Laat je Aprilia Pegaso ff zien

mn pegaso heeft een probleem met starten.
alles is bijna vernieuwd. maar starten ho maar. en t is alleen de koude start die niet wil ;(



gelukkig is het garantie

O das niet zo mooi, ik hoop voor je dat het snel gefixed wordt.
Hou me maar op de hoogte! :W
 
Oké klein beetje op de hoogte ;)
Vernieuwd:

Ontsteking

Alles elektrische wat ook maar met starten te maken heeft

Nieuwe carbuteurs

Nu laatste optie kwamen ze achter dat er een specificatie is ze hebben een paar dingen besteld maar dat duurt ff bij aprilia en mis dat het dan wel goed is

Nogmaals ben blij dat het garantie is
 
Mooi kloten dat je motor al zo lang stilstaat. Ben ook altijd benieuwd of mijn pegaso na een "lange tijd" stilstaan het nog doet, omdat italiaans motoren daar toch een beetje berucht voor zijn. Tot nu toe gelukkig geen startproblemen ofzo.
Waar ik onlangs wel achter ben gekomen is dat mijn ketting niet mooi rond is.
Begreep er helemaal geen snars van dat op het ene moment de ketting te strak stond (3 a 4 cm speling onbelast en op het ander moment 5 a 6 cm speling).
Ik bleef aan het afstellen. Herkent iemand dit probleem? Hoorde laatst van iemand dat dit komt doordat de ketting niet goed is ingereden, en daardoor niet overal evenredig is uitgerekt. Lijkt me stug, maar toch.
 
Oké klein beetje op de hoogte ;)
Vernieuwd:

Ontsteking

Alles elektrische wat ook maar met starten te maken heeft

Nieuwe carbuteurs

Nu laatste optie kwamen ze achter dat er een specificatie is ze hebben een paar dingen besteld maar dat duurt ff bij aprilia en mis dat het dan wel goed is

Nogmaals ben blij dat het garantie is

Zo dat ik nogal heftig.

Je zegt het zelf al, gelukkig heb je garantie!

Ik hoop dat ie het gauw weer doet, zodat je weer lekker kan rijden!
 
Mooi kloten dat je motor al zo lang stilstaat. Ben ook altijd benieuwd of mijn pegaso na een "lange tijd" stilstaan het nog doet, omdat italiaans motoren daar toch een beetje berucht voor zijn. Tot nu toe gelukkig geen startproblemen ofzo.
Waar ik onlangs wel achter ben gekomen is dat mijn ketting niet mooi rond is.
Begreep er helemaal geen snars van dat op het ene moment de ketting te strak stond (3 a 4 cm speling onbelast en op het ander moment 5 a 6 cm speling).
Ik bleef aan het afstellen. Herkent iemand dit probleem? Hoorde laatst van iemand dat dit komt doordat de ketting niet goed is ingereden, en daardoor niet overal evenredig is uitgerekt. Lijkt me stug, maar toch.

Dit klinkt best vreemd eigenlijk, het zou best waar kunnen zijn hoor, maar ik heb hier nog nooit van gehoord.

Waar je wel altijd goed op moet letten is dat je ketting vet genoeg is. (hoef ik je vast niet te vertellen)
Ik hoorde van een monteur dat een goed ingevette ketting gewoon een 4x langere levensduur heeft dan een niet goed bij gehouden ketting!
 
Ja, klinkt inderdaad wel raar eigenlijk. Aam het invetten kan het niet liggen want dat wordt zeer regelmatig gadaan. Over 2 weken gaat hij voor een beurt en een nieuw achterbandje. Dan zal ik er wel achterkomen. Laat het wel even weten.
 
Hallo Pegaso liefhebbers!
Ik had een vraagje. Ik weet inmiddels dat De Pegaso III vanaf 1997 is, maar wat ik graag zou weten is waneer is de overgang van I naar II geweest? Is een Pegaso uit '93 een II of een I?
Dank voor de info.
 
helaas na 3 weken nog geen onderdelen binnen '( duurt echt lang bij aprilia :N
en t is nog mooi weer ook -O-

Ja klopt, bij mij duurde het opsturen van het 25-Kw kitje ook al verschikkelijk lang, het moest volgens hun allemaal uit Italië komen B|

Eerlijk is eerlijk; mn volgende motor wordt ook geen italiaan meer, waarschijnlijk een oer-betrouwbare jap in de vorm van een TDM 900
of V-Strom 1000.
 
ik vind een africa twin wel wat. Maar een varadero vink ook heel mooi

maar ergens heb ik ook wat met de caponord (en heel raar ook iets met een rst futura)
;) eerst mn pegaso maar weer terug :W
 
Mooi kloten dat je motor al zo lang stilstaat. Ben ook altijd benieuwd of mijn pegaso na een "lange tijd" stilstaan het nog doet, omdat italiaans motoren daar toch een beetje berucht voor zijn. Tot nu toe gelukkig geen startproblemen ofzo.
Had dat probleem laatst ook toen ik hem nog eens wou starten,had na herladen van de accu wat startpilot nodig om hem aan de praat te krijgen :(
 
Ja hoor Mn pegaso is er weer !!!

Wat er nu precies allemaal aan is vernieuwd kan ik zo niet zeggen . (zal ik nog ff naar informeren)
Ik weet dat er nieuwe carbs op zitten. En alles van de benzine toevoer etc is vernieuwd. Ik heb wel mee gekregen dat ik de 1e 1000 kilometer rustig aan moet rijden. En dat er naar 1000 kilometer nieuwe olie in moet komen. En dat ze hem dan weer op nieuw willen na kijken.


maar intotaal motor wel 4 maand kwijt geweest

 
Laatst bewerkt:
Ja hoor Mn pegaso is er weer !!!

Wat er nu precies allemaal aan is vernieuwd kan ik zo niet zeggen . (zal ik nog ff naar informeren)
Ik weet dat er nieuwe carbs op zitten. En alles van de benzine toevoer etc is vernieuwd. Ik heb wel mee gekregen dat ik de 1e 1000 kilometer rustig aan moet rijden. En dat er naar 1000 kilometer nieuwe olie in moet komen. En dat ze hem dan weer op nieuw willen na kijken.


maar intotaal motor wel 4 maand kwijt geweest

Zo dat is niet zo mooi.
Maar gelukkig ben je hm niet 4 maanden in de zomer kwijt.
Ik hoop dat ie het nu wel weer lekker doet, zodat je weer mooi alle bochten onveilig kunt maken! :]
 
Elke keer als dit topic bovenaan staat vind ik het toch een beetje vies klinken: "laat je pegaso ff zien"

Maar dat zal ik dan wel zijn...
 
mijn mini pegaso heeft geen koffer maar is hetzelfde

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/329133/908b9393ce0e38bb2db9c987c36b4fe0 (9321_0_1_2_pegaso%20125_Image%20cre)​
 
Ja hoor Mn pegaso is er weer !!!

Wat er nu precies allemaal aan is vernieuwd kan ik zo niet zeggen . (zal ik nog ff naar informeren)
Ik weet dat er nieuwe carbs op zitten. En alles van de benzine toevoer etc is vernieuwd. Ik heb wel mee gekregen dat ik de 1e 1000 kilometer rustig aan moet rijden. En dat er naar 1000 kilometer nieuwe olie in moet komen. En dat ze hem dan weer op nieuw willen na kijken.


maar intotaal motor wel 4 maand kwijt geweest
heej :W
vind het fijn dat de pegaso er weer is kunnen we weer een lekker te gassen !! :]
nouw moet alleen het weer nog beter worden :Y

tot laters
 
Terug
Bovenaan Onderaan