Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Leuk. Kun jij zo rijden, bij mij ging de ruit dan aardig uit de vorm en boog aardig door vanaf 100 km/h. Geen last van turbulentie zo?
Volgens mij heb ik dezelfde dagrijlampjes liggen. Uit China via Wish maar heb nog geen goeie plaats ervoor, heb geen valbeugels.

Was bij 130 maar een beperkte buiging in de gewone ruit te zien, niets zorgwekkends.
Maaaaar, ik heb niet de standaard ruit erop.
Een Givi model (smoked), al zeg ik daarmee niet dat dat uitmaakt natuurlijk.

Turbulentie was met “mijn lijf en houding“ een verbetering t.o.v zonder de spoiler.
Heb maar zo’n 20 minuutjes kunnen testen hoor, en dit hoogste en meest rechtop standje was het meest prettig van de +/- 5 a 6 geprobeerde posities.
Let wel: ik rij deze snelheden eigenlijk alleen opweg naar bv buitenland (vakantie e.d).
Anders kom ik nimmer boven de 100 per uur.

De lampjes: goed gezien.
Kon ik gratis overnemen van iemand, super tof.
Ik heb ze juist daar gemonteerd om twee redenen:

- ik val nog weleens (onverhard) waarbij bevestiging op de aanwezige valbeugels een afrader zou zijn
- vanaf deze bevestigings plek heb ik een veel gunstigere belichting i.g.v mijn directe omgeving, ik rij vaak met een lage snelheid + aarde donker + onverhard ... en dan wil je niet alleen zien wat er “voor” je gebeurd haha.
 
Ter verduidelijking:
E5D157DD-D210-4A2B-8002-081B183EFF2E.jpeg
 
Heeft hier iemand enige ervaring met een ... BOOSTERPLUG op zijn of haar Pegaso?
Niet dat ik het idee heb dat mijn motor dat nodig heeft; smeuig genoeg en power naar tevredenheid.
Maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

(En voor de geïnteresseerden; ik vind op internet prijzen van om en nabij de €160,-)
 
Hallo allemaal,

Ik meld me ook even in dit topic! Sinds kort ben ik de eigenaar van een Pegaso IE uit 2001. Ik gebruik hem voornamelijk om off-road mee te rijden, (stukjes TET enzo). Het is een oud beestje met 70k km maar hij doet het nog prima.

Echter heb ik wel last van het probleem dat de motor stationair uit valt, zeker zodra ie wat warm is. Zodra je aan komt rijden bij een stoplicht loopt ie nog wel maar zodra je gas geeft slaat ie af.

- Accu opgeladen getest
- E5 getankt
- Spanningsregelaar gemeten


Als ik voordat ik stop de Choke aanzet blijft ie wel prima lopen. Verder doet ie het ook prima, behalve dit dan.

Iemand enig idee waar ik het nog kan zoeken?
 
Hallo allemaal,

Ik meld me ook even in dit topic! Sinds kort ben ik de eigenaar van een Pegaso IE uit 2001. Ik gebruik hem voornamelijk om off-road mee te rijden, (stukjes TET enzo). Het is een oud beestje met 70k km maar hij doet het nog prima.

Echter heb ik wel last van het probleem dat de motor stationair uit valt, zeker zodra ie wat warm is. Zodra je aan komt rijden bij een stoplicht loopt ie nog wel maar zodra je gas geeft slaat ie af.

- Accu opgeladen getest
- E5 getankt
- Spanningsregelaar gemeten


Als ik voordat ik stop de Choke aanzet blijft ie wel prima lopen. Verder doet ie het ook prima, behalve dit dan.

Iemand enig idee waar ik het nog kan zoeken?

Allereerst van harte welkom en vooral gefeliciteerd met jouw mooie motor.
Misschien niet de ideale TET motor, maar hij staat garant voor geslaagde avonturen!
Schroom niet om een actie foto te delen hoor ...

Verder kan ik je bij gebrek aan technische kennis niet opwegen helpen.
Maar wel heb ik ooit gehad dat (destijds) mijn XT600 (1991 meen ik) stopte cq uitviel igv hard remmen of flink heuvel af (offroad).
Dat bleek destijds aan de vlotternaald te liggen.
Zal vast niet gerelateerd zijn aan jouw situatie, maar wou het toch even delen met je voor het geval dat.
 
Waarschijnlijk stationair sproeier verstopt. Carb. schoonmaken....lastig klusje, moet redelijk wat weghalen voor je eraan komt. (dempers/subframe los en zakken)
Dan gelijk goed doen en ultrasoon reinigen.
 
Als ie een fout heeft zal in principe het indicatie lampje gaan branden en dat kan je dan zelf opsporen door de 2 openingen aan 1 kant van het witte stekkertje onder het zadel 12 seconden te verbinden. Het aantal flikkeringen geeft de storing aan.
 
Ik heb sinds een maandje ook een pegaso strada en ik wil een USB lader toe voegen.
Waar kan ik het beste de draden aansluiten?
 
Ben nu al een maandje bezig mijn Pegaso aan de praat te krijgen, maar met geen mogelijkheid. Ze draait rond, krijgt peut en vonkt maar starten ho maar. Het is net alsof de noodstop aan staat. Iemand enig idee??
 
Ik zou je graag willen helpen, maar ben a-technisch.
Dus sorry makker ... ik zou ook niet zo gauw iets anders kunnen verzinnen dan dat er iets niet goed is met de noodschakelaar.
Heb ooit weleens zoiets gehad met mijn F650CS, en dat is verholpen door de noodschakelaar open te maken en schoon te spuiten met luchtdruk.
 
Schakelaar los gehad maar ziet er als nieuw uit, zie er niks geks aan. Het geluid bij het starten blijft wel precies hetzelfde in welke stand deze schakelaar ook staat. Wordt hartstikke gek van dat kutding.
 
Al andere bougie geprobeerd?? (vonken zo los op de motor of vonken onder compressie zijn twee heeeel verschillende dingen he ) Iridium bougie geeft bij mij goede resultaten, is wat duurder maar gaat ook veel langer mee....Jammer dat je op t eiland woont en best een eindje weg is anders .....
 
Terug
Bovenaan Onderaan