen ze ook hoge motorschoenen en laarzen met een lage schacht. Is dat wellicht wat?

oh ja, trek je niks aan van dat flauwe gedoe hierboven.
 
Misschien als je een klittenband sluiting hebt ipv een rits dat het zowiezo al beter past? Ik heb laarzen met alleen klittenband en dan kan je hem ook wel verstellen. (difi donna)
En anders even langs een motor(kleding)winkel en het daar vragen. Succes!
 
Tussenoplossing (hoewel niet zo hoog als crosslaarzen): Legerkisten. Die dingen kun je zo wijd maken als je zelf wilt. In combinatie met goede scheenbeschermers kom je dan een heel eind.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan