Lage motoren (voor kleine(re) motorrijders)

Gezien de regeling die gaat veranderen in 2014, ga ik mijn Repsol verkopen, en koop ik een zwaardere/grotere motor die ik ga afvoeren, ben uiteraard nog aan het kijken wat het gaat worden.. Maar de Repsol gaat deze week marktplaats nog op! Misschien iemand die er belang bij heeft? Vrijwel een nieuwe van 2007 met 5000km op de teller en schadevrij. Heb in ieder geval veel plezier gehad aan de Repsol, was een leuke beginnersmotor en heeft een aantal rijlessen gescheeld.
Iedereen bedankt voor de reacties :)
 
Ja weet ik, maar als de regeling straks anders word, raak ik mijn Repsol minder snel kwijt. En wil toch graag een zwaardere, ook al moet die eerst afgevoerd worden..

Ken je nog iemand die belang heeft bij een Repsol 125cc, hij staat op marktplaats!
 
Staat hier nog een heel mooi Suzuki GSX-R 600. Prima staat nieuwe banden.
Motor is wat lager gamaakt en perefect te rijden voor iemand die wat klein is.
 
Lage motor?

Cagiva Raptor.

Jaja ik weet het, eigen merk en type opnoemen...

Ja, deze heb ik een kleine vriendin (die net was begonnen met rijden) ook aangeraden. Ze is zooooo, zooooo, zooooo blij met de keuze. De motor is laag, snel, en dus ook geschikt om jaren rijplezier van te hebben.

Aangezien het motorblok van een Suzuki af komt, zit dat wel goed. Het grootste verschil met de Suzuki SV650 is de vermogensafgifte(die is veel soepeler) en de hoogte (de Cagiva is lager).
 
Ik heb een verlaagde Suzuki Gladius 650 èn Daytona Ladystar laarzen (verhoogde binnenzool). Dat kom je een heel eind mee ;)

Succes met zoeken en uitproberen!
 
Sport model, a2 mogelijk en mooi cq betrouwbaar?

Yamaha fzr400rr, ik ben 1,80 maar de motor is meer geschikt voor een kleiner persoon, omdat de zadelhoogte en ruimte voor mijn knieen nou niet echt denderend is.
 
Ook mensen hier die korter dan 1.70 zijn en die een 1000cc of meer rijden? Deze zijn vaak qua zadelhoogte hoger dan de lichtere motoren.

Ik ben zelf 1.67 en rijd een CBR 600 F3 '97 op standaard hoogte (zadeloogte is 810mm geloof ik). 2 tenen op de grond of 1 voet plat :-) Opzich zijn er wel 1000cc's te vinden die een zadelhoogte hebben van 810mm of minder maar ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.
 
Ik heb een keer op de R1 van mn vriend gereden maar dat was niet zo fijn, teentjeswerk inderdaad. Maar de Ducati die ik heb heb je ook in 1000cc, zelfde hoogte. S2r1000 bijv. Met jouw lengte moet dat prima gaan. (ik ben 1.58, verhoogde laarzen daytona ladystar en schuim uit het zadel) Ik heb nu de 800, is ook een prima fietsje. Kan op het circuit ook goed meekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ook mensen hier die korter dan 1.70 zijn en die een 1000cc of meer rijden? Deze zijn vaak qua zadelhoogte hoger dan de lichtere motoren.

Ik ben zelf 1.67 en rijd een CBR 600 F3 '97 op standaard hoogte (zadeloogte is 810mm geloof ik). 2 tenen op de grond of 1 voet plat :-) Opzich zijn er wel 1000cc's te vinden die een zadelhoogte hebben van 810mm of minder maar ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ben zelf net geen 1.70 en heb een cbr 1000F en kan met beide voeten op de grond als ik dat wil :)
 
Laatst bewerkt:
Toetsenbord te hoog zeker .

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan