Laat je Aprilia Pegaso ff zien

In hoeverre zijn de blokken van een pegaso uitwisselbaar?..mijn 2002 650 injectie heeft inwendig een probleem, mixt de olie direct met de koelvloeistof(koppakking weggeblazen denk ik zo)..nu kan ik een ander fris blok kopen maar is een 2001 blok van een pegaso zonder injectie..
Je kan het blok van een carb pegaso zo in jouw pegaso steken. Je zal alle injectie meuk moeten overzetten. Het injectiesysteem van de pegaso is van het simpele soort, closed-loop, dus geen O2 sensor etc. Je zou er ook voor kunnen kiezen om je motor met carb te laten, je zal dan wel de brandstofpomp moeten verwijderen, adapterplaat maken en een benzinekraan plaatsen. Succes
 
Hoi, het blokje is gewisseld, pastte 1:1 in t frame. Alleen t rechterdeksel bij de magneet heb ik om moeten wisselen ivm de verschillen van de opnemers.
 
Ik ga volgende week bij een pegaso met 25000 op de klok kijken bij eentje uit 96-97. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik moet letten?
 
Ik ga volgende week bij een pegaso met 25000 op de klok kijken bij eentje uit 96-97. Zijn er nog belangrijke dingen waar ik moet letten?
Niet zozeer.
Gewoon de standaard dingetjes.

  • Bandjes op spanning
  • Ketting niet te slap
  • Verlichting in orde (belangrijker dan menigeen denkt)
  • Blok droog
  • Onderhouds papieren aanwezig.
En verder kan het mijn inziens nooit kwaad om je te realiseren dat het een Italiaanse motor is.
Daarmee zeggende dat het fantastische fietsen zijn, maar er zijn gewoon domweg weleens dingetjes.
Noem het "karakter" haha.

Ik was vorig weekend heerlijk een weekendje weg, motortje deed het simpelweg fantastisch.
Maar de gehele zondag deden de knipperlichten het niet ... en ik ging gisteravond nog ff op pad, en er was niets aan de hand!
Maar eerlijk is eerlijk, je vergeeft het hem/haar uiteindelijk wel ;-)
 
Niet zozeer.
Gewoon de standaard dingetjes.

  • Bandjes op spanning
  • Ketting niet te slap
  • Verlichting in orde (belangrijker dan menigeen denkt)
  • Blok droog
  • Onderhouds papieren aanwezig.
En verder kan het mijn inziens nooit kwaad om je te realiseren dat het een Italiaanse motor is.
Daarmee zeggende dat het fantastische fietsen zijn, maar er zijn gewoon domweg weleens dingetjes.
Noem het "karakter" haha.

Ik was vorig weekend heerlijk een weekendje weg, motortje deed het simpelweg fantastisch.
Maar de gehele zondag deden de knipperlichten het niet ... en ik ging gisteravond nog ff op pad, en er was niets aan de hand!
Maar eerlijk is eerlijk, je vergeeft het hem/haar uiteindelijk wel ;-)

Hmmm....dat heb ik nou nooit. Heb 4 Aprilia's gehad maar nooit dat de knipperlichten aan vrije dagen doen.... Volgens mij is er dan ergens wel een draadje/stekkertje niet helemaal lekker meer hoor, wat overigens ook met iedere Japanner kan gebeuren...

Pegaso's zijn prima en behoorlijk hufterproof. Check wel goed bij het blok of hij droog is en niet lekt. Verder vooral even rijden; rijdt hij soepel, geen rare geluiden/klappen etc.
Een Pegaso is een 650cc 1-cilinder, dus starten vergt wel wat van de startmotor. Kan zijn dat een koude start wat moeite geeft als de accu zwakker is. Zou mooi zijn als je er één koopt met een nieuwe accu, of hierop afdingt als er geen nieuwe accu in zit.
 
Pardon, laat er geen misverstand over bestaan dat ik het een top fietsje vind hoor.
Ben er al zo'n 4,5 jaar (13.596km's) héél tevreden mee, en dat zal nog wel ff zo blijven haha!
Kan iedereen een proefritje aanraden; maar wees gewaarschuwd ... kan goed bevallen !!!

Verbruik over de door mij gereden km's is 1:17,97
Ben een zeer rustige rijder, en rij met enige regelmaat onverhard.
Ik rij zeldzaam op de snelweg, en als dat al gebeurd is dat nooit harder dan 100 (vind ikzelf hard zat).
Rij wel op zeer groot profiel, en altijd met topkoffer incl.troepies.
 
Dag mensen,

Ik heb al een tijdje geleden een Pegaso gescoord, maar zal me toch even voorstellen met een fotootje.

