Lage, laagtoerige, vlotte tourmachine gezocht

SjonnieB

MF'er
23 mei 2001
104
1
Vastorf/D
Zogezegd :)

Mijn Pan European is een beetje te hoog voor mijn vriendin, of eigenlijk te breed: door het brede zadel komen haar benen niet aan de grond.

Nou hadden we voorheen een Yamaha Diversion 600, maar die vind mijn vriendin te onrustig/luid/hoogtoerig. Bij 140 draaide die tegen 7000 touren.

Nu zoeken we dus een machine waarmee je relaxt 140 rijden kan, die niet te hoog is en die goed handelbaar is.
(ps, een pan european draait bij 140 4000 toeren)

Voorslagen?
 
Misschien een lager/ander zadel, die zijn toch ook verkrijgbaar Corbin bv

(ps mijn motor draaid bij 140 7000 toeren)
 
Andere zadels zijn wel verkrijgbaar, maar die zijn wel lager, maar niet smaller :)

Die motor heeft zijn breedte, en daar moet je mee leven.

Het helpt natuurlijk wel een beetje, maar 316 kg motor is best veel, en in noodsituaties moet je hem gewoon goed onder controlle hebben.

En een 2e motor moet er zowiezo komen :)

Dus ehm,. de vraag bestaat nog steeds :)

(ps,. 7000 bij 140? gaat dat door tot 11.000 toeren?)
 
lijkt me een Suzuki SV 650 S wel wat (als 2e motor) is toch heel wat anders als een pan, maar als je weinig toeren wil, bij kleinere/lichter motor kom je denk wel bij de 2 cillinders bytheway een heel mooi ding zo'n SV.
 
Honda Deauville :)

Is ook een pittiggie, maar draait ook al weer een paar tourtjes meer, 4000 toeren == 100 bij deauville, is het ntv blok/frame,..


Kent iemand de Ducati ST2 of ST4 ?

Enne, is er nog een suzuki sv expert in huis?

Groetjes :)
 
ducati is ook een super toer/sport ding heeft een paar weken geleden in de moto73 gestaan, goed uit de rijimpressie geloof ik, check anders de moto 73 site ff.

Voor SV experts staan onder Algemene praat - SV links ;)
 
De nieuwe yamaha FJR 1300 (test in moto73 nr 12.)
http://www.moto73.nl/


De FJR1300 vormt eigenlijk een heel nieuw motorsegment: een dikke toerbuffel met behoorlijk sportieve aspiraties. Een uitermate aangename zomerse testrit naar het inmiddels ontdooide Andermatt in de Zwitserse Alpen bracht de kwaliteiten van de FJR duidelijk naar boven.

[edit]
plaatje klopte niet meer
[/edit]
_________________
Honda MTX 49cc 0-100 in... yeah, right

[ Dit Bericht is bewerkt door: happy op 2001-06-22 09:35 ]
 
Een toermotor met een ketting? Hmm,..

Heb toch liever een kardan, als het je niet uitmaakt :)

En echt goedkoop is deze ook niet :)

En zithoogte?
 
Terug
Bovenaan Onderaan