Lage motoren (voor kleine(re) motorrijders)

Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.

15yk54.jpg
 
Heb mn Repsol inmiddels verkocht, ben druk aan het kijken, wat mn volgende motor gaat worden, heb op een aantal proef gezeten (Kawasaki Er6, Honda CB600f, Honda CBF600s, Suzuki SV650, Yamaha FZ6) Kom bij allemaal wel aan de grond, bij de 1 wat meer als de ander uiteraard.

Maar eerst maar is A2 binnenhalen..pff.. regeltjes van de overheid ook..
 
Heb SDI laarzen dus..
En ja ik weet dat je motoren tegenwoordig kunt verlagen. Mijn vriend rijdt Kawasaki Ninja zx6r 636, en deze is te groot, maar misschien met verlagen kom ik wel aan de grond e.d. maar het is zijn motor he.. en ben gewoon aan het rondkijken e.d. wat mijn volgende motor gaat worden..
Maar alle adviezen/tips zijn daarom wel welkom :)
Veranderen van vriend.
 
Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.

[afbeelding]

Vorst op de ruit en -42 graden op dat displaytje?! Waar de !*@* woon jij?? :P
 
~
Je kan een motor makkelijk en goedkoop ook op verschillende manieren verlagen.
Zo heb ik mijn transalp bv. verlaagd door voorvork 3 cm door te steken. Dat lijkt veel, maar heeft weinig inpact op het weggedrag en scheelt enorm veel. Een cm lager bij de grond kan het verschil zijn tussen net met je tippen aan de grond of de voeten plat kunnen zetten.

[afbeelding][/quote

Oehhh...30mm is wel veel hoor....gaat dat goed met remmen?
Ik ben 1.62 en heb ook een transalp PD10 '99 en heb de vorkpoten 20 mm door laten steken, en het zadel is 3 cm verlaagd met behulp van het elektrisch broodmes van mama, bisontix en de tacker van zwager Gert. Achter staat de vering op z'n 'zachtst' ingesteld. Gaat prima, heb er al 21.000 km mee gereden.
(mijn spatbord blijft heel bij een evt. noodstop/cq heftig remmen) Vrees dat die van jou aan gort gaat bij zo'n actie) Het is met beide motoren wel zo dat alleen de voorste helft van de voeten bij de grond komen maar dat is genoeg :Y
Heb overigens ook nog een yamaha xjr1200 in de kenny roberts uitvoering, die heb ik ook 20 mm door laten steken voor, achter konden de ohlins veren (stereo)20 mm ingedraaid worden dus dat was makkelijk.
 
Met hobbels merk je het vaak wel als je hem aan de voorkant verlaagd. Ik had mijn gs500 (door suzuki dealer) laten verlagen met andere dogbones en ook de voorvorkpoten wat door laten steken. Maar wat een verschil zeg met hobbels ed pfft. En dat was niet in positieve zin.... maargoed je went er wel aan, zeker als je niet weet hoe hij ervoor was.
 
Met hobbels merk je het vaak wel als je hem aan de voorkant verlaagd. Ik had mijn gs500 (door suzuki dealer) laten verlagen met andere dogbones en ook de voorvorkpoten wat door laten steken. Maar wat een verschil zeg met hobbels ed pfft. En dat was niet in positieve zin.... maargoed je went er wel aan, zeker als je niet weet hoe hij ervoor was.

Hoe merk je dat? Zelf ook gehad (3cm lager voor en achter) maar merkte er niets van anders dan bij de drempel van de schuur :-)
 
Heb mn Repsol inmiddels verkocht, ben druk aan het kijken, wat mn volgende motor gaat worden, heb op een aantal proef gezeten (Kawasaki Er6, Honda CB600f, Honda CBF600s, Suzuki SV650, Yamaha FZ6) Kom bij allemaal wel aan de grond, bij de 1 wat meer als de ander uiteraard.

Maar eerst maar is A2 binnenhalen..pff.. regeltjes van de overheid ook..

Mis in dit rijtje toch weer de Street triple van triumph :N
 
Hoe merk je dat? Zelf ook gehad (3cm lager voor en achter) maar merkte er niets van anders dan bij de drempel van de schuur :-)

Bij mij in de woonwijk hadden ze flinke drempels. Merkte echt wel dat ze veel harder aankwamen, vooral mn rug. Toen hij nog niet verlaagd was had je gewoon wat meer vering. Dus dat werd: nog zachter rijden. Maar ook onderweg als je wat slechter wegdek had met kinderkopjes bijv. had ik wel meer last van mn rug dan voorheen.

Heb nu een ouder model gs, die zijn sowieso lager dan de nieuwere :)
 
Hallo, zelf ben ik net geen 1.60. en 58 kg .moeilijk dus! Ik ben begonnen met een Suzuki gladius ,verlaagd. dit was een leuke motor om mee te beginnen. daarna ben ik overgestapt op een Triumph tiger 800 verlaagd. Hier rijd ik nu op. een hele fijne motor, maar eigenlijk net kwa gewicht ,iets te zwaar voor mij.Weet er iemand een goede vervanger?.
 
Zelf heb ik (1.63 en korte benen) een Suzuki GSXF 650 die wat verlaagd is. En vergeet niet: Daytona heeft verhoogde laarzen die ook weer een stukje helpen.
Een honda CBF600 zou moeten kunnen als het zadel in de laagste stand staat.

Ik las dat de Tiger 800 XCx en XRx ook fabrieks-af in verlaagde versie te krijgen zijn, en ook bijv de BMW 800 GT.

Verder nog een paar leuke links:
Zithoogte motoren - MotoPlus (sla de choppers maar over, want als je rechtop zit met je benen naar voren, zullen je armen te kort zijn om lekker te sturen)
Motorcycle Ergonomics om eens te kijken hoe een motor ongeveer uitvalt bij jou
 
Terug
Bovenaan Onderaan