Laat je Aprilia Pegaso ff zien

De Pegaso leeft weer! De olielekkage is verholpen. Ik heb het bestaande draad opnieuw getapt en de plug pakt hem weer 😁

C82E81AF-A9D7-4347-B3E6-7CC117BF27C1.jpeg

Hij staat klaar om voor het eerst uitgelaten te worden! De motor heeft al even gedraaid en loopt super!
(De ontbrekende kappen voor de radiator zijn inmiddels ook gemonteerd)
0100FEAC-D738-473B-B540-C458417D5F6C.jpeg

BECFFFB9-D618-45C3-93DC-EC5576D9E39C.jpeg
 
Ziet er goed uit Peter! Veel plezier met de eerste rit, volgende week schijnt het weer wat beter weer te worden.

Van de week de mijne afbouwen...
 

Bijlagen

  • IMG-20210323-WA0023.jpeg
    IMG-20210323-WA0023.jpeg
    252 KB · Weergaven: 13
Goedemiddag allen,
Weet iemand waar de rood omcirkelde connector voor is? Deze kan ik nergens plaatsen en ook het wphb geeft geen uitleg... Is dit een losse extra connector?
 

Bijlagen

  • sketch-1616757242760.png
    sketch-1616757242760.png
    436,7 KB · Weergaven: 9
Ik ben voor een setje Mitas E07 gegaan. Motor staat inmiddels weer op de wielen met een nieuwe ketting. Hoop van het weekend een rondje te kunnen rijden!
Grappig ik ben ook voor deze banden gegaan. Ben benieuwd hoe ze zich houden. Ik krijg vandaag een pakking binnen van de koelpomp. Deze lekte heel langzaam wat koevloeistof. Daarna voor het eerst rijden.
 
Grappig ik ben ook voor deze banden gegaan. Ben benieuwd hoe ze zich houden. Ik krijg vandaag een pakking binnen van de koelpomp. Deze lekte heel langzaam wat koevloeistof. Daarna voor het eerst rijden.
Ik ben ook benieuwd! Dit is mijn eerste allroad/dual purpose motor met bijbehorende banden. De reviews van deze banden zijn in ieder geval zeer positief, ook onder dikke ktm's en bmw's dus we gaan het meemaken.

De bandenman vond ze wel lastig te monteren, erg stugge wangen zei hij. Wat voor het beoogde gebruik alleen maar goed is natuurlijk.
 
Ik ben ook benieuwd! Dit is mijn eerste allroad/dual purpose motor met bijbehorende banden. De reviews van deze banden zijn in ieder geval zeer positief, ook onder dikke ktm's en bmw's dus we gaan het meemaken.

De bandenman vond ze wel lastig te monteren, erg stugge wangen zei hij. Wat voor het beoogde gebruik alleen maar goed is natuurlijk.
Ja dat klopt inderdaad. Wij kregen ze er ook lastig op..
 
Ik ben ook benieuwd! Dit is mijn eerste allroad/dual purpose motor met bijbehorende banden. De reviews van deze banden zijn in ieder geval zeer positief, ook onder dikke ktm's en bmw's dus we gaan het meemaken.

De bandenman vond ze wel lastig te monteren, erg stugge wangen zei hij. Wat voor het beoogde gebruik alleen maar goed is natuurlijk.
Ik heb in het begin een gebruikt setje Mitas geprobeerd, maar al binnen een paar weken al eraf gehaald.
Vond ze toen erg gladjes en glibberig rijden.
Persoonlijk zweer ik bij Heidenau's.
Had ze op mijn GS, op mijn XT, en nu alweer ruim 5 jaar op de Pegaso.
Doen het perfect, en ik rij het hele jaar rond in alle weersomstandigheden, zowel op als naast het asfalt.

Maar terug naar jouw ritje van't weekend: als je zo vriendelijk zou willen zijn om onderweg wat foto's te maken, dan zou ik dat zeeeeekers waarderen.
Vooral die valbeugel is gaaf man, al mag de rest er natuulijk ook wel wezen!
 
Help! Er blijft koelvloeistof lekken bij de pomp.. ik heb vandaag de pakking vervangen. Nummer 30 op onderstaande afbeelding. Hij lekt bij de onderste schroef.. Iemamd een idee om dit te verhelpen?

6C4EA498-3F9B-4866-A0DD-1FF713BE67F4.png
 
....

Maar terug naar jouw ritje van't weekend: als je zo vriendelijk zou willen zijn om onderweg wat foto's te maken, dan zou ik dat zeeeeekers waarderen.
Vooral die valbeugel is gaaf man, al mag de rest er natuulijk ook wel wezen!
U vraagt wij draaien! Motorrijden is in jaren niet zo vermakelijk geweest.
 

Bijlagen

  • DSC_0402.JPG
    DSC_0402.JPG
    251,4 KB · Weergaven: 8
Help! Er blijft koelvloeistof lekken bij de pomp.. ik heb vandaag de pakking vervangen. Nummer 30 op onderstaande afbeelding. Hij lekt bij de onderste schroef.. Iemamd een idee om dit te verhelpen?

Bekijk bijlage 1615100
Hm vreemd. Als er geen spanning op staat en de bouten allemaal volgens voorgeschreven moment aangedraaid zijn zou dat niet moeten kunnen.. komt het echt uit het schroefgat van de bout? Als de pakking daar net niet lekker pakt kan je misschien wat siliconen pakking erop smeren rond het schroefgat en dan monteren. Niet teveel natuurlijk...
 
Hm vreemd. Als er geen spanning op staat en de bouten allemaal volgens voorgeschreven moment aangedraaid zijn zou dat niet moeten kunnen.. komt het echt uit het schroefgat van de bout? Als de pakking daar net niet lekker pakt kan je misschien wat siliconen pakking erop smeren rond het schroefgat en dan monteren. Niet teveel natuurlijk...
Ik heb even goed onderzoek gedaan en het lijkt uit het gaatje te komen naast de bout. De pakking is het dus niet. Geen idee wat dit voor gat is.
9B095F90-4CCB-4F70-8F96-12647B1D9666.jpeg
 
Ik heb even goed onderzoek gedaan en het lijkt uit het gaatje te komen naast de bout. De pakking is het dus niet. Geen idee wat dit voor gat is.
Bekijk bijlage 1615443ik zag op apriliaforum ook iemand waar hier over uitlekte. Misschien kan je hier even kijken of de situatie overeenkomsten heeft met jouw Peg?
 
Dat gaatje is de overloop tussen de 2 keerringen van de waterpomp. Aan de ene kant houdt een keerring de koelvloeistof tegen en de 2e keerring de olie. Het gaatje zorgt er voor dat, wanneer er eentje lek raakt, die vloeistof naar buiten kan ipv. dat bv. de koelvloeistof het blok in loopt.
Als er koelvloeistof, of olie uit het gaatje komt, dan moet je die keerringen (nummer 36 op de tekening) vervangen.
 
Dat gaatje is de overloop tussen de 2 keerringen van de waterpomp. Aan de ene kant houdt een keerring de koelvloeistof tegen en de 2e keerring de olie. Het gaatje zorgt er voor dat, wanneer er eentje lek raakt, die vloeistof naar buiten kan ipv. dat bv. de koelvloeistof het blok in loopt.
Als er koelvloeistof, of olie uit het gaatje komt, dan moet je die keerringen (nummer 36 op de tekening) vervangen.
Super bedankt voor het meedenken! Hier kan ik wat mee. Op dit moment lijkt hij droog. Ik ga eens even een stukje rijden en kijken wat hij doet. Als hij blijft lekken, dan de kering vervangen.
 
Bekijk bijlage 1615681

Oh, hier eens een plaatje van mijn Appie :) klaar om in Spanje de paden onveilig te maken als het weer kan :]
Oh wow, dat mat zwart ziet er goooooed uit man.
Interessante valbeugel, en strak/stevig carterbescherming (Touratech?).
Vertel eens; ga je alleen, nog bepaalde waypoints op een lijstje staan, word het camperen, ff kort of een sebatical ...?
Ennuh ... zou je zo vriendelijk willen zijn om hier misschien wat plaatjes te delen?
Hebben wij hier iets om bij weg te dromen .... en misschien leuk om het er zo nu en dan in te wrijven toch ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan