Laat je Aprilia Pegaso ff zien

De oudere modellen hebben sowieso gewoon boutgaten onderin de kroonplaat. Dan je gewoon bijna alles wat je wilt er op maken.
 
Hallo Pegaso-rijders,

Mijn Pegaso avontuur is ten einde, maar... hij is nog in de buurt. De Tuscany Tibet is naar een goede maat van me gegaan.
Ik verplaats mij sinds het weekend op een Ducati Hypermotard 1100. Heb me enorm vermaakt op de Pegaso maar kreeg nu een aanbod dat ik niet kon weigeren.

Geniet van jullie Pegaso's!
 
Ook hier afscheid genomen van m'n Pegaso. Aan m'n maat verkocht die net z'n rijbewijs heeft gehaald.

Ik ga hem nog wel vaker zien gezien we en samen rijden EN ik z'n monteur ben _O-
 
Dyon en Erwin, veel plezier met jullie nieuwe speelgoed.
Kom hier gerust nog eens langs!

(En Dyon ... ik had graag nog wat gehoord van dat zadel 😟)
 
Dyon en Erwin, veel plezier met jullie nieuwe speelgoed.
Kom hier gerust nog eens langs!

(En Dyon ... ik had graag nog wat gehoord van dat zadel 😟)

Bedankt! En ik weet het... als ik 'm via marktplaats had verkocht zou ik 'm hebben kaalgeplukt en het zadel aan jou hebben verkocht.
 
Hallo allemaal,

Wellicht herkennen jullie onderstaande Pegaso nog. Deze heeft een maat van mij gekocht na ons mislukte TET avontuur i.v.m. een crash. Naar nu blijkt maakt hij er eigenlijk amper gebruik van dus mag de Pegaso door naar een volgende eigenaar.

Ik ga 'm na mijn vakantie op marktplaats zetten voor 'm, maar als er hier nog iemand geïnteresseerd is bij deze een ''voorverkoop''. Betreft een optisch mooie Pegaso 650 'strada' met complete, originele 3 delige kofferset. Heeft de mooie en super stevige valbeugelset van Moto Adventure Tech die geen valpartij heeft gezien. Carburateurs zijn gereinigd, motor start alleen af en toe wat moeizaam. Hier ga ik nog even naar kijken maar kan ik nu nog weinig over zeggen.

Vraagprijs voor een mede forummer: Tegen elk aannemelijk bod, oftewel €750 +.

Bouwjaar is 1999 en de kilometerstand 44358.

d0978cb9-00fe-4927-b901-31483d44d474.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vraagprijs voor een mede forummer: Tegen elk aannemelijk bod, oftewel €750 +.
Mooi ding hoor, en aantrekkelijke richtprijs.
Maar voor mijzelf gesproken; ik ben voorzien + tevreden.
Zal het in gedachten houden voor als iemand zoekende is.
In dat geval: bouwjaar en km.stand?
 
Hallo allemaal,

Wellicht herkennen jullie onderstaande Pegaso nog. Deze heeft een maat van mij gekocht na ons mislukte TET avontuur i.v.m. een crash. Naar nu blijkt maakt hij er eigenlijk amper gebruik van dus mag de Pegaso door naar een volgende eigenaar.

Ik ga 'm na mijn vakantie op marktplaats zetten voor 'm, maar als er hier nog iemand geïnteresseerd is bij deze een ''voorverkoop''. Betreft een optisch mooie Pegaso 650 'strada' met complete, originele 3 delige kofferset. Heeft de mooie en super stevige valbeugelset van Moto Adventure Tech die geen valpartij heeft gezien. Carburateurs zijn gereinigd, motor start alleen af en toe wat moeizaam. Hier ga ik nog even naar kijken maar kan ik nu nog weinig over zeggen.

Vraagprijs voor een mede forummer: Tegen elk aannemelijk bod, oftewel €750 +.

Bekijk bijlage 1791095
Mooi ding wel! Ik heb zelf geen Pegaso (of nodig) maar een maat van me heeft er wel eentje. Was benieuwd of de kofferset los van de motor weg gedaan wordt? Of wordt die alleen bij de motor meegeleverd als complete prijs?
 
Heeft iemand een manual voor de 1994 versie?
Elke die ik vind is de nieuwere zoals hierboven terwijl ik al best wat verschillen heb ontdekt.

Edit:
De voorvork is lek. Nu durf ik zelf wel een inschatting te maken welke olie en is een voorvork reviseren niet heel spanning. Ik ben echter nog steeds het olie niveau nodig _O-
1 van de redenen toch graag het boek er bij te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding hoor, en aantrekkelijke richtprijs.
Maar voor mijzelf gesproken; ik ben voorzien + tevreden.
Zal het in gedachten houden voor als iemand zoekende is.
In dat geval: bouwjaar en km.stand?

Goeie! Bouwjaar is ‘99 en km stand is 44358
 
Mocht iemand ooit op zoek gaan. Verschillende Kia's en Hyundai's hebben ze van 30 mm. Echter maar leverbaar tot 2,75mm dik.

Ik heb ze van 2,75 en 2,70 nu besteld, ga er opvulringen van 0,5mm onder leggen. Dat zou mijns inziens geen problemen moeten geven.
22227-23676 is het onderdeelnummer van bovenstaande merken bij 2,75 dik, van daar uit is het makkelijk zoeken naar dunner. Ik hoop dat iemand hier in de toekomst wat aan heeft!
 
Zou iemand met een USD model eens willen meten welke diameter de voorvork in de kroonplaten heeft?

En mocht je dan toch er naast staan de lengte van de uitgeveerde voorvork meten. Hart as tot bovenkant.

Mijn dank zou groot zijn! :t
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

2 weken geleden heb ik een Pegaso Cube uit 1998 gekocht en helaas mankeert er het één en ander aan het uitlaatsysteem. Hiervoor ben ik op zoek naar wat onderdelen die orgineel helaas niet meer leverbaar zijn. Het gaat om de volgende onderdelen:

3x AP8102747 - Silencer Clip (ik zou ook al geholpen zijn met 1 silencer clip)
3x AP8120823 - Gasket Ring D30x35x20

Op de onderstaande tekening zijn dit onderdeel nummer 10 en 15. (binnen de rode cirkel)

onderdelen_uitlaat.PNG

Heeft iemand deze onderdelen misschien nog liggen of weet waar ik ze kan krijgen?
 
Maar voor mijzelf gesproken; ik ben voorzien + tevreden.
Kleine update; ik heb afscheid moeten nemen van mijn Pegaso.
Kwam met pech te staan,dealer concludeerde uiteindelijk dat er (nagenoeg) geen compressie, kosten zouden zeer hoog oplopen … #€&#!
Andere motor gekocht, een hele fijne en complete Transalp.
Handige kamaraad heeft mijn Pegaso overgenomen en binnen no-time aan de praat gekregen.
Niet blij met de dealer, maar uiteraard wel voor mijn kamaraad (die voor opkoper prijs mijn motor heeft kunnen overnemen).

Was gezellig hier, maar ik zwaai af.
Misschien post ik nogeens een foto vd Peg wanneer ik en m’n maat samen op pad zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan