Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Het weekend gaat een kennis de boel open maken. Nu even een nieuwe starterkrans scoren. Wel gelezen dat ik die van BMW moet hebben en niet die van Aprilia. Iemand nog tips en trucs??
 
Goed kijken hoe het zit, kan niet fout. Als je origineel koopt komt het allemaal via de Rotax kanalen, dus dat verhaal van BMW en Aprilia verschil is volgens mij onzin. Wat erg belangrijk is dat je accu voldoende power heeft, als het twijfelachtig is gaat de koppeling weer kapot omdat de motor dan "terug"komt en daar kan die vrijloopkoppeling niet zo goed tegen. Je hebt wel speciale vliegwieltrekker nodig anders mol je de boel. Zonder niet aan beginnen. (ik DENK m35x1.5)
 
Laatst bewerkt:
Heb de pegaso nu voor en achter op metzeler tourance staan. Moet zeggen dat het erg goed stuurt en veel grip heeft. Heb achter wel maatje dikker dan standaard gezet, 140 ipv 130. Ook op losse ondergrond in verhouding redelijk grip.
20200328_101435.jpg
 
Heb de pegaso nu voor en achter op metzeler tourance staan. Moet zeggen dat het erg goed stuurt en veel grip heeft. Heb achter wel maatje dikker dan standaard gezet, 140 ipv 130. Ook op losse ondergrond in verhouding redelijk grip. Bekijk bijlage 1480932
Lekker bezig Dolf, dat zijn foto's die vragen om een vervolg!
Metzeler heeft goeie bandjes hoor, niets mis mee.
Als je nou wat vaker van de gebaande wegen af wil, had ik je Heidenau's aangeraden.
Ook op de weg doen ze het fantastisch hoor.

Maar uhh ... nog meer foto's?
Ik zou zelf ook langs de tulpen velden hier vlakbij (Alkmaar).
Maar die bleken versnipperd oid ...
Komende dagen maar even verder kijken of er nog ergens een mooi kiekje te schieten valt.
 
Het weekend gaat een kennis de boel open maken. Nu even een nieuwe starterkrans scoren. Wel gelezen dat ik die van BMW moet hebben en niet die van Aprilia. Iemand nog tips en trucs??
Ik heb de startkoppeling net vervangen van de funduro (bijna gelijk blok) appeltje eitje klusje ,zorg voor een goede slagmoersleutel en idd de poelietrekker (die heb ik zelf) en een nieuwe pakking ,en dan fix je t 👍
 
Goed kijken hoe het zit, kan niet fout. Als je origineel koopt komt het allemaal via de Rotax kanalen, dus dat verhaal van BMW en Aprilia verschil is volgens mij onzin. Wat erg belangrijk is dat je accu voldoende power heeft, als het twijfelachtig is gaat de koppeling weer kapot omdat de motor dan "terug"komt en daar kan die vrijloopkoppeling niet zo goed tegen. Je hebt wel speciale vliegwieltrekker nodig anders mol je de boel. Zonder niet aan beginnen. (ik DENK m35x1.5)
Heb er eentje bij een motorzaak gekocht. Ik hou je tips in de gaten en de jongen die het doet is professioneel monteur, dus dat komt wel goed.
 
Ik heb de startkoppeling net vervangen van de funduro (bijna gelijk blok) appeltje eitje klusje ,zorg voor een goede slagmoersleutel en idd de poelietrekker (die heb ik zelf) en een nieuwe pakking ,en dan fix je t 👍
Ok, die poelietrekker heeft hij wel denk ik, anders maak ik er wel eentje maar welke pakking en waar scoor ik die?
 
Hier in Italie, onderweg naar mont Chaberton , clots des Morts................})
frankrijk 101.jpg

Zie de puinhelling op de achtergrond, die is smaller en steiler dan je wil !! :X
 
Laatst bewerkt:
Graag jullie advies; ik heb een Pegaso uit 2003 en boven de 100 kmu vang ik een hoop onrustige wind met mijn bovenlijf. Als ik wat achter het schermpje buig is het meteen een stuk rustiger.
Ik ben best lang, 1,93, en twijfel over wat de oplossing is; schermpje kleiner maken (minder turbulentie) of schermpje groter maken door er zo’n ‘spoiler’ op te zetten?

Wat zijn jullie ervaringen?
 
Graag jullie advies; ik heb een Pegaso uit 2003 en boven de 100 kmu vang ik een hoop onrustige wind met mijn bovenlijf. Als ik wat achter het schermpje buig is het meteen een stuk rustiger.
Ik ben best lang, 1,93, en twijfel over wat de oplossing is; schermpje kleiner maken (minder turbulentie) of schermpje groter maken door er zo’n ‘spoiler’ op te zetten?

Wat zijn jullie ervaringen?
Eerlijk gezegd zou ik gaan voor een kleiner model, ervan uitgaande dat je mooi weer rijder bent natuurlijk.
uit ervaring kan ik je melden dat het een behoorlijke uitdaging is om een “passend ruit te vinden voor dit soort motoren icm jouw lengte.
 
Heb dezelfde ervaring. Hogere ruit met spoiler geprobeerd -> beter maar nog steeds hoop gebulder om je kop. Die spoiler kun je in alle standen zetten, tot haaks aan toe om zodoende luchtstroom om je borst te creeeren maar ideaal is het niet. Zou nog eens moeten testen met originele ruit en dan spoiler. Misschien gaat dat beter. Ben zelf 1.90 meter en heb "de kuil" in het zadel vlak gemaakt. Kun je ff schuiven als t nodig is maar je zit zo wel hoger op de fiets en dus nog meer in de wind. Op de foto boven staat spoiler in de zogenaamde "nozzle" stand, voor mij de minst slechte oplossing....'(
 
Is een leuk ding.
Waar heb je die vandaan?
En wat moet zoiets nou kosten?
(Ikzelf heb met mijn 1.83 niet zo'n last van het hele wind verhaal daar ik maar zeer zelden boven de 100 rijd.
 
Had ik al eerder gemeld in dit topic.
Heet MRA X-creen touring , enkele mogelijkheden. Google maar even. Kocht hem bij RAD online, maar prijzen zijn bijna gelijk. Tussen 80 en 100 euros

Suc6
 
Zo, starterkrans door een monteur laten vervangen en starten lopen. Volgens de monteur ontstaat dit probleem door een te zwakke accu waardoor ze te veel op haar donder krijgt met starten. En dat terwijl ik verleden jaar een nieuwe JMT gel accu er in gezet heb.
 
Zo, starterkrans door een monteur laten vervangen en starten lopen. Volgens de monteur ontstaat dit probleem door een te zwakke accu waardoor ze te veel op haar donder krijgt met starten. En dat terwijl ik verleden jaar een nieuwe JMT gel accu er in gezet heb.
Oké, dat is interessant.
wat kost zo’n actie?
 
Zo, starterkrans door een monteur laten vervangen en starten lopen. Volgens de monteur ontstaat dit probleem door een te zwakke accu waardoor ze te veel op haar donder krijgt met starten. En dat terwijl ik verleden jaar een nieuwe JMT gel accu er in gezet heb.
Had je t toch niet zelf gedaan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan