Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Das mooi nieuws, al kan ik mij haast niet voorstellen dat het beter kan.Ja dat helpt zeker. Start sneller en loopt rustiger stationair. Bij mijn Pegaso merkte ik duidelijk verschil, ook mijn andere Rotax KTM loopt er beter mee. Voorwaarde natuurlijk dat de rest optimaal in orde is, anders heeft t geen zin.
Dat is inderdaad het probleem ja.Heb wel eens gehoord van Dominator uitlaten, schijnt mooi en goed te zijn, heb er GEEN ervaring mee. www.dominator-uitlaten.nl
Zoveel keus zal er niet meer zijn voor onze brikken hhhahahaha..
Herkenbaar Chriz86; ojuist overleg gehad met de garage.Ik kocht een paar jaar geleden een praktisch nieuw setje die op een andere motor gezeten had over voor 100 euro. Was perfect en ik rijd er nu al weer een tijdje mee rond zonder problemen. Mijn vorige, de originele die er sinds '99 opzaten, waren wel helemaal door; 2 gaten in de bocht bij de aansluiting.
Ik heb gedurende 2016 problemen gehad met starten van de motor.Ik ben ook erg tevreden over mijn pegaso. Helaas start hij wel slecht. Ik moet als ie langer dan één dag stil staat altijd een keer of 5 starten wil hij aanblijven. Ik heb de 99, dus met carbs. Vorig jaar lekte hij benzine uit een carburateur. Ik heb toen alle rubbers vervangen met een revisie setje. Loopt sindsdien beter (gasreactie met name) en weer perfect stationair.
Maar helaas dat starten is er niet beter op geworden.. iemand hier ervaring hiermee wat goed is om eens te.checken?
Dit zegt misschien meer over mijn onkunde OF over hoe fantastisch mijn Peg is, maar uhh ... die choke gebruik ik werkelijk nooooit haha!Heel dom, maar gebruik je wel de juiste hoeveelheid choke? Speel daar eens mee.
Ik heb met mijn XT660 destijds wel gehad dat die uitviel bij hard remmen.Thanks voor je reactie.
Nieuwe accu heb ik. Startmotor draait. Bougie vorig jaar vervangen - > er is een vonk
Hij draait rond maar slaat maar niet aan, of heel kort en valt direct weer dood.
Ik ga eens kijken of de vlotterbak vol zit voor starten
Bedankt Solis, top om te horen.
Ik kom ook even buurten hier!
Een aantal jaar geleden heb ik een XF650 (Freewind) gereden met mijn A2 rijbewijs, toen een VFR800 en nu een SV650S (). Ik zou graag wederom een kleine all-road erbij willen hebben voor het kleine zandpadjes en eventueel ooit de TET te doen.
Nu vind ik de Pegaso 650 wel een geschikte kandidaat, zien er nog keurig uit voor de leeftijd!
Ik heb echter wel 3 kleine vraagjes aan de geleerden hierzo;
Ik heb een 2004 model op het oog met redelijk wat ervaring (46k) maar wel voorzien van de onderhoudshistorie.
- Wat zijn de grootste verschillen tussen de 650 carb en de i.e.? Behalve de injectie natuurlijk zie ik dat de vering ook gewijzigd is naar een conventionele vork, lijkt me niet dat dit veel effect heeft op eventueel licht offroad gebruik toch? Standaard vering is veelal toch niet je-van-het op motoren uit dit segment.
- Betrouwbaarheid/kwaliteit van deze motoren, is dat een beetje oké? Ik lees nogal wat horror verhalen van de Rotax units in de F650s, ergens had ik gelezen dat de problemen grotendeels waren verholpen in het i.e.-model.
- Bijzonderheden waar ik op moet letten als ik naar een van deze motoren ga kijken/testrijden?
PS. @GeSchift Die van jouw is wel echt ziek gaaf! Heel mooi.
Die van AMT is wel een leuk ding hoor.Mee eens dat de Freewind en de Pegaso in dezelfde vijver vissen. Persoonlijk vind ik de Freewind niet zo mooi om te zien als de Pegaso, reed echter wel leuk.
Het grootste obstakel om niet wederom voor de Freewind te gaan is eigenlijk het aanbod, ik zie er welgeteld 2 te koop staan. 1 bij AMT en 1 bij Boonstra, .