Laarzen van Sidi of A-stars

hetkotje

Die hard MF'er
8 mrt 2007
726
0
Een goeie relaxte midag :)

Ik ben een beetje op zoek na redelijk betaal bare laarzen, nou is mij oog gevallen op deze 2 laarzen.

baeb9068e4dfd1bcc9b8fd36a2d251f3.jpg

Alpinestars laarzen Road race GPS3

En
d2bf8a8db5e8ae33bc14d195d70da430.jpg


Sidi Laarzen B-2.

Kan iemand wat meer vertelle over de laarze en ervaring enzo. Hoe ze valle.
Bijvoorbeeld vallen ze groot en klein. Heb zelf maat 44 in NIke en adidas schoenen.

Ik kan die van A-stars wel bij motorpoort passen O-) en dan online kopen :9
Maar ben ook wel benieuwd na die laarzen van sidi, want vind die wat sjieker ogen.

Alvast bedankt *O*
 
Ik heb alpinestars SMX Plus en ik vind het maar slechte dingen. Alles hangt overal los en is gescheurd. Het teenstuk is er na een paar weken al af gevallen en de ritsen van alle twee de laarzen hebben het begegeven. Bij de scoenmaker willen ze het niet maken omdat het te hard is ofzo.
Mijn volgende laarzen worden in ieder geval Sidi's...
 
hoi hoi,,
Ervaring met de alpinestar laarzen heb ik niet, maar heb laatst wel een paar sidi's gekocht.
Wel een ander type als jij afgebeeld heb, namelijk sidi vertigo. Heb gekozen voor dit type omdat er een ventilatie-schuifje op zit, wat ik toch wel merk met warm weer, en omdat je deze, net als een skischoen vast om je kuiten kunt zetten mbv zo,n draaiknopje. En natuurlijk voor de stoere look. Ik heb ze op de motorbeurs in utrecht gepast, heb normaal maat 43,, en dacht dat ze goed zaten. Daarna bij motowebshop besteld. Toen kwam ik na een paar dagen bij motorcenter venlo en heb ze daar ook gepast, en bleek dat ik ipv 43, maat 44 moest hebben(zaten 10x beter), dus een paar weken gewacht op motowebshop. Om ze als ik ze binnen had meteen terug te sturen en maat 44 te bestellen. Maar heb tot op heden niks meer van ze gehoord en heb ze dus gewoon gekocht bij motorcenter venlo.

Dus een maatje groter nemen als je nike/adidas-maat, is wel aan te raden.

greetz snautse
 
Grootste probleem met deze laarzen zijn de waterdichtheid (niet dus....) en het gegeven dat ze niet "ademen".
Geen probleem als je er af en toe op rijdt, knap vervelend als je er elke dag mee weg moet. Er op lopen is ook niet alles.
Pas ze in ieder geval voor je koopt. Sidi's bv. zijn behoorlijk smal.
 
Ok bedankt voor de reacties.

Zou wel fijn zijn als ze waterdicht zijn, en moet er ook lang op kunnen lopen.
Jammer dat ze die sidi's niet bij motorpoort verkopen, want je heb geen ander shop in de buurte van Zierikzee
 
Kijk ook even naar Dainese als je een bredere voet hebt, E 219,- in de winkel..

Stivale-TorqueOUT1795122.jpg


deze dus
http://www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=1,2,3,7&nome=TORQUE_OUT&articolo=1795122 (www.dainese.com/eng/articolo.asp?cat=1,2,3,7&nome=TORQUE_OUT&articolo=1795122)
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de reacties.

Zou wel fijn zijn als ze waterdicht zijn, en moet er ook lang op kunnen lopen.
Jammer dat ze die sidi's niet bij motorpoort verkopen, want je heb geen ander shop in de buurte van Zierikzee

Ik heb forma laarzen, gehaald bij motoport Goes... Waterdicht, eerste paar keer wel goed in vetten. Ze zijn nogal gevoelig voor uitdrogen (heb ik van anderen). Bekend plekje trouwens ;)
 
Ik heb de Strada Tepor Evo van Sidi en ben er tevreden over, niet te duur, ze worden dagelijks voor w-w verkeer gebruikt en hier geen problemen met de ritsen of met natte voeten. Niet het type waar je info over wilde maar mss interessant omdat te wat op die alpinestars lijken waar je interesse voor hebt. Dacht dat 'k een €200 betaald heb.

00000002.jpg
 
Ik heb de Strada Tepor Evo van Sidi en ben er tevreden over, niet te duur, ze worden dagelijks voor w-w verkeer gebruikt en hier geen problemen met de ritsen of met natte voeten. Niet het type waar je info over wilde maar mss interessant omdat te wat op die alpinestars lijken waar je interesse voor hebt. Dacht dat 'k een €200 betaald heb.

[afbeelding]

Ik hoop dat je er €179,- voor heb betaald, dat is de huidige winkelprijs...
 
SIDI

heb zelf sidi stivali vertebra 2 tepor (waterdicht)

supersportlaarsje die zit als een heerlijke tourschoen.

ik zou ze haast de hele dag aan willen hebben !
 
Ik heb de Strada Tepor Evo van Sidi en ben er tevreden over, niet te duur, ze worden dagelijks voor w-w verkeer gebruikt en hier geen problemen met de ritsen of met natte voeten. Niet het type waar je info over wilde maar mss interessant omdat te wat op die alpinestars lijken waar je interesse voor hebt. Dacht dat 'k een €200 betaald heb.

[afbeelding]

Heb de strada's ook en bevallen mij prima. Ok ik heb ze alleen nog aan bij het lessen, maar toch.. ;) Gekocht op de beurs in Utrecht voor als ik me niet vergis 159 euries.. geloof dat ze ondertussen op het net voor nog iets minder te krijgen zijn.. motorgoedkoop.nl ofzo.
 
Laarzen van Sidi of A-stars
Welke zitten het lekkerste?

Ik heb zelf Sidi waterdichte laarzen omdat die het lekkerste zaten (waterdichte variant schijnt iets breder te zijn dan de niet-waterdichte varianti)

maar een vriend van me heeft laatst Alpinestars gekocht omdat die veel beter zaten dan een willekeurige Sidi laars.


Wat ik wil zeggen... de pasvorm van alle laarzen (ook binnen een bepaald merk nog) is anders, ga gewoon passen en koop wat lekker zit.
 
Zoals hierboven ook al is gezegd; pas gewoon de verschillende merken eens. Er zit zoveel verschil in laarzen van verschillende merken. Ik zelf heb een smallere voet en dat zit Alpinestars niet lekker datzelfde geldt voor Oxtar, toen ging ik sidi's passen en die zaten perfect!

Koop je laars ook zeker niet te klein, maatje groter kopen dan je normaal hebt. Succes met je zoektocht ;)
 
Ik heb zelf de B2's. Momenteel les ik er mee en ze bevallen mij uitstekend. Nadeel is idd dat ze niet waterdicht zijn, maarja dat weet je meestal wel van te voren.

Ik heb ze trouwens gekocht bij Motoport Hipolytushoef. Hier hebben ze bijna alleen maar Sidi's.

edit: De mevrouw die mij hielp in de winkel zij dat ze klein vallen en het verstandig is om een maat groter te nemen dan je normale maat. Normaal heb ik ongeveer 44, en mijn laarzen zijn nu 45 en ze zitten perfect.
 
Laatst bewerkt:
Op de motorbeurs in Utrecht heb ik Alpinestars en Sidi gepast. Sidi vond ik persoonlijk beter zitten. Heb die Vertigo Tepor besteld. (Die Snautse post)
 
Ik draag al een tijdje Sidi Vertigo Tepor's en die bevallen me uitstekend. 1 keer mee gecrashed en ze zijn nog goed. Had toen alleen een bloeduitstorting op m'n teen bij een crash van +- 50 km/h.
 
ik heb alpinestars smx3 goretex, en ik rij veel kilometer . zitten verder goed geen natte voeten in gehad, en laatst bij mijn schuiver hebben ze precies gedaan wat ze moesten doen.
 
Ervaring met de Alpinestars heb ik niet, heb zelf Sidi's. Te weten de Vertigo Tepor, die zijn waterdicht. De B2's zijn dat niet.
Als ik jou was zou ik gewoon de laarzen waarop jij je oog heb laten vallen is gaan passen. Vraag in de winkel eventueel wat advies (let op de verkooppraatjes) en vraag of je even op een zg pasmotor mag passen en misschien even een stukje mee rijden op je eigen motor. Meestal is dat geen probleem. En dan merk je vanzelf wel welke prettg rijd of niet.

Succes!
 
Een goeie relaxte midag :)

Ik ben een beetje op zoek na redelijk betaal bare laarzen, nou is mij oog gevallen op deze 2 laarzen.

[afbeelding]
Alpinestars laarzen Road race GPS3

En
[afbeelding]

Sidi Laarzen B-2.

Kan iemand wat meer vertelle over de laarze en ervaring enzo. Hoe ze valle.
Bijvoorbeeld vallen ze groot en klein. Heb zelf maat 44 in NIke en adidas schoenen.

Ik kan die van A-stars wel bij motorpoort passen O-) en dan online kopen :9
Maar ben ook wel benieuwd na die laarzen van sidi, want vind die wat sjieker ogen.

Alvast bedankt *O*

Ik heb de B-2. Zitten heerlijk, wel 1 maat groter nemen. Lange tijden die dingen aan is geen probleem en er op lopen ook niet. Maar... waterdicht zijn ze niet nee, ik heb namelijk de hele winter er mee door gereden dus ik kan het weten :+
 
Ik heb zelf de Sidi Strada Tepor Evo, zitten perfect in een wat smallere voet en zijn waterdicht. Voor normale schoenen heb ik maat 41, de Sidi's zijn maat 43.

Hieronder een linkje waar ze 153 euro kosten (er zal waarschijnlijk nog iets aan verzendkosten bijkomen)

linkje
 
Ik heb de mijne daar besteld op 22 maart en nog steeds niet binnen. Sidi maat 43 staat nog 2 weken in backorder minimaal (vandaag nog mailtje gehad).
 
Ik heb alpinestars SMX Plus en ik vind het maar slechte dingen. Alles hangt overal los en is gescheurd. Het teenstuk is er na een paar weken al af gevallen en de ritsen van alle twee de laarzen hebben het begegeven. Bij de scoenmaker willen ze het niet maken omdat het te hard is ofzo.
Mijn volgende laarzen worden in ieder geval Sidi's...
Bezint eer je begint, met sidi heb ik veel slechtere ervaringen dan met a-stars. M'n Alpine stars zijn wel meerdere keren voor reparatie (garantie) weg geweest maar telkens erg goed geregeld. Sidi is nu al 2 keer binnen 3 maanden niet meer waterdicht. Wacht nu al een maand of 3 op m'n Vertigo Tepor laarzen die opgestuurd zijn ivm lekkage. Of het aan Sidi zelf of aan Jopa ligt weet ik niet, maar met beide heb ik erg matige ervaringen nu. De eerste keer kreeg ik ze van Jopa zelf terug met een of ander waxlaagje er overheen geknoeid. Werd vaker gedaan en volgens hun naar alle tevredenheid. Na een zeer geïrriteerde mail over vergelijkingen met lekkende autodaken en ducttape konden ze ineens wel erg snel opgestuurd worden naar Italië.

Trouwens, Sidi is meer voor de smallere voet, al is de nieuwe Vertigo Mega Gore (zelfde model en design als Vertigo Tepor, alleen dan met Gore Tex) compleet anders qua pasvorm dan de Tepor, hele hoge wreef, breed voetbed... en in de lengte juist niet groter dan vergelijkbare maten... erg vreemd.

Bovendien, de Vertigo Tepor (en andere Tepor versies) zijn erg slecht qua ademen, het is geen leer. Zweetvoeten heb je al in de winter en dat terwijl ik met m'n Alpine Stars Gore Tex laarzen alleen af en toe bij 25-30 graden lichte zweetplekjes in de laarzen had.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind net als de rest die sidi`s een beetje smal, ik heb die waterdichte zwarte gehad, zaten op zich wel lekker, nu al dik 3 jaar alpinestars smx goretex, nog nooit problemen mee gehad, zijn goed waterdicht, en vorige week een crashtest gedaan, en die hebben ze ook glansrijk doorstaan.

Ik rij trouwens het hele jaar door met die dingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan