Laarzen

edisside

MF'er
9 feb 2002
125
0
NL
Ben een beetje rond aan het kijken voor nieuwe motorlaarzen. Soms te klein soms goed maar slippend bij de hiel. Twijfel eigenlijk tussen de waterdichte sidi's en die van dainese.
Welke laars gebruiken jullie?
 
Ik heb momenteel deze Sidi's:

misc.php


Lopen niet echt lekker (piepen teveel), maar zit tijdens het rijden goed.

Bijlage: Sidi.jpg
 
ik heb forma,s
heb ze nu 1.5 jaar maar zijn erg slap geworden.
denk dat ik de volgende x voor alpinestar ga
(zitten ventilatie gaatjes in is wel handig voor mij.)
super-tech-group2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb momenteel deze Sidi's:

misc.php


Lopen niet echt lekker (piepen teveel), maar zit tijdens het rijden goed.

Ga ik volgende maand kopen :)
Zien er wel stijl uit... Dus lopen slecht rijden goed..

De definitie van motor laarzen is schoeisel voor het besturen van een motor :)
 
Met een goede motorlaars valt niet normaal te lopen. Heb van die Terminator laarzen van sidi (die met die brug aan de zijkant). Sidi Vertebra Race Carbon als ik me niet vergis. Zijn verschrikkelijk stijf. Als je op je bek gaat worden de enkels gespaard en breekt je been vlak onder de knie af.

En als ze piepen moet je ze met WD-40 smeren. Ideaal spulletje.
 
Met een goede motorlaars valt niet normaal te lopen. Heb van die Terminator laarzen van sidi (die met die brug aan de zijkant). Sidi Vertebra Race Carbon als ik me niet vergis. Zijn verschrikkelijk stijf. Als je op je bek gaat worden de enkels gespaard en breekt je been vlak onder de knie af.

En als ze piepen moet je ze met WD-40 smeren. Ideaal spulletje.

En dat is goed dat het vlak onder je knie afbreekt? Wel grappig:

'Meneer, deze laarzen zijn het helemaal!!! Als valt, dan breekt u niet uw enkels, alleen breekt u been net onder de knie! Perfect gewoon...'
 
Dan moet ik toch maar die sidi's nemen.

Je bent gewoon een sukkel als je je enkel laat breken terwijl je notabene gewoon je been had kunnen breken!

Vind ze ook gaaf.. en dat lopen.. shit he. Vooral dat slippen bij de hiel (ok... zijn ze niet voor nee) hebben jullie dat ook? Heb normaal 43 maar kom er niet in dus moet het 44 en die slippen nog meer. Zitten wel erg lekker.
 
Met de wegligging, eh hielligging heb ik geen problemen 8-) . En smeren met WD 40 schijnt ook maar kort te helpen. Daarbij kan dat gepiep me eigenlijk ook erg weinig schelen ;) .
 
Met de wegligging, eh hielligging heb ik geen problemen 8-) . En smeren met WD 40 schijnt ook maar kort te helpen. Daarbij kan dat gepiep me eigenlijk ook erg weinig schelen ;) .

Door dat gepiep horen ze je tenminste aankomen :P

(ik heb alpinestar's en heb ook last van gepiep)
 
Ik heb ook net nieuwe Sidi Vertebra :9 gekocht. Rijden lekker en lopen iets minder. Piepen idd wat, zal er eens wat WD40 tussen smeren
 
Met een goede motorlaars valt niet normaal te lopen. Heb van die Terminator laarzen van sidi (die met die brug aan de zijkant). Sidi Vertebra Race Carbon als ik me niet vergis. Zijn verschrikkelijk stijf. Als je op je bek gaat worden de enkels gespaard en breekt je been vlak onder de knie af.

En als ze piepen moet je ze met WD-40 smeren. Ideaal spulletje.

Draai de inbus boutjes af en toe vast, kwas er drie kwijt ;( ;(
 
Draai de inbus boutjes af en toe vast, kwas er drie kwijt ;( ;(

WD40 helpt maar even...

Mijn SIDI's piepen ook... Jammer dan, maar het zijn uiteindelijk ook geen loopschoenen.

Vooral de enkelprotectie van Sidi vond ik een voordeel tov de Alpinestars laarzen die dit niet hebben.
 
Ik doen al 5 jaar met dezelfde laarzen: Dainese. Tis een cominatie van leer en Gore-Tex. Heb pas 1 keer natte voeten gehad toen ik in off-road door behoorlijk diep water reed. Het water kwam toen van boven af naar binnen. Lastig als je laaren waterdicht zijn eb ze worden toch zeiknat van binnen. Duurt erg lang om te drogen.

Volgende laarzen worden Alpinestars. Die hebben mooie Enduro-laarzen. Lekker stevig en hoog maar iets minder ski-schoen-achtig dan de echte cross-laarzen.
 
En dat is goed dat het vlak onder je knie afbreekt? Wel grappig:

'Meneer, deze laarzen zijn het helemaal!!! Als valt, dan breekt u niet uw enkels, alleen breekt u been net onder de knie! Perfect gewoon...'

Naar mijn gevoel heelt een gebroken been veel makkelijker dan een enkel. Als je enkel stuk is geweest heb je daar volgens mij nog de rest van je leven last van omdat een gewricht veel kwetsbaarder is dan gewoon een stuk recht bot.
 
Heb ook SIDI Vertebra's. Zitten wel lekker en piepen als de kolere tijdens het lopen (WD40 hoor ik?) Enige serieuze nadeel vind ik de sluiting aan de binnenzijde! Had bij mijn vorig laarzen aan de buitenkant de rits en het klittenband, was toch wel een stuk prettiger. Een voordeel is dat je van die losse slijtblokjes kan kopen voor op je neuzen. De naam zegt het al: Slijtblokjes! Je blijft die dingen kopen....(zijn gelukkig niet zo duur en een stuk goekoper dan steeds nieuwe laarzen)

Later
 
Richa Aqua Touring :)

aqua_touring_k.jpg


Zit lekker tijdens het rijden, en er is prima op te lopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon legerkisten. Die beschermen denk ik ook wel goed. NIet tegen een gebroken enkel, maar wel bij een simpele schuiver. Misschien komt het ook omdat ik geen geld heb voor echte motorlaarzen. Ach dat komt allemaal wel als ik een andere motor koop. Op een off the road heb je toch niet al te veel te lijden.
 
Ik heb gewoon legerkisten. Die beschermen denk ik ook wel goed. NIet tegen een gebroken enkel, maar wel bij een simpele schuiver. Misschien komt het ook omdat ik geen geld heb voor echte motorlaarzen. Ach dat komt allemaal wel als ik een andere motor koop. Op een off the road heb je toch niet al te veel te lijden.

Lang geleden is er een topic geweest van lui die omvielen omdat ze de veters in de schakelpook/rempedaal verstrikt raakten... voor mij geen kisten meer.

Heb zelf MQP sportlaarzen overigens, plus nog waterdichte winterlaarzen.
 

Ik heb die zwarte. Super dingetjes, en voor een mooie prijs!

Ze piepen alleen tijdens het lopen, dus ik rijd overal naar toe met m'n laarzen aan :+

Oh ja, tip: Koop altijd een maatje groter dan je normaal draagt. Deze lopen niet uit nml.! Ze moeten meteen goed zitten...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb SIDI Strada Tepor's gekocht en die zitten (mij) prima :) . Mijn advies; probeer en pas zoveel mogelijk en besluit daarna wat het beste zit en/of loopt. De Strada Tepor is een kruising tussen race en toer-laars. Waterdicht en loopt heerlijk zonder piepen. Toch genoeg bescherming en voordeliger geprijsd dan de Vertebra. Succes met je keus! :]

Bijlage: strada.GIF
 
Bedankt alvast.. Ben morgen in de buurt van Den Haag..
Mensen nog tips van shops daar in de buurt? Voor kleding en dan metname dus laarzen.
Ga gewoon verder met passen.. zit vast wel wat tussen.
 
Lang geleden is er een topic geweest van lui die omvielen omdat ze de veters in de schakelpook/rempedaal verstrikt raakten... voor mij geen kisten meer.

Heb zelf MQP sportlaarzen overigens, plus nog waterdichte winterlaarzen.
Knappe jongen die het lukt om zijn veters erin verstrikt te laten raken. Die veters zitten namelijk onder je broek. De knoop dan en als je een beetje veters kan strikken raakt dat niet zomaar los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan