Lach-gas. Hoe werkt dat????

Toxopeus

Je ne suis Rob RD pas
24 jun 2003
970
1.850
Loosduinen
Welke term is juist, NoH, NoS, NO2... ??? Is het lachgas? :?

Is het doseerbaar, en hoe? Kun je dus schakelen?

Blijft er ook benzine stromen op het moment dat je lachgas gebruikt?

Wordt het vermengd met lucht of puur?


Een echte Nononono dus :?

sorry hoor
 
jullie rijden allebei V-Max toch :9
Kan het ook op hoogtoerige machines? of bijvoorbeeld een CB250N uit 1975 (in zeer goede staat 8-) . Of moet het een motor met injectie zijn. :?

Let goed op, want ik heb nog veel meer domme vragen. :+
Op elke verbrandingsmachine behalve diesels !
Dus ook op je grasmaaier, je jetski, je brommert etc.

Ik lees morgen de rest van je domme vragen wel, ga nu ff in de bank hangen, morgen weer tijd genoeg op het werk ( ben er toch lekker vroeg vanwege de NOS ;) )
 
Ik had vanavond ( zoals wel vaker ) m'n VMax voor de Tattooshop staan, kwam er al opvallend vaak een politiebusje voorbij rijden. Nu staat mijn motor half verscholen achter een Kliko, die ik zó neerzet dat de achteruitparkerende automobilisten éérst de Kliko raken en daarvan schrikken ipv gelijk tegen m'n motor aan te rijden en is hij dus niet geheel zichtbaar vanaf de weg.
Op een gegeven moment stopt het busje vóór de Skin Art en stappen 2 politieagenten uit, die éérst om de motor heenlopen en daarna richting de shop lopen om te vragen van wie de motor is. Ik naar buiten en mee gelopen naar de motor, me afvragend wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Blijken ze zich af te vragen of zo'n lachgascilinder langs de buitenkant van de motor wel mag en of het toegestaan is om op de openbare weg te rijden met Lachgas.
Ik heb ze helemaal uitgelegd ( ging allemaal heel erg relaxed ) hoe het precies werkt en dat het idd gewoon toegestaan is, maar dat je - als je het gebruikt op de openbare weg - je te hard gaat en dat mag dus niet :X O-) . Ook uitgelegd wanneer je het precies gebruikt en dat dat in de stad bv haast niet te doen is en dat het op hoge snelheid op de snelweg weinig nut meer heeft ( op mijn motor dan ). "Je mag opvoeren wat je wilt, als het maar niet op de openbare weg gebruikt" zei ik nog ;)
Ook heb ik uitgelegd dat het geen brandbaar gas is en dat ze dat wel duidelijk moest zijn omdat ik dan toch niet zo'n flesje naast m'n hete cilinders zou hangen. Ook zei ik dat het niet zo slim zou zijn om het daar te hangen als het brandbaar was als ik op m'n bek zou gaan en ten derde: als het verboden zou zijn zou ik toch minimaal de fles verstoppen ipv een knalblauwe fles op een knalgele motor te hangen.
De opmerking: "Ja, dan is het maar vast lekker heet als je het gaat gebruiken" heb ik ook ff teniet gedaan door te vertellen dat, hoe kouder het is , hoe beter de cilindervulling en hoe meer power het levert.

Ze waren erg tevreden met de uitleg, bedankten me voor alle info en toen hebben we nog ff staan lullen over de FireBlade van één van die agenten. Ik heb hem wel nog ff gewezen op de afwezigheid van schaamrandjes op mijn achterband, kon hij wel waarderen ;)

Heb hem ook uitgenodigd om een keer tegen elkaar te trekken, maar daar zag'ie toch maar vanaf ;)

Toch leuk zoveel aandacht :P

[edit] Tiep"wouten" ( Haaaahaa ) eruit gehaald [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik schrijf altijd voor lelijkheid :+

FF on topic:
Lachgas is gewoon de pest voor je blok. Teveel gebruiken en vooral te lang geeft een te hoge temperatuur. De No2 valt bij 200+ graden uiteen, waarvan de zuurstof dus de extra verbranding geeft. Blaas in een vuurtje en je ziet eigenlijk hetzelfde resultaat. Inderdaad kun je elke verbrandingsmotor ermee oppiepen, behalve diesels. Er zijn zelfs al setjes te koop voor scooters..die dingen kunnen daar dus al helemaal niet tegen.
Met andere woorden, je kunt het maar kort gebruiken.