IMG-20190714-WA0012~2.jpeg


Momenteel zijn de vorkpoten lek en aardig gepit. Zijn er nog alternatieve poten of voorkanten die zonder enige moeite in het frame/kroonplaat van de pegaso (Cube '97) passen? Tevens ben ik benieuwd of mensen hier ook de voorrem hebben vervangen voor een andere klauw. Een GPX en CBR klauw passen iig (nog) niet. :+
 
Dag mensen,

Ik heb al een tijdje geleden een Pegaso gescoord, maar zal me toch even voorstellen met een fotootje.

Bekijk bijlage 1427190

Momenteel zijn de vorkpoten lek en aardig gepit. Zijn er nog alternatieve poten of voorkanten die zonder enige moeite in het frame/kroonplaat van de pegaso (Cube '97) passen? Tevens ben ik benieuwd of mensen hier ook de voorrem hebben vervangen voor een andere klauw. Een GPX en CBR klauw passen iig (nog) niet. :+

Toffe Pegaso! Ziet er lekker ruig uit zo. Geen idee of er andere klauwen oppassen. Waarom zou je dat doen? VOlgens mij zijn die klauwen 2ehands prima te krijgen toch.
 
Hee kijk! Dank voor je reactie!

Waarom een andere klauw? Voor meer remvermogen natuurlijk! Mijn klauw is flink gehavend, dus moet er sowieso iets mee. 2e hands klauwen van de sloop enzo heb ik slechte ervaringen mee helaas.

Als iemand nog een goede klauw heeft liggen mag dat natuurlijk ook. :Y

Kan eigenlijk nergens een whpb vinden voor de Pegaso Cube. Zeer apart.
 
Met het oog op de E10 benzine ben ik erg benieuwd wat voor blok ik in mijn motor heb zitten. Naar wat ik begrijp zijn er pegaso's met een rotax blok welke niet tegen E10 kunnen en Pegaso's met een yamaha blok (xt660) voor welke e10 dus geen probleem zou zijn.

Mijn Pegaso is van 2006 (Strada uitvoering) ik was dus eigenlijk erg benieuwd of jullie met zekerheid konden zeggen wat voor blok hier precies in ligt, ofwel how ik daar achter kan komen.
 
Kan je niet specifiek helpen met jouw vraag, maar mijn Pegaso uit 1997 heeft volgens mij een Yamaha blok (zag hetzelfde blok in een quad zitten).

Daarnaast kan m'n 2001 SV650 Carbie al tegen E10. Maarja dat is natuurlijk een Japanner. :+
 
Met het oog op de E10 benzine ben ik erg benieuwd wat voor blok ik in mijn motor heb zitten. Naar wat ik begrijp zijn er pegaso's met een rotax blok welke niet tegen E10 kunnen en Pegaso's met een yamaha blok (xt660) voor welke e10 dus geen probleem zou zijn.

Mijn Pegaso is van 2006 (Strada uitvoering) ik was dus eigenlijk erg benieuwd of jullie met zekerheid konden zeggen wat voor blok hier precies in ligt, ofwel how ik daar achter kan komen.

Dat is dan het nieuwe (xt660) blok. Geen probleem dus!
 
Kan je niet specifiek helpen met jouw vraag, maar mijn Pegaso uit 1997 heeft volgens mij een Yamaha blok (zag hetzelfde blok in een quad zitten).

Daarnaast kan m'n 2001 SV650 Carbie al tegen E10. Maarja dat is natuurlijk een Japanner. :+
Dat moet dan wel weer rotax zijn . Tot 2003 als ik het goed heb is er enkel rotax gemaakt namelijk. Zeker geen Yamaha blok .
 
Ah gelukkig! Was al bang dat ik moest gaan zoeken naar een andere benzine pomp haha.

Ik tank altijd bij de BP maar die hebben sinds kort alleen maar e10 ipv e5. Was al bang dat ik het rotax blok had maar dit scheelt toch wel een beetje. :+

Hoe vergaat het jullie met jullie Pegaso's? Die van mij is momenteel gestrand en staat bij de dealer. Benzinepomp kapot :X
Heb de motor in Feb gekocht en hierbij werd mij verteld dat deze recent vervangen was! (Dealer) helaas was dit een imitatiepomp en nu net 2000km verder heeft hij de geest gegeven. :(
 
Sorry durf je daar niet mee te helpen.

De mijne is net terug van de dealer en is gelukkig weer gemaakt. *D
Nu nog hopen op wat goed weer maar dat zit er geloof ik niet meer in...
 
Iets anders... E10

Als ik het goed begrijp zijn de Rotax blokken niet geschikt voor E10, maar tot welk jaar hangen er Rotax blokken onder??
Hier op Terschelling kan ik alleen E10 tanken.
 
Yes klopt, voor zover ik weet hebben de "nieuwe" modellen vanaf 2006 geen rotax blokken meer. Ikzelf heb een strada van 2006 en deze heeft het nieuwere Yamaha blok.

Correct me if i'm wrong someone. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan