laat jij je motor bewust orgineel??

ik vind mijn motor :

• mooi zoals hij is.

Stemmen: 53 73,6%
  • moet helemaal verbouwd worden.

Stemmen: 14 19,4%
  • lelijk,ben hem zat dat kl.... ding.

Stemmen: 2 2,8%
  • tunen ,heeft dat met radio's te maken??

Stemmen: 3 4,2%

• Totaal aantal stemmers
    72

YaKuZa

MF veteraan
10 mrt 2004
9.101
0
Den Haag
Facebook
ja veel topics over tunen maar er was er volgens mij nog geen een over het orgineel laten van je motor,ik persoonlijk vind hem mooi zoals hij is .
bovendien lijkt het me dat de restwaarde van een getundemotor lager ligt,want hij is immers aangepast aan de smaak van de laatste rijder.

ook maar meteen een poll :)

ik heb niet goed naar mijn motor gekeken heb ook kleine knippers en een blerpijp,maar goed,buiten de kleine dingen om ,bedoel dus met tunen,zagen,lassen,spuiten,boren,bewerken met een moker enz grote veranderingen dus

Laatst bewerkt:
mwoa heeft ook soms met een kostenplaatje te maken: originele einddemper is bijvoorbeeld soms duurder dan een "snelle" slip-on

maar ik vind dat je meer opties in je poll moet doen, veel mensen houden het bij knipperlichtjes, uitlaat, kuipruitje en seatcover, dit is allemaal zeer makkelijk in originele staat terug te brengen

verder wel een interessant onderwerp!

Na mijn val heb ik de mijne een beetje veranderd, niet schokkend veel maar wat details. Indien ik een nieuwe motor zou kopen denk ik niet dat ik er veel aan zal veranderen buiten de standaard zaken zoals buddycover, knippers, ruitje, remleidingen en achterspatbord. Een motor is nog steeds gemaakt om op te rijden. Ik volg al een tijdje bv. het topic van Arkan. Hij is een dijk van een fiets aan het maken, smijt er tonnen euro's tegenaan, maar ik vraag mij af of hij er eigenlijk al veel mee heeft gereden en of dat ook daadwerkelijk zal gebeuren. (Arkan als je dit leest 't is zeker niet beledigend bedoeld hoor.)

Verder ben ik van mening dat veel mensen massa's geld steken in het tunen van een fiets (naar rijcapaciteiten en vermogen) terwijl ze waarschijnlijk al niet alles uit de standaard motor halen. Er zijn natuurlijk mensen die heel goed kunnen rijden en constant op circuit rijden, deze buiten beschouwing gelaten, denk ik dat veel mensen zaken doen die ze eigenlijk niet nodig hebben puur voor de show en de naam (het staat toch zo mooi meneer).

Maar ja, indien ik het geld teveel zou hebben zou ik misschien ook wel zaken doen die ik niet nodig heb, maar dan moet ik ze echt teveel hebben.

Of ik zou er terug mee moeten vallen :X

Ik vind dat nooit helemaal terecht, het argument dat als je er niet alles uit kunt halen het onzin zou zijn. Ik ben van mening dat bijna niemand alles uit z`n fiets haalt, en ik ben ook van mening dat dat helemaal niet belangrijk is. De een wil posen en de ander wil rijden. Beide zouden ze wat hebben aan een 'geil' uitlaatsysteem, de een voor de show de ander voor de 'speed'. Het kan toch zo zijn dat sommige erg veel plezier hebben in het verbouwen?

s4s

//edit Oh ja wat iemand nodig heeft of niet kun je al helemaal niet bepalen> je kunt ook gaan lopen toch//

Laatst bewerkt:
Vind het een beetje zonde veel geld uit te geven aan dingen die het rijgenot weinig of niet doen toenemen.

Brulpijpje is leuk. Taartschep eraf en kleine pinkers is logisch.
Maar dan houdt het ook op...

Eens je over de 1000€ gaat aan accessoires moet je toch beginnen rekenen of het dat wel waard is.

Vind het een beetje zonde veel geld uit te geven aan dingen die het rijgenot weinig of niet doen toenemen.

Brulpijpje is leuk. Taartschep eraf en kleine pinkers is logisch.
Maar dan houdt het ook op...

Eens je over de 1000€ gaat aan accessoires moet je toch beginnen rekenen of het dat wel waard is.
1000€ ?

Is dat alles ? daar koop je nog geen uitlaatsysteem voor. :o
Kleine pinkers ....
En dan houdt het op, tja studenten weten niet beter dat het geld altijd op is :X

ik vind een motor origineel vaak het mooist, alleen snap ik niet waarom ze er van die lantaarnpalen van RAW's aanhangen en zo'n taartschep. Een sportief dempertje oogt meestal ook mooier dan de stofzuiger die ernormaal onderhangt.

tja... ik kocht 2,5 jaar geleden mijn 1e brommer met het idee hem helemaal orgineel te houden voor een goede dagwaarde. Kon het niet lang volhouden, dus heb ook het 1 en ander veranderd (was een NSR50) toen kreeg ik mijn motor eindelijk een jaar geleden. Wou ik ook niet teveel aan doen, maar ik ben inmiddels alles aan het veranderen. Ik houd aleen wel de orginele kleurstelling, maar das meer omdat ik geen geld hem om hem te laten spuiten!

En dan houdt het op, tja studenten weten niet beter dat het geld altijd op is

Dat is zo.

En je moet dan ook begrijpen dat ik niet direct duizenden euroos in een Vmax zou kunnen pompen om harder rechtdoor te kunnen en harder te kunnen posen.
Zou het een beetje zonde vinden als bij de eerste flauwe bocht iemand met een tweedehands gixxertje dat minder kost als al die extraas me langs de binnenkant voorbij komt met een brede glimlach op z'n smoel (ookal zie je die niet met de helm etc etc.)

Maar ieder zijn meug. Zolang we maar gelukkig zijn.

Maar ieder zijn meug. Zolang we maar gelukkig zijn.

:^

En dat wil bij mij zeggen: zoveeeel mogelijk verbouwen naar persoonlijke smaak :P .

En als ik er echt het budget voor had zou ik zelfs heel extreem gaan, tot een ander frame, monobrug, exclusief race-spul enz... :9~

Op zich vind ik hem mooi zoals ie is, maar wat extra slagroom op de Soes is wel lekker. :P Dus; mooie Kanji-stickers laten maken en erop geplakt, Laser-uitlaat(zat er al op, evenals de aluminiumsteppies), witte knipperlichten(zijn onderweg). Als laatste SafetyHeadlights er op zetten, zodat mijn groot licht voor 25% meebrandt en allebei de lampen gelijktijdig kunnen branden. Hoeft niemand meer te roepen en wijzen dat één van mijn lampen kapot is. |(

1000€ ?

Is dat alles ? daar koop je nog geen uitlaatsysteem voor. :o
Kleine pinkers ....
En dan houdt het op, tja studenten weten niet beter dat het geld altijd op is :X
¨
post jij even een foto van je vmax,dan hebben we een voorbeeld van waar het in dit topic over gaat :)

Euh... met alle respect maar wat weet je van rijgenot? Je hebt toch nog geen rbw? Laats staan enige rijervaring lees ik in een ander topic.

Ik moet het in september gaan fixen in 8 lessen van een uur :o
Nooit schakelbrommer gereden en niet echt ZO bedreven met het besturen van rijtuigen...

Anyway,
Het is moeilijk om in NL iets aan je motor te doen, al wordt de verbouwing prachtig en is ie professioneel uitgevoerd, bij verkoop van de fiets is er altijd wel iemand die gaat zeuren over het feit dat ie niet meer in originele staat is (what's in a name?).

Er zijn legio voorbeelden van prachtige streetfighters en andere verbouwde machines die dan enkel hun weg naar liefhebbers vinden bij verkoop en dat kan best frustrerend zijn als je fiets door een nono wordt afgekraakt terwijl er uren werk in hebben gezeten.

Aan de meeste motoren moet je niet lassen en snijden, maar als je er echt iets bijzonders van wilt maken ontkom je daar niet aan. De waarde zal inderdaad hard dalen, maar daar ben je natuurlijk niet voor aan het verbouwen. Dat is puur voor je eigen lol!

Orgineel is vaak mooi genoeg. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen neem bijvoorbeeld de nieuwe SV, die ziet er niet uit met de taartschep aan de achterkant. Als je de schep eraf haalt dan ziet ie er meteen stukken beter uit.

ik vind het wel; leuk om te sleutelen, dus misschien komt er motorisch nog iets aan, maar tot nu toe heb ik:

- helmslotje eraf gehaald :z
- voorste pinkers eraf gehaald (dat heeft de grond eigenlijk gedaan)
- als het goed is, vandaag voor en achter hyperpro veren
- stalen remleiding voor
- acculaadkabeltje geinstalleerd :z

dat was het

die van mij heeft orgineel geen kuip heeft de vorige eigenaar gedaan (mijn dank daarvoor is groot ;) )
verder de taartschep in gekort
andere veren voor verstelbare schokbreker met veer achter
open laser prostock

kleine knippers komen nog
open luchtfilter
en een andere grotere tank met 10 liter en 2 reserve is een beetje weinig op lange afstanden

Who cares of mijn inruil prijs lager ligt dan normaal, ik moet gewoon genieten van dat ding dus ik verander er gewoon aan wat IK leuk vind.
Nou ja en als een ander hem niet mooi vind dan kijkt ie er maar langs, zolang ik er maar plezier aan heb.

Terug
Bovenaan Onderaan