http://www.joostenracing.nl
 
Ik had vanavond ( zoals wel vaker ) m'n VMax voor de Tattooshop staan, kwam er al opvallend vaak een politiebusje voorbij rijden. Nu staat mijn motor half verscholen achter een Kliko, die ik zó neerzet dat de achteruitparkerende automobilisten éérst de Kliko raken en daarvan schrikken ipv gelijk tegen m'n motor aan te rijden en is hij dus niet geheel zichtbaar vanaf de weg.
Op een gegeven moment stopt het busje vóór de Skin Art en stappen 2 politieagenten uit, die éérst om de motor heenlopen en daarna richting de shop lopen om te vragen van wie de motor is. Ik naar buiten en mee gelopen naar de motor, me afvragend wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Blijken ze zich af te vragen of zo'n lachgascilinder langs de buitenkant van de motor wel mag en of het toegestaan is om op de openbare weg te rijden met Lachgas.
Ik heb ze helemaal uitgelegd ( ging allemaal heel erg relaxed ) hoe het precies werkt en dat het idd gewoon toegestaan is, maar dat je - als je het gebruikt op de openbare weg - je te hard gaat en dat mag dus niet :X O-) . Ook uitgelegd wanneer je het precies gebruikt en dat dat in de stad bv haast niet te doen is en dat het op hoge snelheid op de snelweg weinig nut meer heeft ( op mijn motor dan ). "Je mag opvoeren wat je wilt, als het maar niet op de openbare weg gebruikt" zei ik nog ;)
Ook heb ik uitgelegd dat het geen brandbaar gas is en dat ze dat wel duidelijk moest zijn omdat ik dan toch niet zo'n flesje naast m'n hete cilinders zou hangen. Ook zei ik dat het niet zo slim zou zijn om het daar te hangen als het brandbaar was als ik op m'n bek zou gaan en ten derde: als het verboden zou zijn zou ik toch minimaal de fles verstoppen ipv een knalblauwe fles op een knalgele motor te hangen.
De opmerking: "Ja, dan is het maar vast lekker heet als je het gaat gebruiken" heb ik ook ff teniet gedaan door te vertellen dat, hoe kouder het is , hoe beter de cilindervulling en hoe meer power het levert.

Ze waren erg tevreden met de uitleg, bedankten me voor alle info en toen hebben we nog ff staan lullen over de FireBlade van één van die agenten. Ik heb hem wel nog ff gewezen op de afwezigheid van schaamrandjes op mijn achterband, kon hij wel waarderen ;)

Heb hem ook uitgenodigd om een keer tegen elkaar te trekken, maar daar zag'ie toch maar vanaf ;)

Toch leuk zoveel aandacht :P

[edit] Tiep"wouten" ( Haaaahaa ) eruit gehaald [/edit]

Heb je wel mazzel gehad... Had er van de week een discussie over met een vriendinnetje dat werkt bij de pliesie. Het schijnt dat ze je kunnen pakken op alles wat afwijkt van de typegoedkeuring. Dus zelfs al op kleine knippertjes, uitlaten enzovoorts... Heb zelf nog steeds het liefst zo min mogelijk aandacht van de mannen in blauw als ik buiten aan het spelen ben... :9
 
Je netjes gedragen werkt nog het best.
Dan vinden ze een hoop goed.

Ik heb er zelf nog geen last van gehad.
Wel dat ze keken naar mij maar gewoon verder reden.
Was KLPD die controle aan het doen was op de A12.
Ik tegen de 130 aan en dat was geen probleem.
De rest reed nog harder voorbij, maar mn NOS fles was geen rede tot aanhouden.
 
Wat ik me al een tijd afvraag is : hoelang kom je toe met zo'n bus lachgas ?
Als ik het goedheb is het enkel maar voor een sprint te trekken .
Is het kostelijk zo'n bus lachgas ?
Wat met je motor , word die veel meer belast dan ?
 
Wat ik me al een tijd afvraag is : hoelang kom je toe met zo'n bus lachgas ?
Als ik het goedheb is het enkel maar voor een sprint te trekken .
Is het kostelijk zo'n bus lachgas ?
Wat met je motor , word die veel meer belast dan ?
Is misschien wel een idee om dit topic door te lezen dan ipv alleen een post plaatsen onderaan het topic :? :? Ik heb het net zelf nog ff doorgelezen ( is al zo oud ) en alle antwoorden op je vragen staan erin.

en dit alles natuurlijk opbouwend bedoeld ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan