fred kroket
MF veteraan
- 24 okt 2003
- 2.100
- 1
Je mist de en .
Maar ik heb weer een gefrustreerde fan die in allerlei topic's achter me aan gaat lopen, begrijp ik ??
Nee hoor, wou gewoon nog ff natrappen, nu is't gedaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Je mist de en .
Maar ik heb weer een gefrustreerde fan die in allerlei topic's achter me aan gaat lopen, begrijp ik ??
Tss.. seksistWel een beetje jammer dat ze geen kwaliteitsmokkel hebben gebruikt op die foto's...Gelukkig is m'n engels goed genoeg zodat ik die foto's niet hoef te vergroten
Hoe rijdt zo een Deauville nou eigenlijk?
door bepaalde uitspraken is die motor mij ongal gaan bezig houden, iedereen probeert mij wijs te maken dat saai het is, maar kan het een beest zijn, als je de motor een beetje in de vingers hebt?
Natuurlijk had ik mijn fiets ook op de jiffy kunnen zetten, maar die zakt heel snel weg. Een speciaal daarvoor meegebracht plankje (zo vooruitziend was ik dan weer wel) had tot gevolg dat de motor wel héél erg rechtop kwam te staan en dan ben ik bang dat-ie naar rechts omvalt.
2½ jaar geleden heb ik tijdens VRO2 mijn vorige K1200LT ook helaas het asfalt laten kussen. Deze methode (borst op tank/zadel) heb ik toen gebruikt, uiteraard met succes.Overigens heb ik het motor optillen idd met een BMW geleerd, wel een K1100LT dan...
En ik til 'm anders op.
Gewoon gezicht naar de motor.
Onderste stuurhelft en andere hand zo laag mogelijk aan de motor/frame.
Je zit dan dus op je knieen, zeg maar.
ZOver als het gaat kantelen tot hij weer met beide banden het asfalt raakt, met een beetje mazzel kun je dan ook al een knie onder de motor wurmen.
Nu de kracht in je benen gebruiken om de motor als het ware "omhoog" te lopen. Hierbij moet je wel vrij lang met je bovenlichaam over de motor heen blijven hangen.
Op deze manier heb ik echt heel kleine magere kereltjes een toch als behoorlijk lomp geziene K1100LT en K1200P overeind zien zetten.
Je hebt op deze manier iig veel minder kracht nodig en loopt minder het risico dat je idd te ver doorgaat en de motor op de andere kant laat kletteren.
Een Deauville rijdt super. Ik heb in het verleden nogal wat motoren gehad. Twaalf om precies te zijn (zie onderschrift of website). En ik moet zeggen, dat de Deauville mij tot nu toe het beste is bevallen van al die motoren. Het is geen racekanon, maar daarvoor heb ik 'm ook niet gekocht. Wil je een "beest" van een motor, koop dan een supersport á la Hayabusa e.d. Maar de Deauville is super betrouwbaar, ongelofelijk wendbaar, onderhoudsarm/vriendelijk en er kan lekker veel bagage op mee. En last but not least; de zit is voortreffelijk.
Da's dan persoonlijk. Afgelopen week heb ik ook even een (nieuwe) Deauville meegehad (mijn motor stond bij de dealer). De zit op de Deauville is voor mij beroerder dan een wc-pot in een te kleine ruimte, de motor deint op en neer als een kameel en hij zou via Christine Le Duc verkocht kunnen worden als vibrator. Bovendien is 'tie niet vooruit te branden.
(OK, toegegeven, ik had net 2½ week op een nieuwe K1200GT achter de rug ).
Da's inderdaad persoonlijk. Jammer dat jij een andere ervaring hebt met deze fiets. Doet verder geen afbreuk aan mijn ervaring. Veel plezier met jouw K1200GT.