Gekke Gerritje
Die hard MF'er
Het weekend gaat een kennis de boel open maken. Nu even een nieuwe starterkrans scoren. Wel gelezen dat ik die van BMW moet hebben en niet die van Aprilia. Iemand nog tips en trucs??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lekker bezig Dolf, dat zijn foto's die vragen om een vervolg!Heb de pegaso nu voor en achter op metzeler tourance staan. Moet zeggen dat het erg goed stuurt en veel grip heeft. Heb achter wel maatje dikker dan standaard gezet, 140 ipv 130. Ook op losse ondergrond in verhouding redelijk grip. Bekijk bijlage 1480932
Ik heb de startkoppeling net vervangen van de funduro (bijna gelijk blok) appeltje eitje klusje ,zorg voor een goede slagmoersleutel en idd de poelietrekker (die heb ik zelf) en een nieuwe pakking ,en dan fix je tHet weekend gaat een kennis de boel open maken. Nu even een nieuwe starterkrans scoren. Wel gelezen dat ik die van BMW moet hebben en niet die van Aprilia. Iemand nog tips en trucs??
Heb er eentje bij een motorzaak gekocht. Ik hou je tips in de gaten en de jongen die het doet is professioneel monteur, dus dat komt wel goed.Goed kijken hoe het zit, kan niet fout. Als je origineel koopt komt het allemaal via de Rotax kanalen, dus dat verhaal van BMW en Aprilia verschil is volgens mij onzin. Wat erg belangrijk is dat je accu voldoende power heeft, als het twijfelachtig is gaat de koppeling weer kapot omdat de motor dan "terug"komt en daar kan die vrijloopkoppeling niet zo goed tegen. Je hebt wel speciale vliegwieltrekker nodig anders mol je de boel. Zonder niet aan beginnen. (ik DENK m35x1.5)
Ok, die poelietrekker heeft hij wel denk ik, anders maak ik er wel eentje maar welke pakking en waar scoor ik die?Ik heb de startkoppeling net vervangen van de funduro (bijna gelijk blok) appeltje eitje klusje ,zorg voor een goede slagmoersleutel en idd de poelietrekker (die heb ik zelf) en een nieuwe pakking ,en dan fix je t
voor de blokdeksel die ging bij mij iig stuk ,dus vandaarOk, die poelietrekker heeft hij wel denk ik, anders maak ik er wel eentje maar welke pakking en waar scoor ik die?
https://www.nr1motor.nl/koppelingsdeksel-pakking-0ae7a0-voor-aprilia-pegaso-650-2002.htmlvoor de blokdeksel die ging bij mij iig stuk ,dus vandaar
Eerlijk gezegd zou ik gaan voor een kleiner model, ervan uitgaande dat je mooi weer rijder bent natuurlijk.Graag jullie advies; ik heb een Pegaso uit 2003 en boven de 100 kmu vang ik een hoop onrustige wind met mijn bovenlijf. Als ik wat achter het schermpje buig is het meteen een stuk rustiger.
Ik ben best lang, 1,93, en twijfel over wat de oplossing is; schermpje kleiner maken (minder turbulentie) of schermpje groter maken door er zo’n ‘spoiler’ op te zetten?
Wat zijn jullie ervaringen?
Oké, dat is interessant.Zo, starterkrans door een monteur laten vervangen en starten lopen. Volgens de monteur ontstaat dit probleem door een te zwakke accu waardoor ze te veel op haar donder krijgt met starten. En dat terwijl ik verleden jaar een nieuwe JMT gel accu er in gezet heb.
Had je t toch niet zelf gedaan ?Zo, starterkrans door een monteur laten vervangen en starten lopen. Volgens de monteur ontstaat dit probleem door een te zwakke accu waardoor ze te veel op haar donder krijgt met starten. En dat terwijl ik verleden jaar een nieuwe JMT gel accu er in gezet heb.
zelf doen kost ca €70Oké, dat is interessant.
wat kost zo’n actie?