Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Hoi,
Ik heb de originele uitlaten (waarvan de dempers nog goed waren en de bochten geperforeerd door roest) hersteld met laswerk en uitlaatflexibels en ze terug gemonteerd. Ook de dempers heb ik iets afgeschuurd en geschilderd met hittebestendige zwarte verf. Ik heb dan de Pegaso verkocht en de nieuwe eigenaar was niet geïnteresseerd in de Rovab-uitlaten.
Voor mij persoonlijk waren ze iets te luid.
Om de Rovab uitlaten goed te reinigen zal je ze toch één keer per jaar moeten demonteren. Winterwerk!

Met vriendelijke groeten,

Patrick
 
Hoi,

de uitlaten van Rovab zijn gemaakt uit ijzer die gechromeerd is, dus geen Inox. Een geluidsbandje kan je horen op de website van Rovab (www.rovab.nl). Als getallen je iets zeggen: met de originele uitlaten bij 1500 t/min: 76 db(A), bij 4000 t/min :87 db(A). Met de Rovab's bij 1500 t/min: 81 db(A), bij 4000 t/min: 93 db(A). Deze metingen in onbelaste toestand van de motor en de sonde op 1 meter aan de zijkant van de motor.
De voorbochten bij een Aprilia Pegaso cube zijn in principe uit RVS of Inox (Roestvaststaal) en hoeven normaal niet vervangen te worden.

Groeten,
Patrick
 
Hoi,

de uitlaten van Rovab zijn gemaakt uit ijzer die gechromeerd is, dus geen Inox. Een geluidsbandje kan je horen op de website van Rovab (www.rovab.nl). Als getallen je iets zeggen: met de originele uitlaten bij 1500 t/min: 76 db(A), bij 4000 t/min :87 db(A). Met de Rovab's bij 1500 t/min: 81 db(A), bij 4000 t/min: 93 db(A). Deze metingen in onbelaste toestand van de motor en de sonde op 1 meter aan de zijkant van de motor.
De voorbochten bij een Aprilia Pegaso cube zijn in principe uit RVS of Inox (Roestvaststaal) en hoeven normaal niet vervangen te worden.

Groeten,
Patrick


dat ziet en klinkt gelikt :9~ :9~
 
Hallo mede-pegaso rijders!!

Hoewel, ik ga jullie verlaten...als aprilia rijder dan...

Afgelopen zaterdag heb ik een splinter nieuwe V-Strom 650 gekocht *O*

Mn Pegaso kon ik inruilen, en vrijdag ga ik mn nieuwe aanwinst halen
bij Motoport Rockanje!!!
 
Hebben jullie misschien intresse in een K&N luchtfilter?

Hij heeft er maar 5000 km ingezeten, dus nog goed voor 995.000 km!

Toen heb ik er 50 euro voor betaald, hij mag nu weg voor 25 euro.

Voor meer informatie kun je mailen naar dannykars@hotmail.com

Voor ik het vergeet, mijn Pegaso is van 2000.
 
M,n Pegaso heeft een nieuw bandje gekregen en kleine beurt gekregen. in een eerder berichtje had ik geschreven dat m,n ketting nooit goed op spanning kon krijgen. Het blijkt dat de tandwielen en ketting binnenkort aan vervanging toezijn, terwijl er slechts 19000 km mee gereden is. Vind dit nogal snel, net zoals remblokjes en de banden, elke 10.000 km. Gelukkig heb ik nog geen andere problemen, want ik schrik telkens nogal van de onderdelenprijzen. Ligt dit aan mij, of is motorrijden net als autorijden gewoon duur geworden.
 
bandenslijtage van 10000km kan beter bij mij ligt de achterband er ook al 9000 om en ik schat dat die nog ongeveer 5000 km mee gaat maar is afhankelijk van je rijgedrag. Als je de winter door rijd slijt je band minder snel omdat je veel met overig verkeer te maken hebt. Ketting van mij ging 24000 km mee op 25 kw. Een 1 cilinder is nou eenmaal een kettingvreter, (telkens grote klappen op de ketting) een 4 cilinder loopt gewoon veel regelmatiger en dan word de ketting ook gelijkmatiger belast. is er al wat bekent over het pegaso treffen?
 
Stel maar iets voor, dan hoor je vanzelf of er iemand kan.
In principe ben ik altijd wel in voor een treffen, vooral als daar een all-road rit aan vastgeplakt zit!
 
Bij deze beste pegaso rijders ga ik jullie ook verlaten .
Ik heb zo veel elende gehad met m'n pegaso dat ik hem weg heb gedaan.
Ik ben zelf al helemaal niet zo technisch zo als anderen hier .
Vandaar dat ik heb besloten om een gangbaardere motor te kopen.
Ik heb op veel all-roads gereden maar niet M'n draai kunnen pakken en ben over gestapt naar een suzuki gsxf 750 bij deze heel veel dank voor de informatie met veel groeten Nico (ocin)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af of er uberhaupt wel een 2006 pegaso rond rijdt in Nederland, amper een post van te vinden. :N
 
M'n Pegaso heeft afgelopen winter een schoonheidsbehandeling gehad.
pegaso060415bl3.jpg

Vooral het rode logootje bevalt me wel.

Stukje off-road gaat prima maar wordt niet overmoedig met blubber.
paardjevastpy4.jpg

Het duurde niet alleen een uur om haar er weer uit te krijgen maar nu moet ik ook verf bijwerken |(

Casper
 
Noppen helpt een beetje. Ze is een beetje zwaar voor dit werk & die 21" voor mist ze ook ;)
RVX...Hmmmm
Dit vind ik ook een optie :Y
Casper
 
Sinds gisteren eigenaar van een 96'er Pegaso @ 25KW *O*
Nu mag 't zonnetje wel weer gaan schijnen wat mij betreft B|

P1.jpg

P3.jpg
 
Sinds gisteren eigenaar van een 96'er Pegaso @ 25KW *O*
Nu mag 't zonnetje wel weer gaan schijnen wat mij betreft B|

Gefeliciteerd man. *D

Mooie fiets!
Alleen, wat is die vreemde beugel om de kuip heen?
Is dat orgineel, optie of zelfbouw?

Het lijkt haast of ie geschikt is gemaakt om mee te lessen. :?
 
Gefeliciteerd man. *D

Mooie fiets!
Alleen, wat is die vreemde beugel om de kuip heen?
Is dat orgineel, optie of zelfbouw?

Het lijkt haast of ie geschikt is gemaakt om mee te lessen. :?

Die valbeugel is van Hepco & Becker. Ik neem aan dat het er later is opgezet.
Heb de fiets gekocht van een vrouw die er 6 jaar lang op rond heeft gereden, @ 25kw... Het zou dus opzich mogelijk zijn dat er in de 4 jaar daarvoor mee gelest is, maar een lesmotor die 20dkm aflegt in 4 jaar lijkt me onwaarschijnlijk :+

Bedoeling is wel om de beugel eraf te halen, maar ik ben er nog niet aan toegekomen...

....veel te druk met rijden :]

mooie fiets man!
Thanks mate ;)
We gaan snel weer een stukje cruisen!


Tot slot nog even een zelfgemaakt foto'tje (die vorigen kwamen zo uit de marktplaats advertentie :P )

bike.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan