Lage Dollar: onderdelen uit USA

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Ik ben van plan gezien de extreem lage dollarkoers een aantal onderdelen en kleren te bestellen in de USA. Misschien dat er andere mensen nog dingen moeten hebben dan kunnen we die misschien samen bestellen en zo nog extra korting krijgen en de verzendkosten wat drukken. Ik heb bijvoorbeeld nodig: een leatt-brace, een camelbak, een jas, een helm, misschien nog een nieuw pak en wellicht nog wat voor vrienden. Ik heb eens rondgekeken op www.motosport.com. Prijzen kun je delen door 1,57 en dat tikt snel aan.
Mocht je zaken nodig hebben, kun je dat hier melden.
 
is wel verlijdelijk..

maar der gaat dan nog 20 % overheen van de nederlandse belasting;-)

(geloof ik)
 
Inderdaad, je moet er rekening mee houden dat alle vermelde prijzen op amerikaanse site Excl BTW zijn. Dus je moet er 19% BTW, ??% invoerrechten en je transportkosten bij optellen. Uiteraard erg verleidelijk maar reken jezelf niet rijk.
 
Belasting? Wat is dat dan? :)
Je hoeft toch niks in te voeren, heb wel eens wat uit China besteld en dat komt gewoon aan de deur zonder verdere kosten. Je moet volgens mij ook geen container van hetzelfde bestellen, dan word er vast wel iemand wakker. Maar mocht je iets nodig hebben post het hier even en dan verzinnen we met zn allen een manier om het op een veilige en goede manier hier te krijgen.
 
Ik ben er ook mee bezig geweest. Het is opzich wel rendabel maar niet veel. Je betaalt ten eerste, bij motor onderdelen dan, 6% invoerrechten over het aankoop bedrag+verschepingskosten+verzekering op veschepen, dan betaal je daar weer 19% BTW overheen.
 
Maar waar komt die belasting er overheen dan. Ik heb o.a. ooit een turbo en wat toebehoren besteld uit China en daar heb ik geen belasting over betaald. Wanneer zou je die belasting moeten betalen dan? Gaan ze bij de belastingdienst of de douane t pakket open maken en de factuur lezen ofzo? Mocht dit echt zo zijn is er dan geen omweg via Duitsland of Belgie, ik heb daar wel wat contacten.
 
Heb eens uit america een crosspak gekocht, daar kwam uiteindelijk ook nog eens van de douane invoerkosten overheen.
Het leukste is als je het via een bekende kunt laten versturen uit america, en dan als ``kado``, dan word er anders tegenaan gekeken.
Als de douane opmerkt dat het via een bedrijf/winkel gekocht is ( te zien aan het shipping order) dan kan je er op rekenen dat er wat overheen komt.

Maar ik zat nog 80euro onder de prijs van het totale bedrag dat ik moest betalen, dan de prijs hier toen in nederland was.

Was een goede crossbroek van 70euro en een crossshirt van 20euro.

Kan alsnog makkelijk uit.
Is even afwegen van elkaar.
 
@ Remy: Ja precies, btw heeft hier volgens mij geen betrekking op, pas als je t 'wit'gaat verkopen.

En wat is die invoerbelasting nou precies? % Of 6? Dat heb ik er ook nog wel voor over. De prijzen daar zijn vaak ook nog scherper als hier.
 
Heb via Ebay mijn crosspak gekocht bij een amerikaanse zaak!
Betreffende "Shift assault" broek en shirt inclusief verzending voor nog geen 60 euro!!!!
ging dan wel om oude collectie die voor een prikkie werd verkocht....
 
Mmmh, vrees er eerlijk gezegd een beetje voor.
Een maat van mij heeft destijds een setje "fiets-sleutel-gereedschap" gekocht via de "U" "S" and "A" en heeft in het totaal het dubbele mogen betalen van de aankoopprijs.
Eindbedrag kwam op een 400 euries!!!!
Vraagprijs was een kleine 200 euro in de states, waar men hier een slordige 300 voor durft te vragen.
resultaat: 100 euro verschwunden....
:W
 
Ik heb de laatste 3 maand 5 maal (net weer een bestellinkje gedaan ;-)) motormeuk in de VS gekocht. Tot nu toe (4 maal dus) NIETS hoeven bij betalen. Het ging om bedragen tussen de 75 en 175 dollar. kantteking: ik woon in Spanje, misschien maakt dat de zaak iets anders. In een ander draadje schreef iemand dat bedragen onder de 175 Euro door de douane door worden gelaten, ik weet echter niet of dat inderdaad zo is.

Die heffing zal me trouwens worst wezen; het verschil tussen de VS en Europa is zo groot. We worden hier permanent besodemietert heb ik wel ´s het gevoel ...
 
Laatst bewerkt:
Svennieh: Das niet zo mooi, dan is er iig iets goed misgegaan. Ik heb inmiddels motosport.com een mail gestuurd en als ze willen leveren bestel ik er mn spullen. Mocht er iemand misshien nog een adres van een andere online mx shop in de US hebben, hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Svennieh: Das niet zo mooi, dan is er iig iets goed misgegaan. Ik heb inmiddels motosport.com een mail gestuurd en als ze willen leveren bestel ik er mn spullen. Mocht er iemand misshien nog een adres van een online mx shop in de US hebben, hoor ik het graag.

Op ebay(.com) zijn er diversen actief.
 
Svennieh: Das niet zo mooi, dan is er iig iets goed misgegaan. Ik heb inmiddels motosport.com een mail gestuurd en als ze willen leveren bestel ik er mn spullen. Mocht er iemand misshien nog een adres van een online mx shop in de US hebben, hoor ik het graag.


Moest ik van jou zijn zou ik niet "motosport.com" contacteren maar de douane en hun de vraag stellen ivm de invoerrechten/kostenplaatje ed... :Y
"Motosport.com" zal wel leveren O-) , reken maar dat het voor hen geen probleem zal zijn.
Zorg gewoon dat je niet voor een onaangename verrassing komt te staan bij de invoer :r ....
:W
 
ik heb nu denk ik over 5 jaar zo'n 500 items uit de usa gekocht via ebay..

ben wel vaak belast met die douane kosten maar goed... in verhouding heb ik heel veel bespaard.

laatst nog 50 euro invoerkosten moeten betalen voor een vforce membraam... was anders 165 euro geweest (membraam, extra plaatjes en extra pakkingen), nu dus 215.

Ongeveer net zo duur als hier.
 
Ik ben van plan gezien de extreem lage dollarkoers een aantal onderdelen en kleren te bestellen in de USA. Misschien dat er andere mensen nog dingen moeten hebben dan kunnen we die misschien samen bestellen en zo nog extra korting krijgen en de verzendkosten wat drukken. Ik heb bijvoorbeeld nodig: een leatt-brace, een camelbak, een jas, een helm, misschien nog een nieuw pak en wellicht nog wat voor vrienden. Ik heb eens rondgekeken op www.motosport.com. Prijzen kun je delen door 1,57 en dat tikt snel aan.
Mocht je zaken nodig hebben, kun je dat hier melden.


Onderdelen: ok (als het totale kostenplaatje meevalt)
kledij: :N (wat als je jas of helm net dat maatje te klein is???)
----terug retour opsturen?
gevolg: extra $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$!!!!!
:W
 
Voor alle duidelijkheid heb ik het maar even opgezocht. Je dient(!) bij een internet aankoop idd aangifte te doen en omzetbelasting en invoerrechten te betalen over het aankoopbedrag. Je krijgt hiervoor vrijstelling als het om een aankoop gaat die minder dan 45euro bedraagt excl vervoer en verzekeringskosten. Dat is nog wel te regelen. Het word moeilijker als je met een paar man gaat bestellen want dan heb je nogal snel een grote doos. Ik ga eens even kijken wat de mogelijkheden zijn als op een factuur bijvoorbeeld 'sponsoring' zou staan.... of gewoon een lager totaal bedrag. Nogmaals ik heb nog nooit meer betaalt dan t aankoop bedrag maar ik wil mezelf toch wel indekken. Ik ben wel gecharmeerd van de prijzen daar, is t uitzoeken waard.

Edit: Je zou bij wijze van spreken de kleding hier in NL zelf nog kunnen gaan passen in een motorzaak, is niet erg netjes maar het zou kunnen. Ik weet welke maat ik heb dus dat durf ik rustig. Mocht t echt niet passen verkoop ik het wel weer, maar dat lijkt me sterk, heb dat probleem nog nooit gehad.
 
Laatst bewerkt:
Een andere oplossing is je kledij kopen in een hééééél klein maatje:
dit bespaart menige $$$$$ bij aankoop en invoer!!!
Maar jullie weze gewaarschuwd, het is geen zicht!!!!
:W
full
 
In het ergste geval heb je 11% invoerrechten over de geschatte pakket waarde van duane.
dat bedrag wat daar dan uit komt rollen zul je dan 19% btw betalen.
over dat bedrag komt nog een 16,75 inklaringskosten.

Ga uit van het ergste en hoop op het beste! dan kan het alleen maar meevallen.

Ook de transport kosten naar nederland zijn erg verschillend per pakketgroot en gewicht!
Het loopt zo vrij snel op naar 100dollar.
Om de duane te omzeilen zijn allerlei trucjes en weetjes voor. Het is en blijft een kat en muis spelletje.

Ikzelf heb al een paar keer in Amerika besteld naar tevredenheid.
1x heeft duane het pakketje gecontroleerd en de andere keren niet.
 
Laatst bewerkt:
Het bedrag wat op de site staat + 30% is mijn ervaring. En dat is niet via ebay of wat, gedaan maar via officiele bedrijven die een papier aan de buitenkant doen. Dit moeten ze doen anders krijgen ze gelazer als het ontdekt werd zeiden ze.
 
In het ergste geval heb je 11% invoerrechten over de geschatte pakket waarde van duane.
dat bedrag wat daar dan uit komt rollen zul je dan 19% btw betalen.
over dat bedrag komt nog een 16,75 inklaringskosten.

Nou hier klopt weinig van.

Je betaald een bepaald percentage invoerrechten over de factuurwaarde + 19 % BTW.

Inklaringskosten??? Inklaren is iets heel anders dan invoeren.

Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen. Daarbij moet u aan de Douane gegevens over de goederen verstrekken. Zo weet de Douane welke goederen worden ingevoerd en welke voorschriften daarop van toepassing zijn. Ook kan de Douane met deze gegevens de eventueel verschuldigde rechten bij invoer en belastingen berekenen.

U kunt zelf aangifte doen, maar u kunt dat ook door iemand anders laten verzorgen. Als een koeriersbedrijf of TPG Post bijvoorbeeld de goederen aflevert die u hebt besteld, dan hebben deze vervoerders al aangifte voor u gedaan. Zij berekenen dan de eventueel verschuldigde rechten bij invoer, omzetbelasting en/of accijns aan u door. Het kan ook zijn dat het koeriersbedrijf of TPG Post u om nadere gegevens vraagt, zodat zij aangifte kunnen doen.
 
Laatst bewerkt:
. In een ander draadje schreef iemand dat bedragen onder de 175 Euro door de douane door worden gelaten, ik weet echter niet of dat inderdaad zo is

Dat is zeker niet zo. Op de site van de douane staat dat onder de 22 euro je geen invoerkosten hoeft te betalen.
 
Alles wat ik al kocht uit de usa hade de verkoper bij het opzenden aangeduid dat het een gift was.
Dus daarop moeten dan geen invoerkosten betaald worden denk ik.
 
Nou hier klopt weinig van.

Je betaald een bepaald percentage invoerrechten over de factuurwaarde + 19 % BTW.

Inklaringskosten??? Inklaren is iets heel anders dan invoeren.

.

Dit zijn mijn ervaringen. Tevens ben ik toen ook heel internet gaan afspeuren en hier ben ik op uitgekomen wat tot nu toe bij mij en vele andere juist is geweest.

Ik vertel hier ook 'de ergste' situatie. Dan kan het alleen maar meevallen.
Vergeet ook niet dat die inklaringskosten ook niet de kosten zijn als ze het pakket controleren.

Inklaringskosten heb ik ook moeten betalen voor een pakketje met een zuiger set/pakking set en drijfstangset
 
Terug
Bovenaan Onderaan