Lage motoren (voor kleine(re) motorrijders)

Chantal2302

Rookie
14 aug 2013
20
0
Wat zijn leuke motoren voor de kleine(re) motorrijders??

Zelf ben ik 1.60/1.65, rijd nu Honda Repsol CBR 125 (A1 rijbewijs) en kom met beide voeten aan de grond. Maar als ik straks zwaardere motor mag rijden, wil ik graag een andere motor met meer CC's. Liefst een sport/tour motor ofzo.
Dus kom maar op met adviezen! :)
 
Ik hoorde laatst dat je s'ochtens ook langer bent als s'avonds, dus dat kan er ook nog mee te maken hebben :+
 
Ik zou trouwens gewoon kijken welke motor je wilt en dan proefzitten / rijden en van daaruit verder kijken.
Tegenwoordig is elke motor wel aan te passen / verlagen e.d.

Afhankelijk van verhouding onder/boven lichaam zou 1,65 trouwens niet zo'n probleem moeten zijn.
Volgens mij valt dit niet in de categorie extreem klein.
 
Mocht je het prettiger vinden kun je de meeste sport-tour fietsen ook wel laten verlagen
 
Ik zou trouwens gewoon kijken welke motor je wilt en dan proefzitten / rijden en van daaruit verder kijken.
Tegenwoordig is elke motor wel aan te passen / verlagen e.d.

Afhankelijk van verhouding onder/boven lichaam zou 1,65 trouwens niet zo'n probleem moeten zijn.
Volgens mij valt dit niet in de categorie extreem klein.
Eensch :^
Maar is natuurlijk wel makkelijk voor d'r als ze al wel een beetje weet waar ze sowieso naar kan kijken.
Enige wat ik eigenlijk mis is, of ze budget heeft voor een (bijna) nieuwe of dat ie maar 1000 euro mag kosten.... bepaald de keuze vrijheid nogal.
 
Wat zijn leuke motoren voor de kleine(re) motorrijders??

Zelf ben ik 1.60/1.65, rijd nu Honda Repsol CBR 125 (A1 rijbewijs) en kom met beide voeten aan de grond. Maar als ik straks zwaardere motor mag rijden, wil ik graag een andere motor met meer CC's. Liefst een sport/tour motor ofzo.
Dus kom maar op met adviezen! :)


Heb ik iets geschikts voor je, zie mijn advertentie, Virago 750

Als ik het niet goed begrijp ben je de ene keer 1,60 en dan er tussenin en dan 1,65 :+
 
Heb SDI laarzen dus..
En ja ik weet dat je motoren tegenwoordig kunt verlagen. Mijn vriend rijdt Kawasaki Ninja zx6r 636, en deze is te groot, maar misschien met verlagen kom ik wel aan de grond e.d. maar het is zijn motor he.. en ben gewoon aan het rondkijken e.d. wat mijn volgende motor gaat worden..
Maar alle adviezen/tips zijn daarom wel welkom :)
 
Heb SDI laarzen dus..
En ja ik weet dat je motoren tegenwoordig kunt verlagen. Mijn vriend rijdt Kawasaki Ninja zx6r 636, en deze is te groot, maar misschien met verlagen kom ik wel aan de grond e.d. maar het is zijn motor he.. en ben gewoon aan het rondkijken e.d. wat mijn volgende motor gaat worden..
Maar alle adviezen/tips zijn daarom wel welkom :)
Laat de banden van zijn motor gewoon leeg lopen, kun je proefzitten op een "verlaagde" ZX6R zonder dat de verlaging permanent is O-)
 
Haha is een idee, maar dat idee ga ik niet uitvoeren ;) Moet sowieso eerst nog A2 of A halen, maar daarom kan ik wel ideeën opdoen. (A)
 
suzuki gs500 is klein, daar kan ik bijna met platte voeten bij de grond en ik ben 1.58 :)

En een Ducati monster zou ook moeten kunnen, al ziet het er wel grappi uit als je klein bent maarja. Met wat schuim uit het zadel en verhoogde laarzen (daytona lady star) zou jij ook goed bij de grond moeten kunnen, ik kom met mn tenen bij de grond of met 1 voet plat.
 
Kawasaki ZXR400 en Suzuki GS500 Zijn allebei wel leuke motoren, kijk trouwens nog niet echt naar budget, ben dus 'breed' aan het rondkijken.. Moet natuurlijk wel gewoon betaalbaar zijn en niet extreem. Ducati ben ik niet zo gek van. Houd het dan liever bij Honda, Suzuki, Kawasaki, Yahama ofzo..
 
Lastig dat die zoekfunctie helemaal bovenaan staat he :X die kleintjes kunnen daar nooit bij?
 
Lastig dat die zoekfunctie helemaal bovenaan staat he :X die kleintjes kunnen daar nooit bij?

_O-

BADA BOEM TCHING!

Maar goed, ik zou je wel willen helpen, ik ben zelf ook niet zo groot, maar ik ben een man, en dan houdt het dus op. Ik weet niks over vrouwenmotoren.
 
Wat zijn leuke motoren voor de kleine(re) motorrijders??

Zelf ben ik 1.60/1.65, rijd nu Honda Repsol CBR 125 (A1 rijbewijs) en kom met beide voeten aan de grond. Maar als ik straks zwaardere motor mag rijden, wil ik graag een andere motor met meer CC's. Liefst een sport/tour motor ofzo.
Dus kom maar op met adviezen! :)

kawasaki ER6 (weegt ook weinig, is ook wel prettig)
 
Terug
Bovenaan Onderaan