Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Ad Ben

MF veteraan
3 mei 2007
1.421
1
Amsterdam
In hoeverre zijn de blokken van een pegaso uitwisselbaar?..mijn 2002 650 injectie heeft inwendig een probleem, mixt de olie direct met de koelvloeistof(koppakking weggeblazen denk ik zo)..nu kan ik een ander fris blok kopen maar is een 2001 blok van een pegaso zonder injectie..
Je kan het blok van een carb pegaso zo in jouw pegaso steken. Je zal alle injectie meuk moeten overzetten. Het injectiesysteem van de pegaso is van het simpele soort, closed-loop, dus geen O2 sensor etc. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je motor met carb te laten, je zal dan wel de brandstofpomp moeten verwijderen, adapterplaat maken en een benzinekraan plaatsen. Succes
 

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
46
apeldoorn
Hoi, het blokje is gewisseld, pastte 1:1 in t frame. Alleen t rechterdeksel bij de magneet heb ik om moeten wisselen ivm de verschillen van de opnemers.
 

pannekoek141

MF'er
9 mrt 2019
33
11
Ik ga volgende week bij een pegaso met 25000 op de klok kijken bij eentje uit 96-97. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik moet letten?
 

GeSchift

MF veteraan
22 aug 2006
2.067
9
Langedijk
Ik ga volgende week bij een pegaso met 25000 op de klok kijken bij eentje uit 96-97. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik moet letten?
Niet zozeer.
Gewoon de standaard dingetjes.

  • Bandjes op spanning
  • Ketting niet te slap
  • Verlichting in orde (belangrijker dan menigeen denkt)
  • Blok droog
  • Onderhouds papieren aanwezig.
En verder kan het mijn inziens nooit kwaad om je te realiseren dat het een Italiaanse motor is.
Daarmee zeggende dat het fantastische fietsen zijn, maar er zijn gewoon domweg weleens dingetjes.
Noem het "karakter" haha.

Ik was vorig weekend heerlijk een weekendje weg, motortje deed het simpelweg fantastisch.
Maar de gehele zondag deden de knipperlichten het niet ... en ik ging gisteravond nog ff op pad, en er was niets aan de hand!
Maar eerlijk is eerlijk, je vergeeft het hem/haar uiteindelijk wel ;-)
 

Chriz86

MF'er
22 okt 2007
75
2
33
Nijkerk
www.Aprilia-Riders.nl
Niet zozeer.
Gewoon de standaard dingetjes.

  • Bandjes op spanning
  • Ketting niet te slap
  • Verlichting in orde (belangrijker dan menigeen denkt)
  • Blok droog
  • Onderhouds papieren aanwezig.
En verder kan het mijn inziens nooit kwaad om je te realiseren dat het een Italiaanse motor is.
Daarmee zeggende dat het fantastische fietsen zijn, maar er zijn gewoon domweg weleens dingetjes.
Noem het "karakter" haha.

Ik was vorig weekend heerlijk een weekendje weg, motortje deed het simpelweg fantastisch.
Maar de gehele zondag deden de knipperlichten het niet ... en ik ging gisteravond nog ff op pad, en er was niets aan de hand!
Maar eerlijk is eerlijk, je vergeeft het hem/haar uiteindelijk wel ;-)
Hmmm....dat heb ik nou nooit. Heb 4 Aprilia's gehad maar nooit dat de knipperlichten aan vrije dagen doen.... Volgens mij is er dan ergens wel een draadje/stekkertje niet helemaal lekker meer hoor, wat overigens ook met iedere Japanner kan gebeuren...

Pegaso's zijn prima en behoorlijk hufterproof. Check wel goed bij het blok of hij droog is en niet lekt. Verder vooral even rijden; rijdt hij soepel, geen rare geluiden/klappen etc.
Een Pegaso is een 650cc 1-cilinder, dus starten vergt wel wat van de startmotor. Kan zijn dat een koude start wat moeite geeft als de accu zwakker is. Zou mooi zijn als je er één koopt met een nieuwe accu, of hierop afdingt als er geen nieuwe accu in zit.
 

GeSchift

MF veteraan
22 aug 2006
2.067
9
Langedijk
Pardon, laat er geen misverstand over bestaan dat ik het een top fietsje vind hoor.
Ben er al zo'n 4,5 jaar (13.596km's) héél tevreden mee, en dat zal nog wel ff zo blijven haha!
Kan iedereen een proefritje aanraden; maar wees gewaarschuwd ... kan goed bevallen !!!

Verbruik over de door mij gereden km's is 1:17,97
Ben een zeer rustige rijder, en rij met enige regelmaat onverhard.
Ik rij zeldzaam op de snelweg, en als dat al gebeurd is dat nooit harder dan 100 (vind ikzelf hard zat).
Rij wel op zeer groot profiel, en altijd met topkoffer incl.troepies.
 

grrtjuhh

Die hard MF'er
1 feb 2015
503
240
Drenthe
Dag mensen,

Ik heb al een tijdje geleden een Pegaso gescoord, maar zal me toch even voorstellen met een fotootje.

IMG-20190714-WA0012~2.jpeg

Momenteel zijn de vorkpoten lek en aardig gepit. Zijn er nog alternatieve poten of voorkanten die zonder enige moeite in het frame/kroonplaat van de pegaso (Cube '97) passen? Tevens ben ik benieuwd of mensen hier ook de voorrem hebben vervangen voor een andere klauw. Een GPX en CBR klauw passen iig (nog) niet. :+
 

Chriz86

MF'er
22 okt 2007
75
2
33
Nijkerk
www.Aprilia-Riders.nl
Dag mensen,

Ik heb al een tijdje geleden een Pegaso gescoord, maar zal me toch even voorstellen met een fotootje.

Bekijk bijlage 1427190

Momenteel zijn de vorkpoten lek en aardig gepit. Zijn er nog alternatieve poten of voorkanten die zonder enige moeite in het frame/kroonplaat van de pegaso (Cube '97) passen? Tevens ben ik benieuwd of mensen hier ook de voorrem hebben vervangen voor een andere klauw. Een GPX en CBR klauw passen iig (nog) niet. :+
Toffe Pegaso! Ziet er lekker ruig uit zo. Geen idee of er andere klauwen oppassen. Waarom zou je dat doen? VOlgens mij zijn die klauwen 2ehands prima te krijgen toch.
 
  • Like
Waarderingen: grrtjuhh

grrtjuhh

Die hard MF'er
1 feb 2015
503
240
Drenthe
Hee kijk! Dank voor je reactie!

Waarom een andere klauw? Voor meer remvermogen natuurlijk! Mijn klauw is flink gehavend, dus moet er sowieso iets mee. 2e hands klauwen van de sloop enzo heb ik slechte ervaringen mee helaas.

Als iemand nog een goede klauw heeft liggen mag dat natuurlijk ook. :Y

Kan eigenlijk nergens een whpb vinden voor de Pegaso Cube. Zeer apart.