Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Mijn Pegaso start steeds slechter. Na een paar weken stilstand moest ik altijd al wel even een paar keer wat langer starten maar nu moet ik echt 5x zo'n 4/5 seconden de startmotor laten draaien.

Nu heb ik een aantal jaren geleden de klepspeling gecheckt en de carbs schoongemaakt maar nooit de rubbertjes in de carb vervangen, ook niet van de inlaatrubbers. DIt is dus mijn eerste vermoeden, zeker ook omdat ik best een benzine lucht ruik af en toe, ik vermoed dat ie uit de carb een beetje lekt.

Accu en bougie zijn nieuw. Loopt verder hartstikke mooi! :)

Heeft iemand van jullie tips om eens na te kijken?

Er zijn qua carb revisie ook best wat setjes te koop bij dealers/webshops en zelfs op Ali zag ik (linkje ). Iemand van jullie hier toevallig ervaring mee?
 
Mijn Aprilia pegaso is te koop: Aprilia Pegaso 650 1997

pega1-jpg.1496083
 
Mijn Aprilia pegaso is te koop: Aprilia Pegaso 650 1997

pega1-jpg.1496083
Mooi spul Johan, maar ik vrees dat de meeste hier al voorzien zijn van een Pegaso.
Erg vervelend dat de motor (wegens technische redenen) niet bevalt, want het is gerust leuk spul.
Wat zou het weer gaan kosten om hem in fatsoenlijk functioneerde staat te krijgen, misschien het vermelden waard (en interessant).
Hoe dan ook succes met de verkoop, volgende weer een 1-cilinder?

PS: je kan misschien aan de verkoop van losse onderdelen meer winst maken?
(Ik vind dat omzetruitje wel interessant.)
 
Laadspanning moet, afhankelijk van toerental en ingeschakelde verbruikers, direkt na starten boven de 12.8 Volt meten en langzaam oplopen naar 14.4 maximaal 14.7/ 14.8 Volt. Bij een volledig geladen accu geeft Voltmeter ongeveer 13.8 / 14.0 Volt aan stationair met licht aan. Meter direkt op de accupolen.
 
Mooi spul Johan, maar ik vrees dat de meeste hier al voorzien zijn van een Pegaso.
Erg vervelend dat de motor (wegens technische redenen) niet bevalt, want het is gerust leuk spul.
Wat zou het weer gaan kosten om hem in fatsoenlijk functioneerde staat te krijgen, misschien het vermelden waard (en interessant).
Hoe dan ook succes met de verkoop, volgende weer een 1-cilinder?

PS: je kan misschien aan de verkoop van losse onderdelen meer winst maken?
(Ik vind dat omzetruitje wel interessant.)
Hij is inmiddels verkocht. er voor in de plaats gekomen is een Cagiva Elefant 1000DS
cagi.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laadspanning moet, afhankelijk van toerental en ingeschakelde verbruikers, direkt na starten boven de 12.8 Volt meten en langzaam oplopen naar 14.4 maximaal 14.7/ 14.8 Volt. Bij een volledig geladen accu geeft Voltmeter ongeveer 13.8 / 14.0 Volt aan stationair met licht aan. Meter direkt op de accupolen.
Top dankjewel.
Merk wel dat ze nu gelijk start zeker als de choke bijstaat, starten lopen.
 
Hier ook sinds vorige week in het bezit van een Pegaso uit 2000, met slechts 16000 km op de klok. Ik ga de motor netjes en op mijn gemak een grote beurt geven, beetje als hobby/leer projectje.
Toevallig iemand hier die de kleurcode weet, want er is ook lichte kapschade.
 

Bijlagen

  • 792EDE5C-2AE4-40D1-B2EA-04B83B5E22DD.jpeg
    792EDE5C-2AE4-40D1-B2EA-04B83B5E22DD.jpeg
    134,8 KB · Weergaven: 12
Mooi ding gsxr600k. Maar is dat een 2000? De voorkant komt op mij over als een eerder type...

Kleurcodes weet ik niet. Ik ben zelf ook op zoek aangezien de verf van mijn '99 model tank loslaat helaas. Laats las ik wel iemand over deze website, maar zelf nog niet uitgeplozen of dit voor de Pegaso ook werkt.

Mocht iemand interesse hebben in een hoog ruitje van MRA voor zijn Peg (komt van type 1999), of een setje valbeugels voor Pegaso < 1996, ik heb ze in mijn schuur liggen en ze mogen weg:

Peg Valbeugelset

https://www.motor-forum.nl/threads/aprilia-pegaso-99-mra-tour-ruitje-screen.452107/
 
Mooi ding gsxr600k. Maar is dat een 2000? De voorkant komt op mij over als een eerder type...

Kleurcodes weet ik niet. Ik ben zelf ook op zoek aangezien de verf van mijn '99 model tank loslaat helaas. Laats las ik wel iemand over deze website, maar zelf nog niet uitgeplozen of dit voor de Pegaso ook werkt.

Ja dat is me wel verteld, hoe zou ik dat kunnen controleren?
Datum eerste toelating is mei 2000.. maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Ik heb wel een Manual gevonden online die is voor een Pegaso 650 I.E. en dat lijkt wel precies de goede te zijn.

Ook voor het bestellen van onderdelen is het wel makkelijk als ik het juiste bouwjaar en type nummer heb.

Het blokje is een rotax 655.
 
Ja dat is me wel verteld, hoe zou ik dat kunnen controleren?
Datum eerste toelating is mei 2000.. maar dat zegt natuurlijk niet zoveel.

Ik heb wel een Manual gevonden online die is voor een Pegaso 650 I.E. en dat lijkt wel precies de goede te zijn.

Ook voor het bestellen van onderdelen is het wel makkelijk als ik het juiste bouwjaar en type nummer heb.

Het blokje is een rotax 655.

Hij ziet er erg netjes uit. Het bouwjaar is niet 2000, en het is geen IE. Pegaso's bleven in die tijd wel eens wat langer in de showroom staan, waardoor ze soms jaren later op kenteken kwamen. Ik had hetzelfde model, en die was in 1997 op kenteken gezet. IE staat voor injectie, en dit is een carburateurmodel.
 
Hij ziet er erg netjes uit. Het bouwjaar is niet 2000, en het is geen IE. Pegaso's bleven in die tijd wel eens wat langer in de showroom staan, waardoor ze soms jaren later op kenteken kwamen. Ik had hetzelfde model, en die was in 1997 op kenteken gezet. IE staat voor injectie, en dit is een carburateurmodel.

oke kijk dat schept al ietsje duidelijkheid, het is inderdaad een carburateur model.

Nu alleen het bouwjaar nog?

Ik denk dan dat het een Pegaso 650 modeljaar 1999-2000 is. Aprilia Pegaso 650


Via de website die Chriz86 linkte over de kleuren, kom ik uit op King Red Pearl. Dat lijkt me ook wel aardig in de buurt te komen.
 
Een maat van mij die niet op het forum zit en niet meer in het bezit is van een Pegaso3 Cube '97 heeft wel nog onderstaande te koop :

- zo goed als nieuw Corbin zadel € 120,00

- origineel slot die je op het frame klikt met 2 sleutels € 20,00

Bij interesse laat mij even iets weten dan breng ik je in contact met hem.
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep het slot niet dus ook even nagevraagd:

Bij de rechter voetsteun zit een nok op het frame. Met een rubberdop eromheen. Je gaat naast een lantaarnpaal staan of zo en lust het slot eromheen. Zoals op de foto door zichzelf gelust. De vlakke kant van het slot gedeelte duw je op de framenok nadat je de beschermrubber ervan af heb gehaald. Draai sleutel om en het zit vast

238c66d9-0ad6-4502-ab96-6fe7215158f6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk. Kun jij zo rijden, bij mij ging de ruit dan aardig uit de vorm en boog aardig door vanaf 100 km/h. Geen last van turbulentie zo?
Volgens mij heb ik dezelfde dagrijlampjes liggen. Uit China via Wish maar heb nog geen goeie plaats ervoor, heb geen valbeugels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan