lachgas injectie

yamahaR1_17

Rookie
2 mei 2004
1
0
almere
soms zie je bij een auto dat er lachgas is ingebouwd, laatst zagh ik dit onder een motors zitten, hoe werkt dit precies? kan het namelijk nergens vinden op internet. alvast bedankt
 
... hoe werkt dit precies? kan het namelijk nergens vinden op internet. alvast bedankt

Op deze site staat ook het een en ander, en een hoop mooie plaatjes:
http://oldskoolsuzuki.info/patrick/shows/bigcc2004/index.htm


full
 
Maar het wel blijven volgen hé ;)
Ja natuurlijk, maar het is ongelovelijk dat je elke keer weer aan iedereen moet uitleggen hoe het werkt, dat'ie er niets harder in gaat qua topsnelheid, waaróm je het erop hebt, waarom het níét slecht is voor je blok etcetcetc. Parkeer je fiets met NOS ergens en je bent voorlopig nog niet weg B| . Rij met je fiets met NOS ergens en wordt helemaal ziek van alle puistenkoppies met petjes achterstevoren op in hun moeders stofzuigertje en leer heel snel "NOS" liplezen omdat ze ook de Fast and the Furry-arsed hebben gezien ;)

Vroeger kon ik mensen nog wel eesn wijsmaken dat ik die fles langs de zijkant van m'n motor had omdat ik astma zou hebben en dan onderweg af en toe kon inhaleren :P :9

Volgend jaar ga ik ook naar de Big CC Horsepower Shootout, een maatje van me werkt er ( Ian ) en 2 vrienden racen met hun motoren met Big CC fietsen : Phil Woods en Dave Buttery.
 
Laatst bewerkt:
Ehmmmm, tot 5 keer je eigen vermogen :?
ff rekenen, 145 PK x 5 is 725 PK, daar kom ik niet aan omdat ik met net iets meer dan 200 PK op de krukas de boel al kapot zou draaien. :X

En die manier die je beschrijft is zo gevaarlijk voor je blok als het maar kan.
Je moet de benzine onder druk inspuiten met een brandstofpomp.
Ik lees nergens iets over sproeiers bij jou om je mengselverhouding te bepalen.

Ben toch ook wel erg benieuwd of je niet teveel The fast and the Furyarse gekeken hebt :X

Ik houdt er trouwens helemaal niet van om voor fantast of iemand met een hoog F&F gehalte uitgemaakt te worden...
Waarschijnlijk reden wij al met N2O toen jij nog allen een krachttoer kon maken om je luier vol te schijten, maar dat geeft jouw nog niet het recht om anderen daarom maar belachelijk proberen te maken...
Heb net nog even de inbouwinstruktie opgeduikeld voor ons venturisysteem, en als je wilt zet ik dit graag even voor je op mail, zodat je misschien ook nog iets kunt opsteken van een echte pionier..
EN JA wij haalden uit een z1000 blok meer als 400 PK, niet van maastricht tot amsterdam, maar wel op de kwart mijl en dan heb je het toch over 5 x je eigen vermogen.....
misschien kun je zelfs op de site van EGLI nog wel kawablokken vinden met turbo's die ook ver over de 300 PK gingen, gewoon met een standaard krukas en luctkoeling...waren lange tijd de enigste krukassen die naaldgelagerd waren...heb voor 3 jaar terug alles verkocht aan een rickmanfan uit enkhuizen, die heeft denk ik nog het nodige daarvoor liggen.
NIX BENZINEPOMP NIX FANTASEREN....
 
Graag dan zelfs die mail want ben zeker geinteresseerd in jouw opbouw en de werking dan ervan.
Ik weet niet beter dat het onder druk naar binnen moet omdat zelfaanzuigend te weinig levert voor mn gevoel.

Je vertelt nu ook pas dat je veel meer gedaan hebt dan alleen wat 'prutsen' ( zo kwam het over )
 
Daarom ook goede olie gebruiken anders vriezen je zuigers vast :+ .

kon het niet laten, vond het zo'n mooi tikfoutje...

mwah, tijdens de verbranding kan het er flink warmpjes worden, zoals in de hel :P
1800 tot 2000 graden bij een normale verbranden, met NOS moet het hoger worden sinds je meer verbrand en slechts 25% nut hebt van de gebruikte benzine ;)

fuck B| zie net de fout :(
het is tuurlijk inlaat |(
 
EN JA wij haalden uit een z1000 blok meer als 400 PK, niet van maastricht tot amsterdam, maar wel op de kwart mijl en dan heb je het toch over 5 x je eigen vermogen.....
misschien kun je zelfs op de site van EGLI nog wel kawablokken vinden met turbo's die ook ver over de 300 PK gingen, gewoon met een standaard krukas en luctkoeling...waren lange tijd de enigste krukassen die naaldgelagerd waren...

Dat je meer dan 400pk uit een oud Z1000 blok haalt, (mits meer cc geboord) -> afhankelijk v/d configuratie, accoord!

Vér over de 300pk met een standaard kawa krukje -> vergeet 't maar !! (óf zéér kort plezier)

De énigste naaldgelagerde krukassen :? , ik heb toch al diverse gs1000 krukassen geperst en gemodificeerd, en die waren toch écht ook allemaal met rol/naaldlagers........, én natuurlijk uit die tijd.

En natuurlijk willen we wel even een uitdraai van dit pk monster zien, als een motor behoorlijk snel aanvoelt, is het tóch moeilijk om de pk's echt goed in te schatten.
iig moet je er ongeveer op de 400 meter een tijd van +/- 8 tot 8,3 seconden gereden hebben, met een eindsnelheid van pakweg 270 km/h als je dit vermogen tot je beschikking had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan