Laarzen nu al kapot :(

Titan

MF'er
18 jan 2004
247
0
Schoonhoven
oh wat was ik 3 weken geleden blij met m'n laarzen, mooie Alpinestars SMX-3 Gore-tex laarzen ( :9~ ) gehaald bij Kalsbeek Motoren in Zwolle. Dure krengen (233 euro) maar ze zitten heerlijk. Zie ik net dus dat de rits van m'n rechter laars uitgescheurd is :? What the fuck? Ik heb er totaal 4 uur (2 rijlessen) mee gereden en dan al naar de knoppen?
Iemand ervaring met een kapotte rits? De lap stof waaraan de rits bevestigd is, is gaan rafelen en de rits als geheel ligt nu dus voor 25% los ('k zal vanavond wel een fototje posten, zit nu op school). Enig idee of zoiets te repareren is?
Van de verkoper kreeg ik bij de aanschaf te horen dat de rits niet onder de garantie zou vallen B|

't gaat dus om deze laarzen:
smx3bkgtx.jpg


[me]Titan is flink teleurgesteld :(
[/me]

(ben weer blij :P )

Anyway, zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik ga maar eens met Kalsbeek bellen... die zaak ligt iets te ver weg om even langs te gaan :P
 
Laatst bewerkt:
En anders contact opnemen met de importeur van AlpineStars, die mensen zitten niet te wachten op slechte verhalen over hun laarzen
 
wtf ,geen garantie . dat zal lekker worden ,en dan wel na 4 uur rijden .
weet wel bijna zeker dat je garantie moet hebben .
anders idd alphine zelf bellen
 
Vertel ze maar dat een rits bij normaal gebruik wel iets langer mee moet kunnen gaan dan 3 wkn.

Geen laarzen van een paar tientjes blabla.......

Kijk maar wat ze zeggen. Dit is niet normaal.
 
Ik heb het vorige model SMX Gore Tex, en daar doe ik alweer een paar jaar mee zonder problemen. ( nou, niet helemaal, klein stikrandje is losgegaan, maar dat kan, en kan ik ook zo oplossen.)
En natuurlijk valt dit onder garantie, de rits zelf is toch niet stuk. En met stukke rits zou ik ook terug gaan, want garantie heb je altijd op het gehele product.
 
Als dit geen garantiewerk is dan weet ik het niet meer. Of bij de winkel of bij de importeur/fabrikant.
 
De rits valt wel degenlijk onder garantie,
en zeker als hij binnen zo'n korte tijd stuk gaat.
terug gaan of bellen en flink reclameren ,hier geen genoegen mee nemen.
 
't is natuurlijk niet m'n bedoeling Alpinestars of Kalsbeek zwart te maken, de andere producten die ik van hun heb zijn perfect, en ben ik meer dan tevreden open. :} Dus ik ben bang dat dit een productie fout is (wat niet wegneemt dat ik flink baal |( ).
Maar goed, effe bellen dus :)
 
't is natuurlijk niet m'n bedoeling Alpinestars of Kalsbeek zwart te maken, de andere producten die ik van hun heb zijn perfect, en ben ik meer dan tevreden open. :} Dus ik ben bang dat dit een productie fout is (wat niet wegneemt dat ik flink baal |( ).
Maar goed, effe bellen dus :)

Kalsbeek doet ook niet zo moeilijk (is mijn ervaring).
 
:^
net een minuutje aan de lijn, situatie uitgelegd. reactie: "Da's niet zo netjes, kom maar even langs, krijg je gewoon een paar nieuwe". Ik hoorde op de achtergrond wel dat er gevraagd werd over garantie, maar nadat ik vertelde dat ik ze nog maar 4 uur gebruikt had was dat helemaal geen probleem meer, netjes :}
Nu nog effe kijken wanneer ik tijd over heb om langs te gaan :P
 
:^
net een minuutje aan de lijn, situatie uitgelegd. reactie: "Da's niet zo netjes, kom maar even langs, krijg je gewoon een paar nieuwe". Ik hoorde op de achtergrond wel dat er gevraagd werd over garantie, maar nadat ik vertelde dat ik ze nog maar 4 uur gebruikt had was dat helemaal geen probleem meer, netjes :}
Nu nog effe kijken wanneer ik tijd over heb om langs te gaan :P
Geregeld ;)

Drukte om niets en garantieverhalen moet je niet intuinen. Niemand niet.

Op alle producten zit naast garantie ook een economische levensduur.
Laat je dus niet zomaar afschepen.
 
mooi verhaal.. lol.. garantie op laarzen maar niet op de rits.. :? [gaat een lampje branden toch?] iets mis met de rits dan? hmm..

in iedergeval goed dat ze het toch verhelpen.
 
:^
net een minuutje aan de lijn, situatie uitgelegd. reactie: "Da's niet zo netjes, kom maar even langs, krijg je gewoon een paar nieuwe". Ik hoorde op de achtergrond wel dat er gevraagd werd over garantie, maar nadat ik vertelde dat ik ze nog maar 4 uur gebruikt had was dat helemaal geen probleem meer, netjes :}
Nu nog effe kijken wanneer ik tijd over heb om langs te gaan :P
Had je iets anders verwacht dan?? Lijkt me niet meer dan logisch! :?
 
Had je iets anders verwacht dan?? Lijkt me niet meer dan logisch! :?

'k heb een paar hele slechte ervaringen m.b.t. garantie gehad in het verleden :X

Nu ik het zo nog eens lees is de openingspost enigzins overdreven :+ 'k had gewoon gelijk moeten bellen, maar dat is achteraf gelul. :)
 
de rits wordt gezien als een slijtage onderdeel, net als de banden en ketting enzo van de motor. dus na tig duizend keer open en dicht kan ie het wel eens opgeven. dit is waarom ze zeggen dat er geen garantie opzit. maar na 4 uur dragen zou het natuurlijk nooit stuk moeten zijn. maar als ik het zo lees was het niet de rits zelf die stuk was, maar was gewoon de hele ritssluiting losgekomen van je laars af.
waarschijnlijk een stik foutje, heb ik ook al een paar keer gehad. dan stikken ze dat stukkie waar ie mee vast zit te dicht langs het randje en scheurt ie uit.
 
Natuurlijk hebben ze de laarzen teruggenomen. Een winkelier moet namelijk deugdelijke spullen verkopen, d.w.z. spullen die doen waar ze voor bedoeld zijn. Ritsen die na 4 uur gebruik al kapot gaan vallen niet onder de noemer "deugdelijke spullen". Dit heeft niets te maken met garantie. Stel dat je ooit een artikel treft dat niet goed is en de winkelier beroept zich op (geen)garantie, dan moet je officieel de winkelier een redelijke termijn geven om e.e.a. op te lossen en zo niet, consumentenbond inschakelen.

[offtopic modus] Soms heb je net mazzel met garantie. Zo gaf de monitor van mijn computer de geest tien dagen voordat de garantie afliep. Eén telefoontje en binnen drie dagen had ik een nieuwe monitor... [/offtopic modus]
 
Ik heb de voorganger, ook Gore Tex.. zijn nu voor de 6e keer in bijna 2,5 jaar (65.000 km) voor garantie weg.... klittenband wat niet meer hecht (3x) stiknaad die kapot is op de plek waar je schoen buigt tijden het lopen/schakelen (2x) en wat ze de laatste keer tijdens het verblijf van de laarzen in Italie vergeten zijn te repareren (terwijl dat juist de reden was waarom ze zijn opgestuurd). Ze zijn wel een paar keer geheel gereviseerd (kosteloos) en vorige keer is de zool vervangen (kostte wel wat). Nu liggen ze er voor het kapotte stiknaadje. Maar wel bijna altijd dus onder garantie gedaan.
 
Nu ik het zo nog eens lees is de openingspost enigzins overdreven :+ 'k had gewoon gelijk moeten bellen, maar dat is achteraf gelul. :)


En waarom bel je alsnog niet? Die rits mag toch echt niet na drie weken naar z'n moertje zijn., ook al zeggen ze dat er geen garantie op zit.. :?

Na drie maand of een half jaar, ok, maar niet na drie weekjes.

Je koopt motorlaarzen, en mag verwachten dat deze bij normaal gebruik toch zeker minimaal een jaar meegaan?

En als het dan niet goed afloopt, dan zien we wel een topic "Kalsbeek sucks" o.i.d. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan