Laat ik mijzelf ook eens even voorstellen

Statiegeld

Doordrinken!
6 okt 2020
219
275
Emballagebon
Guten Morgen!

Na enkele maanden lurken besloot ik vorig jaar om toch maar eens een account aan te maken, in de week dat ik mijn Try The Bike had. Nu, een half jaar later, sta ik op het punt eindelijk het rijbewijs in bezit te hebben. Maar de weg hier naartoe ging niet al te vlot..

Ik ben Sander, 31 jaar en woonachtig/werkzaam in Utrecht stad. Sinds mijn 11e of 12e gefascineerd door motoren op het niveau van: geen plek meer aan de muur voor nóg meer posters/foto's hebben. Ook de vitrinekast puilde uit van de Maisto miniatuur modellen (voornamelijk de serie Mega Motoren, thanks Bruna...). Toen ik 18 werd ben ik gepusht om het koekblik rijbewijs te halen, zonder succes en vervolgens heb ik mij volop het studeren gestort. Mijn ouders zijn geen fan van tweewielers en ik ben eigenlijk altijd ontmoedigd hier iets mee te doen.

Fast forward naar 2019 en de gedachte van het halen van een motorrijbewijs lag inmiddels diep begraven. Totdat er medio augustus een dame bij mij de winkel in liep om een hele camera/actioncam/drone uitrusting te kopen (ik werk in een fotospeciaalzaak) en zei dat ze haar motorreis van Patagonië naar Alaska wilde vastleggen, want ze had een Youtube kanaal.
De dame in kwestie is Noraly (Itchy Boots) en vanaf dat moment ga ik me weer meer interesseren in het motorrijden. Aan rijlessen denk ik dan eigenlijk nog niet. Maar door de pandemie die eind 2019 in opkomst is en hier in 2020 voet aan de grond krijgt valt dat motorrijden toch weer weg: ik heb immers genoeg zorgen aan mijn hoofd wat betreft woon/werk/gezondheid/etc.

Naarmate 2020 vorderde kwamen niet alleen Noraly maar ook andere klanten die in het bezit waren van een motorrijbewijs vaker over de vloer, en dan mag je wel eens 'proefzitten' en spelen met de gashendel. Keer op keer luidde het advies: ga het nou gewoon doen, wacht niet langer en begin met motorrijden! Ik besloot me te verdiepen in het theoretische gedeelte en haalde in augustus 2020 mijn theoriecertificaat.

Oktober breekt aan en tot mijn verbazing krijg ik voor mijn verjaardag van mijn ouders een Try The Bike cadeau, deze bevalt zo goed dat ik z.s.m. wil beginnen met lessen. De lockdown die niet veel later in ging gooide echter roet in het eten, maar ik was inmiddels sterk overtuigd: ik moest en zou gaan motorrijden!

2021 gaat van start en ik tref voorbereidingen om te gaan beginnen met lessen. In maart begonnen met het AVB welke ik begin april binnen had.
En nu ben ik minder dan een halve etmaal verwijderd van mijn eerste AVD les, eindelijk de weg op! Ik hoop begin/medio mei te zijn geslaagd, en dan kan het avontuur beginnen!

Ik kijk reikhalzend uit naar het combineren van motorrijden met mijn passie en eerste liefde: fotografie.


Groet,
Sander
 
Welkom op MF!

Wat een leuk geschreven bericht zeg, dat zien we niet echt vaak hier. Als eerste bericht dan hé.
Veel succes met je 1e AVD les morgen, hopelijk haal je dat net zo snel als je AVB, dat ging ook flink vlotjes.

Veel plezier hier op MF! 🙂 👍
 
Mand


:+

Geweldige binnekomst

Ik zal @DKP even taggen dat het dus ook kort kan
Wees blij dat ik MF binnengewandeld kwam zonder voorstel-intro :+
Ik kende MF niet zo goed, ben erin gerold door het GSX F topic, dus zonder intro ...
Máár, als jij wil, wil ik dat best nog wel eens doen hoor, je roept maar, dan wacht je een jaartje af, en heb ik mijn intro klaar })



Guten Morgen!
Welkom op MF!! *O*
Ik heb dat verhaal met veel plezier gelezen, en herken er een beetje geschiedenis van mijzelf in!

Ohw ja, we kúnnen ook serieus zijn op MF, maar we zijn ook een zooitje ongeregeld, maar geloof me, dat is best leuk! :t
 
:W Sander
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.
full
 
mocht ik ooit 5 maal mijn postings aan likes hebben, zoals @Statiegeld zou ik op 300.000 zitten
Ik help je bij deze alvast een handje die kant op ;)

Wees blij dat ik MF binnengewandeld kwam zonder voorstel-intro :+
Ik kende MF niet zo goed, ben erin gerold door het GSX F topic, dus zonder intro ...
Máár, als jij wil, wil ik dat best nog wel eens doen hoor, je roept maar, dan wacht je een jaartje af, en heb ik mijn intro klaar })

Ik was op 6 oktober 2020 begonnen met typen, moet goed komen @DKP 8)7

Bedankt allen, AVD ging ok: veel knippertjes aan laten staan, en die verdomde putdeksels blijven me van alle kanten opzoeken :+
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk reikhalzend uit naar het combineren van motorrijden met mijn passie en eerste liefde: fotografie.
Aha ... dan is volgend topic misschien iets voor jou?

En er zijn nog andere topics aangaande fotografie ook hoor.
Maar nu geen tijd om die op te zoeken, klaarmaken om weer 105km naar huis te rijden :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan