Lach-gas. Hoe werkt dat????

Toxopeus

Je ne suis Rob RD pas
24 jun 2003
970
1.850
Loosduinen
Welke term is juist, NoH, NoS, NO2... ??? Is het lachgas? :?

Is het doseerbaar, en hoe? Kun je dus schakelen?

Blijft er ook benzine stromen op het moment dat je lachgas gebruikt?

Wordt het vermengd met lucht of puur?


Een echte Nononono dus :?

sorry hoor
 
lachgas, in de chemische systematische nomenclatuur vroeger stikstofoxidule, thans distikstofoxide genoemd, N2O, het oudste in de anesthesie gebruikte inhalatiegas.
1. GESCHIEDENIS De eerste bereider (1772) van dit kleurloze, zoetgeurende gas, de Engelsman Joseph Priestley, beschreef in 1776 uitvoerig zijn sensaties na inademing ervan. Naar aanleiding van de publicatie in 1799 van het idee van Humphry Davy dat lachgas misschien kon worden gebruikt om chirurgische pijn te bestrijden, werd dat in 1844 in Boston beproefd: de tandarts Horace Wells (1815-1848) zag een lezingenhouder-demonstrateur, Gardner Quincy Colton (1814-1898), met lachgas experimenteren. Het viel hem op dat iemand die zich flink bezeerde terwijl hij onder invloed van het gas was, niets bleek te hebben gevoeld. Toen Wells zich, na door Colton met lachgas te zijn bedwelmd, een tand liet trekken, voelde hij niets. Wells trok zich, na mislukking van een demonstratie bij een operatie, terug, maar in 1862 gaf Colton opnieuw een demonstratie, die voortreffelijk lukte. Sedertdien is lachgas de basis gebleven voor een zeer groot deel van alle narcoses. In 1868 mengde E. Andrews (Chicago) het voor het eerst met zuurstof, waardoor het kan worden gegeven zonder dat de patiënt zuurstofgebrek krijgt. Zie verder anesthesie.



"lachgas," Encarta® - Encyclopedie 2000 - Winkler Prins. © 1993-1999 Microsoft Corporation/Elsevier. Alle rechten voorbehouden.
 
lachgas is niet extreem brandbaar en daardoor krijg je dus ook niet meer vermogen, het effect van lachgas is dat het de lucht zeer koud maakt waardoor er meer lucht in de verbrandingskamer kan,en daardoor dus meer vermogen!..


mvg Niels
 
lachgas is niet extreem brandbaar en daardoor krijg je dus ook niet meer vermogen, het effect van lachgas is dat het de lucht zeer koud maakt waardoor er meer lucht in de verbrandingskamer kan,en daardoor dus meer vermogen!..


mvg Niels
NOT !

Dan ga ik het maar uitleggen...

Lachgas ofwel n2o is 2 delen stikstof en 1 deel zuurstof en dus brand er helemaal NIKS.
Als lachgas ingespoten word ( onder 60 bar druk ) word er meestal ook benzine gemengd in de injector.
NOS4.JPG

Hier dus de injector op mijn motor, Fogger type 2 ofwel, benzine en lachgas worden vermengd in de injector en worden daarna de cilinder in gestuurd ONDER de gasklep.
Dus als je injecteerd geef je in feite gas want zuurstof/stikstof en benzine fikt samen met een vonkje.

Doordat er stikstof in lachgas zit koelt je blok er dus ook door af.
Betekend niet dat je blok kouder word, maar het vermogen wat je eruit haalt met lachgas samen koelt het dus een deel als je vergelijkt met een motor zonder met zelfde vermogen zonder lachgas.

Het dry system zoals op die ene site staat is niet meer dan alleen lachgas inspuiten en je injectiesysteem meer brandstof in laten spuiten dan ie normaal doet zonder lachgas.

Voor diegenen die wel engels begrijpen en snappen is deze site van Holley ( de NOS bouwer zelf) http://vsholley.vwh.net/HiOctn/TechServ/TechInfo/NOSTech5.html

Kortom , lachgas zelf doet helemaal niks , maar samen met bezine doet het veel meer vermogen produceren en is de goedkoopste manier van opvoeren.

Gebruik is door Paul Ritzen voor mijn fiets geadviseerd pas in zn 2e of 3e versnelling en dan pas vanaf 5000 toeren tot maximum toerental.
Daarna moet je echt niet meer injecteren anders jaagt ie em in overtoeren.
Injecteren doe je alleen bij vol gas en niet eerder ivm de doorstroom van restgas en nieuwe aanvoer van lucht.

En of het echt werkt moet je maar op mn site kijken :+
 
Laatst bewerkt:
Blablabla ....... èn er zit meer zuurstof ( O ) in de lachgascombinatie dan in de gewone buitenlucht dus méér om te verbranden( uit m'n hoofd ff: buitenlucht 26 %, in de NOS 33 % ? Maar dat zal iemand anders wel weer exacter weten ;) ) en de Nitro ( N2 )koelt het geheel weer. Gaat om het idee qua verder uitleg, iedereen weet er blijkbaar maar een deel van, Who gives a fuck, als het maar werkt :}
 
Ow sorry, het enige wat ik gedaan heb is zoeken op google naar nos + pagina's in het nederlands aangezet. Voor iemand die zo weinig van motortechniek kent als ik zag het er wel overtuigend uit :P

Ach joh niet teveel van aantrekken, zijn de altijd positieve berichies van Niels :X

Buitenlucht heeft bijna 21% zuurstof btw. Maar waarom wil je je motor opvoeren door lachgas? Daardoor is verbranding toch heviger (meer ontploffings kracht)en zou dit dan niet slecht zijn voor je motor? En als het niet slecht is, waarom zit het dan niet standaard in de benzine? Dit is geen gezeik van mij ofzo, maar serieuze vragen, voordat iemand weer zo'n negatief berichie post :X
 
Op dinsdag 08 juli 2003 21:55 schreef pCave het volgende:Avoordat iemand weer zo'n negatief berichie post :X
Ziet dan echt niemand die smiley ? Bij mij staat'ie er toch echt ! ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) Zo dan

Buitenlucht heeft bijna 21% zuurstof btw
Nou, is dus nog minder dan ik al zei, zal die in de N2O ook niet helemaal kloppen, maar zoals ik zei, gaat om het principe van de uitleg.
dit dan niet slecht zijn voor je motor?
Als je blok goed is is het niet slechter voor je blok dan bv altijd keihard rijden, de slijtage is meer door meer toeren.
waarom zit het dan niet standaard in de benzine
Ehhmm, omdat het onder druk ingespoten moet worden ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein beetje het idee dat het rijden op lachgaz een kostbare zaak is. misschien een beetje overkill voor Woonwerkverkeer :+
Behalve als je vlot op je werk wil zijn ( hmmm, belangrijker: na je werk weer snel thuis ;) ). Maar het blijft leuk bij de verkeerslichten !! Je moet je realiseren dat je het maar een seconde of 5 gebruikt per keer ( dan heb je toch al gewonnen 8-) ), dus met zo'n flesje als Niels en ik hebben doe je zo'n 2 1/2 minuut.
 
Kan het gewoon bestellen zondar dat ik ervoor moet betalen :P
Yep, ik ook, alleen m'n reduceerventiel is door iemand weggelegd op m'n werk en kan hem niet meer vinden, ff nieuwe maken dus. Gewoon kleine flesje in de vriezer en zo overtappen uit grote fles ( operatiekamer ). Nu is er een nieuwe medewerker die vindt dat we het niet meer nodig hebben, omdat we overal muuraansluitingen hebben, die moet ik dus nog ff onder 4 ogen spreken ( misschein zijn van hem wel blauw nà het gesprek, voor de extra overredingskracht ;) )
Nitro neg. post was niet voor jou bedoeld *hug* :}
Kusjes ;)

( was er nog zo'n eikel met negatief commentaar dan ? :P )
 
Op dinsdag 08 juli 2003 22:05 schreef NitroMax het volgende:...dus met zo'n flesje als Niels en ik hebben...

jullie rijden allebei V-Max toch :9
Kan het ook op hoogtoerige machines? of bijvoorbeeld een CB250N uit 1975 (in zeer goede staat 8-) . Of moet het een motor met injectie zijn. :?

Let goed op, want ik heb nog veel meer domme vragen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan