Laat maar vallen

De K1200RS van mijn vriendin viel een paar weken geleden om, toen zij in het donker niet zag dat de berm 15 cm lager was dan de weg (onverlicht). Ze dook van de motor de greppel in en daar stond ook nog 50 cm water in.
Een maat deed een poging om hem omhoog te duwen volgens dat systeem zoals met die R. Met geen mogelijkheid. Vervolgens omgekeerd en vooruit "omhoog gelopen" en zonder probleem overeind. Gelukkig geen schade aan vriendin, behalve een nat pak, en de fiets.
 
ik geloof dat ik dan inderdaad de andere kant op zou donderen.. vast een leuk gezicht voor de omstanders })
das nog eens een andere manier van 'op je fiets liggen' :Y
 
Ook mijn Deauville viel om vorige week. Oorzaak: noodgedwongen geparkeerd op het gras op de camping in Duitsland (op de bok), want de asfaltstrip tussen de veldjes was te smal en de parkeerplaats buiten de hekken. Helaas was het vrij regenachtig, dus de grond werd steeds zachter. Regelmatig gecontroleerd of-ie nog wel stevig stond, maar toch hoorde ik opeens aan de andere kant van de tent 'plof'. We hebben 'm met z'n tweeën weer op de wieltjes gezet. Gelukkig geen schade, alleen wat modder hier en daar.
Mijn zonen vonden een paar stoeptegels om onder de bok te leggen. Daardoor stond het voorwiel wel erg hoog, dus daar hebben we ook nog een flinke baksteen onder gelegd, zodat-ie niet naar voren kon kieperen.

Op zo'n moment ontdek je een voordeel van zijspanrijden: de combinatie van mijn lief blijft altijd staan.

Natuurlijk had ik mijn fiets ook op de jiffy kunnen zetten, maar die zakt heel snel weg. Een speciaal daarvoor meegebracht plankje (zo vooruitziend was ik dan weer wel) had tot gevolg dat de motor wel héél erg rechtop kwam te staan en dan ben ik bang dat-ie naar rechts omvalt.

Meissie 2 heeft 't nu geleerd (denkt ze): een langer plankje mee, waar beide pootjes van de bok op passen.

Overigens GorrillaZz: ik rijd sinds anderhalf jaar op deze Deauville en ik ben er superwijs mee. Helemaal mijn fiets! Laat me nooit in de steek, lekker praktisch met die koffers (woon- werkverkeer), voor mij pittig genoeg (ik ben geen racebeest maar wil wel vlot meekunnen met het verkeer), oké, 250 kg, maar als je er eenmaal op zit merk je daar weinig van. Lekker wendbaar, laag zwaartepunt, weinig onderhoud door de cardan, kortom, ik hoef niks anders meer.



Nee, Meissie 2 heeft geen aandelen ;)
 
Ok, ik ben tamelijk anoniem hier op mf, dus vooruit.

Ik ben in een bocht onderuit gegaan tijdens mijn examen. Op lullige wijze, ik reed nl. een verboden in te rijden in en zag dat erg laat waarop ik een ruk aan het stuur gaf. Dom.

Wel verder gereden nadat ik de motor snel weer overeind had gezet. kostte geen moeite, ik denk door de adrenaline. Het was een cb 500, met valbeugels uiteraard.

Wat denk je?
Gezakt.
 
Wel een beetje jammer dat ze geen kwaliteitsmokkel hebben gebruikt op die foto's...Gelukkig is m'n engels goed genoeg zodat ik die foto's niet hoef te vergroten :X
 
Wel een beetje jammer dat ze geen kwaliteitsmokkel hebben gebruikt op die foto's...Gelukkig is m'n engels goed genoeg zodat ik die foto's niet hoef te vergroten :X
Tss.. seksist ;)
Kende de methode overigens al, maar til liever over de motor heen hangend. Naar voren dus.
 
Hoe rijdt zo een Deauville nou eigenlijk?

door bepaalde uitspraken is die motor mij ongal gaan bezig houden, iedereen probeert mij wijs te maken dat saai het is, maar kan het een beest zijn, als je de motor een beetje in de vingers hebt?

Een Deauville rijdt super. Ik heb in het verleden nogal wat motoren gehad. Twaalf om precies te zijn (zie onderschrift of website). En ik moet zeggen, dat de Deauville mij tot nu toe het beste is bevallen van al die motoren. Het is geen racekanon, maar daarvoor heb ik 'm ook niet gekocht. Wil je een "beest" van een motor, koop dan een supersport á la Hayabusa e.d. Maar de Deauville is super betrouwbaar, ongelofelijk wendbaar, onderhoudsarm/vriendelijk en er kan lekker veel bagage op mee. En last but not least; de zit is voortreffelijk.
 
Natuurlijk had ik mijn fiets ook op de jiffy kunnen zetten, maar die zakt heel snel weg. Een speciaal daarvoor meegebracht plankje (zo vooruitziend was ik dan weer wel) had tot gevolg dat de motor wel héél erg rechtop kwam te staan en dan ben ik bang dat-ie naar rechts omvalt.

Volgende keer als je groente uit een potje eet moet je het dekseltje bewaren!
 
Ik vind een Deauville te klein zitten, vooral omdat mijn knieën teveel gebogen zitten. Met de geometrie van bijvoorbeeld een XJ900 was ie perfect geweest voor woonwerkverkeer.
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik het motor optillen idd met een BMW geleerd, wel een K1100LT dan...

En ik til 'm anders op.
Gewoon gezicht naar de motor.
Onderste stuurhelft en andere hand zo laag mogelijk aan de motor/frame.
Je zit dan dus op je knieen, zeg maar.
ZOver als het gaat kantelen tot hij weer met beide banden het asfalt raakt, met een beetje mazzel kun je dan ook al een knie onder de motor wurmen.
Nu de kracht in je benen gebruiken om de motor als het ware "omhoog" te lopen. Hierbij moet je wel vrij lang met je bovenlichaam over de motor heen blijven hangen.

Op deze manier heb ik echt heel kleine magere kereltjes een toch als behoorlijk lomp geziene K1100LT en K1200P overeind zien zetten.

Je hebt op deze manier iig veel minder kracht nodig en loopt minder het risico dat je idd te ver doorgaat en de motor op de andere kant laat kletteren.
2½ jaar geleden heb ik tijdens VRO2 mijn vorige K1200LT ook helaas het asfalt laten kussen. Deze methode (borst op tank/zadel) heb ik toen gebruikt, uiteraard met succes.
 
Je kan ook pislink worden omdat je motor in omgevallen...dan ben ik iig in staat om 'm in mijn up op te tillen :+

Maar ik denk dat 't met de manier van de link een stuk makkelijker gaat :P

Handig dus! (Ik hoop t alleen nooit nodig te hebben :X :X )
 
Laatst bewerkt:
Een Deauville rijdt super. Ik heb in het verleden nogal wat motoren gehad. Twaalf om precies te zijn (zie onderschrift of website). En ik moet zeggen, dat de Deauville mij tot nu toe het beste is bevallen van al die motoren. Het is geen racekanon, maar daarvoor heb ik 'm ook niet gekocht. Wil je een "beest" van een motor, koop dan een supersport á la Hayabusa e.d. Maar de Deauville is super betrouwbaar, ongelofelijk wendbaar, onderhoudsarm/vriendelijk en er kan lekker veel bagage op mee. En last but not least; de zit is voortreffelijk.

Da's dan persoonlijk. Afgelopen week heb ik ook even een (nieuwe) Deauville meegehad (mijn motor stond bij de dealer). De zit op de Deauville is voor mij beroerder dan een wc-pot in een te kleine ruimte, de motor deint op en neer als een kameel en hij zou via Christine Le Duc verkocht kunnen worden als vibrator. Bovendien is 'tie niet vooruit te branden.

(OK, toegegeven, ik had net 2½ week op een nieuwe K1200GT achter de rug *D ).
 
Da's dan persoonlijk. Afgelopen week heb ik ook even een (nieuwe) Deauville meegehad (mijn motor stond bij de dealer). De zit op de Deauville is voor mij beroerder dan een wc-pot in een te kleine ruimte, de motor deint op en neer als een kameel en hij zou via Christine Le Duc verkocht kunnen worden als vibrator. Bovendien is 'tie niet vooruit te branden.

(OK, toegegeven, ik had net 2½ week op een nieuwe K1200GT achter de rug *D ).

Da's inderdaad persoonlijk. Jammer dat jij een andere ervaring hebt met deze fiets. Doet verder geen afbreuk aan mijn ervaring. Veel plezier met jouw K1200GT.
 
Terug
Bovenaan Onderaan