Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Heej
Ik kom van een kawasaki gpx 600r.En ben overgestapt op een pegaso.En ik heb er geen spijt van ik ben zelfs meer gaan durven in de bochtjes. t is een fijne motor de pegaso hoor. en hij is ook niet zo royaal met de benzine wat de kawa wel was. en ik ben zelf ook niet de kleinste met m'n 1.92 .En pegaso zit heel comfortabel vind ik.
En een duo is geen probleem hoor *D

Maar ik moet ook eerlijk zeggen. smaken verschillen en ieder maakt zijn eigen keuze toch. t enigste is wat ik kan zeggen is. doe eens een proefrit en je weet of het wat voor je is of niet. ik had het ook niet verwacht dat de pegaso zo goed rijden zou . :}
 
Ff weer een plaatje
T is wel gemaakt met mobiel. Maar k vind hem wel mooi

full
 
ik heb nog geen foto van mijn pegaso op de computer staan.
die van mij komt uit 1998 en is blauw met grijs.
de nieuwe vind ik ook super.
en een pegaso is leuk om mee te :]
zeker als de bochten kleiner worden
 
T is een hele fijne motor de pegaso iedere bocht is fun met deze fiets (niet dat ik al veel motoren heb bereden maar ja ) :)
 
Mooi dat er nog andere pegasorijders zijn. Had tot nu toe een beetje een Remie (van alleen op de wereld) gevoel. Heb een 98 er antraciet en zilverkleurige
Rij er nu enkele maanden op, en kom zelden tot nooit een pegaso tegen. Begon al te twijfelen of ik wel een goede keuze had gemaakt i.v.m. slechte kwaliteit ofzo, maar zag afgelopen zomer in zuid frankrijk veel van deze motoren rijden.
De eigenaren van deze motoren waren er heel tevrden over. Heb deze motor om zijn uitstraling en bovenal om zijn rijkwaliteiten gekocht, en moet zeggen dat hij mij nog nooit is tegengevallen. Vooral het accelereren is kicken, alleen slijt mijn achterband daardoor nogal hard. Het verbruik 1 op 17, veel snelweg 130/140 valt mij ook niet tegen, dus hoop ik nog lang met deze motor te rijden.
Het enige trickie van deze motor vind ik dat je in snel genomen bochten snel wegglijd vanwege de compressie/koppel en de noppenbanden, nouja noppen?
Heeft iemand misschien nog een tip voor betere banden????
 
Hebben er Pegaso rijders wel eens last van stotteren? :? Mijn vader heeft er eentje en heel af en toe stottert ie een klein beetje, erg vreemd.

Ik wil er misschien ook eentje kopen als ik mn motor verkocht heb. Andere voorkomende problemen hoor ik dus ook graag. :)

Ik zit ook nog aan een dominator te denken, maar ik neig momenteel iets meer dan de aprilia, heb iets meer vertrouwen in die rotax van de aprilia denk ik dan in die oude luchtgekoelde nx. Ik heb op allebei gereden en het lijkt erg op elkaar. Moeilijke keus dus.

Als ik een pegaso wil dan wordt het niet het model van voor de strada die nu uit het is, maar het model daar weer voor. Dus niet het voorlaatste model met scooterkont. :N
 
ik rij op bridstone bt 45 heb nooit last van wegglijden in de bochten hij is zelf zo stabiel als race motoren het er moeilijk mee hebben in de bochten. dus met die banden kun je lekker :] :]
 
ik rij op bridstone bt 45 heb nooit last van wegglijden in de bochten hij is zelf zo stabiel als race motoren het er moeilijk mee hebben in de bochten. dus met die banden kun je lekker :] :]




Ik ook bevalt me echt prima licht uitstekend in de bochten hoor :}
Ik vermaak me er ook wel aardig mee op klaverblad Heerenveen :Y
 
dubbel :x :X

Hebben er Pegaso rijders wel eens last van stotteren? :? Mijn vader heeft er eentje en heel af en toe stottert ie een klein beetje, erg vreemd.

Ik wil er misschien ook eentje kopen als ik mn motor verkocht heb. Andere voorkomende problemen hoor ik dus ook graag. :)

Ik zit ook nog aan een dominator te denken, maar ik neig momenteel iets meer dan de aprilia, heb iets meer vertrouwen in die rotax van de aprilia denk ik dan in die oude luchtgekoelde nx. Ik heb op allebei gereden en het lijkt erg op elkaar. Moeilijke keus dus.

Als ik een pegaso wil dan wordt het niet het model van voor de strada die nu uit het is, maar het model daar weer voor. Dus niet het voorlaatste model met scooterkont. :N



Mijn pegaso laat ff een harde knal als ik het gas los laat :y . wel dikke fun maar mensen schrikken toch wel :p .(maar daardoor krijg ik wel ruimte van de fietsers) :+ Ben al paar keer bij motoport geweest maar hij blijft knallen hoe dan ook. O-) dus dan maar knallen hoor ! *O*
 
Heb van het week mijn oude Kawa Z650 uit '77 verkocht en een Pegaso uit 1993 gekocht. Wat rijdt dat lekker zeg !!!!!

Zal meteen een plaotie posten en vertouw op Ocin dat 'ie em toegankelijker maakt....

 
Heb van het week mijn oude Kawa Z650 uit '77 verkocht en een Pegaso uit 1993 gekocht. Wat rijdt dat lekker zeg !!!!!

Zal meteen een plaotie posten en vertouw op Ocin dat 'ie em toegankelijker maakt....


Gefeliciteerd!
Mijn vorige was ook een zed.
Leuk is dat opeens he, een fiets die wel daar gaat waar je hem naartoe probeert te sturen :P
 
Tijdens de proefrit een rotonde 3/4 genomen en ik had in 9 jaar Z650 rijden nog nooit op zo'n manier een rotonde weten te bedwingen; was na 1 km en ik was verkocht... :9
 
bedankt voor de tip over de banden, ik zal het zeker proberen. Over het stotteren zou ik willen vragen of dat bij deellast gebeurd en zo rond de 3000 toeren. Als dat het geval is denk ik dat je er niet veel aan kan doen, t,is natuurlijk een 1 cilinder en die lopen niet zo vreselijk soepel. Gewoon gas erop houden en doorrijden of tijdig terugschakelen en wat meer toeren maken.
 
heej hier is het plaatje al !!
Fijne fiets hé ik rij met die van mij wel eens ff op klaverblad maar heerlijk hoe die door de bocht gaat (p’s je zit ook al op het aprilia forum ;) )



full
 
Laatst bewerkt:
hier ff een reactie van ook een Pegaso rijder, betreffende de banden;

Ik rij momenteel (op advies van Motoport Rockanje) op Michelin Macadam's.
Die banden zijn in aanschaf lekker goedkoop, en bieden heerlijke grip en rij mede daardoor ook regelmatig mn voetsteppies aan de grond O-)

en wat betreft de knallende uitlaten, mijn Pegaso knalt (bij gas dicht, en terug schakelen) als een bezetene!
ik vindt het helemaal geweldig, mensen kijken allemaal op of om _O-

Groetjes en veel rijplezier! :W
 
Vinden jullie dat slechte banden dan? Ik heb afgelopen vrijdag twee nieuwe macadam x 100 voor en achter op de FZ 750 laten leggen!

Op aanraden van de bandenboer wel te verstaan.
 
Vinden jullie dat slechte banden dan? Ik heb afgelopen vrijdag twee nieuwe macadam x 100 voor en achter op de FZ 750 laten leggen!

Op aanraden van de bandenboer wel te verstaan.

Ja dat zijn echt kutbanden. Al schijnt die 100 versie mee te vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan