laatste 250cc GP race ooit

TZ250

MF veteraan
24 nov 2002
11.012
14
nou, dat was t dan.
ik zal t missen, de spannenste klasse van de GP is om zeep geholpen.
ik zou zeggen, dank je wel honda....t is je gelukt, je heb t eindelijk voor elkaar gekregen.

killhonda.jpg
 
since 1959... 1 wereld titel
dat is ook t ironische, killen ze een hele 250cc klasse, winnen ze em eindelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het zeer jammer, aangezien de 500cc destijds verneukt werd maar later de 990's toch aardig leken is de 800cc een ware dooddoener.
Ik hoop dat deze overstap beter uitpakt.
 
de spannenste klasse van de GP is om zeep geholpen.
Hmmm, zo spannend was het vandaag niet.
Eerst maar eens afwachten wat er voor terug komt. Lijkt me trouwens ook helemaal niet verkeerd om volgend jaar hoogtoerige viertakten met open uitlaten te horen, en waarom zou dat minder spannend zijn?
 
Het is al om bekent dat de populariteit van de 250cc afgelopen jaren drastisch terug is gelopen. Om deze klasse toch weer leven in te blazen is er voor gekozen om over te stappen op 4 tact. Ik ben zelf ook een groot voorstander van 2 tact machines, maar aangezien 4 tact de toekomst heeft, heeft net als de 500cc de 250cc vandaag z,n laatste ronden gereden. Maar denk dat we met de Moto 2 daar voor iets heel erg moois terug krijgen. Vind het alleen jammer dat de blokken allemaal het zelfde zijn.
 
Het is al om bekent dat de populariteit van de 250cc afgelopen jaren drastisch terug is gelopen. Om deze klasse toch weer leven in te blazen is er voor gekozen om over te stappen op 4 tact. Ik ben zelf ook een groot voorstander van 2 tact machines, maar aangezien 4 tact de toekomst heeft, heeft net als de 500cc de 250cc vandaag z,n laatste ronden gereden. Maar denk dat we met de Moto 2 daar voor iets heel erg moois terug krijgen. Vind het alleen jammer dat de blokken allemaal het zelfde zijn.

Laten we maar hopen dat het eerste jaar een rampjaar word en dat we binnen de kortste keren een veld zien van verschillende fabrikanten en dan niet enkel het frame maar het hele verhaal.
Zonder blok geen motor zonder rijwielgedeelte ook geen motor.
Ik vindt het dan ook vreemd om een Aprilia te zien/horen met een Honda krachtbron.
Het is het dan net niet, ondanks dat de 250cc aan het doodbloeden is, is de organisatie maar ook zeker de fabrikant er schuldig aan.
Immers de prijzen zijn schrikbarend hoog en het snerpende geluid maakte het juist mooi.
Overigens even off topic maar bij het motorcross worden volgend seizoen tear off's verboden aangezien dit het milieu zou schaden.
Ik ben benieuwd of we dit ook in het wegracen terug gaan zien.
 
Ik vind het zeer jammer, aangezien de 500cc destijds verneukt werd maar later de 990's toch aardig leken is de 800cc een ware dooddoener.
Ik hoop dat deze overstap beter uitpakt.

wat denk je zelf, als honda alle blokken levert.
hoe bedeol je een formule race, t is dan een veredelde supersprot 600 klasse.
 
vraag maar aan al die gp coureus die in een 2takt klasse hebben gereden.
t is echt een race machine een 2takt, je leert er echt op racen.
dit word gezegd door jongens als rossi, stoner, kallio, pedrosa enz....
een 4takt met windows rijd veels te lief vergeleken met een 2takt.
wat zij rossi ook alweer in die Faster..... [engels met italiaans accent modus aan] my M1 is a sweet bike, anybody can ride it. but the 500cc 2stroke...damn...it is from another planet [engels met italiaans accent modus uit]
ik zal t echt missen.
de enige echt spannende rce klasse die er over is is helaas de 125cc
ze moeten maar eens beginnen die computer zooi van die motoren af te halen dan maken ze tenminste wat meer foutjes en kan een achterhaler tenminste nog terug komen.
i
het is al zo snel beslist tegenwoordig.
 
een 500cc 2takt was nooit helamaal te temmen door onze motor helden.
dat kan helaas niet gezegd worden van de 4takten
 
vraag maar aan al die gp coureus die in een 2takt klasse hebben gereden.
t is echt een race machine een 2takt, je leert er echt op racen.
dit word gezegd door jongens als rossi, stoner, kallio, pedrosa enz....
een 4takt met windows rijd veels te lief vergeleken met een 2takt.
wat zij rossi ook alweer in die Faster..... [engels met italiaans accent modus aan] my M1 is a sweet bike, anybody can ride it. but the 500cc 2stroke...damn...it is from another planet [engels met italiaans accent modus uit]
ik zal t echt missen.
de enige echt spannende rce klasse die er over is is helaas de 125cc
ze moeten maar eens beginnen die computer zooi van die motoren af te halen dan maken ze tenminste wat meer foutjes en kan een achterhaler tenminste nog terug komen.
i
het is al zo snel beslist tegenwoordig.

Ik kan niet echt zeggen dat ik een 2takt fan ben, maar beelden van de bokkende vroegere 500 zijn wel heel gaaf. Maarja, de 250's van tegenwoordig (wat ik er dus van tv zie) zijn ook best "tam". Je ziet er iig niet veel afgaan met een flinke highsider.

Echte gevechten komen toch van de coureurs, niet van de motor. Volgens mij komt het allemaal wel goed. Tis voor de constructeurs misschien minder spannend, maar zo kunnen er hopelijk meer teams meedoen en anderen geld in de motogp pompen!

Trouwens, in faster reed rossi op de honda, niet op de m1 ;)
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, in faster reed rossi op de honda, niet op de m1 ;)
ergens in de film zie rossie in een auto achter t stuur een interview geven terwijl ie rondjes rijd op een van de motoGP circuits.
en daar doet ie die uitspraak, of t nou de M1 was over een andere 4takt who cares.
t gaat om die uitspraak waar ie de karakters van de 2 verschillende machienes duidelijk maakt.
 
Laatst bewerkt:
als je nou even goed oplet dan zie je dat ze in de film faster overgaan van de 2takt op de 4takt.
dan zie rossie in een auto achter t stuur een interview geven terwijl ie rondjes rijd op een van de motoGP circuits.
en daar doet ie die uitspraak

Rossi zegt niks over de Yamaha maar verteld over het gevoel van racen op een 500cc
 
hij zegt dat de 4takt een sweet bike was...of ie nou yamaha of honda zei....all the same
 
Terug
Bovenaan Onderaan