laarzen.... met dikke zolen

Er is een maximum snelheid van 120km. ( Tja, Zweden is geen duitsland hé.. *D )
En flitspalen hebben ze hier wel, maar echt heel weinig....enne..als je wordt geflitst als buitenlander dan heb je geluk want daar doen ze verder niks mee..

Groet uit het mooie maar koude Zweden...


Snif... klinkt bijzonder goed (alhoewel ik de maximumsnelheid vaak nog wel als redelijke richtlijn gebruik :+ ). Maargoed, mijn moeder heeft laarzen van daytona, en ze zijn een 1,5 cm hoger dan standaardlaarzen. Weet niet of dat voor jou voldoende is als je nu alleen maar met de punten van je laarzen op de grond kan komen. Succes met zoeken!

Groeten, Ganz
 
Er is een maximum snelheid van 120km. ( Tja, Zweden is geen duitsland hé.. *D )
En flitspalen hebben ze hier wel, maar echt heel weinig....enne..als je wordt geflitst als buitenlander dan heb je geluk want daar doen ze verder niks mee..

Groet uit het mooie maar koude Zweden...
Mogelijk een (beetje) indiscrete vraag, maar hoe lang ben je dan...?
Zelf ben ik (voor een man 1.69 M) tamelijk klein van stuk. Desondanks ondervind ik geen enkel probleem bij het rijden op een Honda CB1300 (en die zijn ècht niet laag hoor). Als schoeisel gebruik ik de normale "Alpinestars" maat 42. Voor korte(re) ritten heb ik gewoon stevige enkelhoge kistjes met een ietwat dikke zool en dat is voor mij royaal voldoende :Y
 
Ik ben 1,65 m dus dat is op zich volgens mij toch nog niet eens zo klein..toch ? :Y

Angela
Nou... ja en nee. De gemiddelde lichaamslengte van zowel mannen als vrouwen neemt tegenwoordig overduidelijk toe. Ik denk dat de gemiddelde lichaamslengte van een hedendaagse teener enkele centimeters hoger zal liggen dan van die van, pak-um beet, 20 jaar geleden.

Ben je daarentegen niet zo piepjong meer, dan denk ik dat jouw lengte (voor een vrouw) ietsje beneden het Nederlandse gemiddelde ligt. Nèt zoals dat voor mij (als niet zo jonge man) m'n 1.69 M duidelijk onder het landelijke gemiddelde ligt.

Desondanks denk ik dat het niet zo heel moeilijk voor je moet zijn een laars met een dikke(re) zool te vinden. In het uiterste geval (in dit topic al diverse malen gesuggereerd) kun je er toch ook nog een schoenmaker bij halen? :)
 
Laatst bewerkt:
Daar is oma weer. Nou ja, mijn probleem is zeer recent.
Ik kom net van een schoenmaker, en die wil geen zool onderaan mijn schoen zetten. Hij kan het wel verlijmen, maar hij zegt dat de gevolgen niet zijn te overzien als mijn laars de grond raakt, en de zool openklapt.
Wat vinden jullie hiervan?
Zijn er die het wel hebben laten doen? En wat hebben jullie precies laten doen: extra dik laagje zool of compleet nieuwe dikke zool?
 
Ja die laarzen zijn mooi, wat ik alleen graag wil weten of die ook extra dikke zolen heeft, daar gaat het me namelijk om, dat ik er een pietsie groter van wordt.
En het land waar ik woon is Zweden, kan er ook niks aan doen... :}

Angela
Dat je in zweden woont moet je juist zien als een pluspunt!! ;) :9
ennuh... ik vraag mij persoonlijk af of het geen andere problemen op gaat leveren als je een dikkere zool onder je schoenen schroeft.... zoals minder gevoel bij het terugschakelen, en het remmen? (en de algehele zithouding op de motor? zoals dat je je voeten dan niet meer kwijt kunt tussen steppie en pedaal??)
om maar wat te noemen....
 
Haai Angela,

Ander half jaar geleden heb ik me ook verdiept in motorlaarzen met een verborgen hak, om zo maar te zeggen. Toen kon ik ook alleen die Daytona's vinden.
Waardeloos!! Heel stug en geen gevoel meer met remmen/schakelen. En het lijkt alsnog of je klompvoeten hebt. Na 1 keer dragen liggen ze nu stof te happen in de kelder.
Inmiddels ben ik wat zekerder geworden en nu draag ik gewone laarsjes van IXS en als ik moet stoppen schuif ik wat meer op 1 bovenbeen zodat ik met wat meer teentjes de grond raak. Haha, ziet er niet echt uit, maar het werkt wel.

Ben wel benieuwd of je goede "hoge" laarsjes kunt vinden. Ik ben 1.62 en da's toch lastig als ik eens op een andere hogere motor ga rijden waar ik niet zo vertrouwd mee ben.

Succes
 
Foto van mezelf? haha.....op mijn website vind je een foto van mij...

Groet uit een koud en wit Zweden,

Maar dan wel effe een berichtje in het gastenboek achterlaten he?! :]
 
Hoi Demivierge,

Als die laarzen toch liggen te verstoffen..... hmm welke maat is het dan en wil je ze eventueel verkopen?

Sassepoester
 
als het je gaat om beter met je voeten aan de grond te komen kan je beter een goede schoenmaker opzoeken die je de zolen opdikt :Y
Want, geef eens een reden: omdat dat beter is, omdat het goedkoper is :?

[me="Spider"]is toch blij dat ze daar geen last van heeft met haar 1,79 :)[/me]
 
Laatst bewerkt:
Deze dan?

Plateauzolen.jpg
 
@ demivierge:

vroeg me eigenlijk ook af welke maat je op zolder hebt liggen

ik heb op het moment de ladystar op marktplaats staan, maatje 38, omdat ze mij iets te groot zijn
ik ben dus op zoek naar 37, maar liefste 2de hands omdat nieuwe onbetaalbaar zijn!!

Groetjes Carlijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan