lager 17x42x12 of andere oplossing gezocht :S

Mr.Zed

MF veteraan
11 okt 2002
6.285
2
Zuid NL
Heeft iemand hier wat benul van lagers en maten?

Ik heb een 17" velg voor mijn beemer gevonden, leuk voor het proberen van plakbandjes, komt van een dt125 oid af. De naaf is hetzelfde als van mijn bmw, behalve........de lagerpassing en maat. -O- Ik dacht eerst dat het alleen een smallere binnenmaat was, maar helaas.

In de bmw zit een 6203-2RS (17 mm x 40 mm x 12 mm)

In de andere naaf zit een 6302-2RS (15 mm x 42 mm x 13 mm)

Idealiter zoek ik dus een lager met de maten 17 mm x 42 mm x 12 mm om het wiel zo in mijn motor te hangen.

Bij SKF kom ik ze niet tegen in de online library. :N :/

Als ik zoek met de maten kom ik op een Honda lager, maar die is waarschijnlijk niet afgedicht, want het is een transmissielager. -O-

Weet iemand een oplossing? Zoiets als: 'he die kun je gewoon daar en daar krijgen' of 'huppa zus enzo busje ertussen en klaar'? :?

Anders zit er weinig anders op dan omspaken en eigenlijk wil ik liever eerst vrijblijvend het wiel kunnen testen. :/
 
Ik vrees dat je een paar verloop(busjes/ringen) moet laten maken.
Stukje buis laten uitdraaien tot een ring met een wanddikte van 1 mm.
In het lagerhuis drukken en dan het BMW lager er in.

Of, je moet iemand kennen die het lager af kan slijpen.

Jammer dat er geen tussenmaten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je een paar verloop(busjes/ringen) moet laten maken.
Stukje buis laten uitdraaien tot een ring met een wanddikte van 1 mm.
In het lagerhuis drukken en dan het BMW lager er in.

Of, je moet iemand kennen die het lager af kan slijpen.

Jammer dat er geen tussenmaten zijn.

Ja zoiets dacht ik al, maar een 1mm ring lijkt me vrij dun. :? Of is er iemand hier die dat kan maken? :)

Ik zit nu te denken om óf proef te rijden met de open honda lagers, óf om de velg om te spaken naar een gare pegaso naaf die ik nog heb. Die mist één van zn remschijfmontage gaten, maar is wel exact gelijk aan die van de bmw.

Gelijk mijn echte wiel omspaken dacht ik ook nog aan, maar vind ik een te groot risico. Ik vermoed dat het een stap vooruit wordt met plakbandjes, maar zeker weten doe ik dat niet 100% natuurlijk. Ik wil ook proefrijden voor het achterwiel naar een bredere omgespaakt wordt en ik spatbord, stabilisator, etc definitief aanpas.

Hallo

zoek hier es....

detechnoshop.nl – Just another WordPress site

Knopje lagers en oliekeringen



Suc6

gr, H

:N Staat er niet tussen, ik heb alle gangbare fabrikanten al gehad, een open honda lager is het enige dat ik tegen kom..
 
Citaat van een voorvorkenbouwer:

bestel een lager2 uit een voorwiel van een 1993 gsxf1100 of een 86/87 gsxr750 maar let op neem dan twee LINKER voorwiellagers want die zijn 17x42x13mm.

tip neem gelijk de seals erbij

09262-17034 bestelnummer Suzuki.


Het lager is een millimeter dikker, maar daar is wel overheen te komen denk ik.

Succes!
 
:} Potverdorie als die 2 zijdig afgedicht zijn (en dat hoop ik dan) dan zou ik goed zitten. Ik heb de bus voor de dikkere as al uit de gare pegaso gehaald, die kan dan 2mm afgedraaid worden. :)

Die afdichting van de lagers is wel essentieel, deze bmw gebruik geen losse keerringen voor de wiellagers, alleen eentje voor de telleraandrijving. Maar dan zou ik aalsnog kunnen proefrijden in ieder geval.
 
De fiche van de 1986 gsxr is hoopvol.

full
 

Thanks, had ik ook gevonden inmiddels, maar dat is een krukaslager zo te zien, dus open.

Ik heb de lagers van Vmaaxx besteld, als het goed is zijn dat dichte lagers, dan kan ik het wiel gewoon gebruiken. Mag wel ook want met de prijs zou je denken dat ze van goud zijn. :X
 
Thanks, had ik ook gevonden inmiddels, maar dat is een krukaslager zo te zien, dus open.

Ik heb de lagers van Vmaaxx besteld, als het goed is zijn dat dichte lagers, dan kan ik het wiel gewoon gebruiken. Mag wel ook want met de prijs zou je denken dat ze van goud zijn. :X

Ik ken dat
Had een lager uit een bak nodig, nergens te krijgen alleen bij de dealert :( :(
76 eypo voor een gewoon lager....
uiteindelijk een busje gedraaid, om de as geperst, en een standaard lager van 4,10 euro erop
Afzetters
 
Zo, die zijn binnen. :) Wel maar aan een kant geseald, maar dat gaat wel lukken denk ik, in de naven is alles brandschoon aan de binnenzijde, daar komt geen vocht.

Nu nog iemand zoeken die even een pasbusje voor me wil afdraaien. :)
 
even een ander lager vraagje....

ik heb een duc wiel met een 28,5 gat (of was het nou 25) en die moet naar een 20mm as. nu wil ik eens kijken of er andere lagers zijn, maar nou vroeg ik mij het volgende af....

Hoe precies zijn die lagermaten? zijn dat hele mm, halve mm of nog veel fijner?
 
De buitenmaat is een strakke passing, de binnenmaat een losse in het geval van wiellagers. Je moet dus een lager met binnenmaat 20 hebben, die is voor een 20 as geschikt. Het al dan niet creëren van speling voor een losse passing is aan de maker van de naaf of de as. De as is dus misschien met miniem verschil geen 20mm.

Bij motoronderdelen zijn bijvoorbeeld weer beide, buiten en binnen, strakke passing, maar dat zit hem dan dus weer in de assen.

Korte versie: juiste maat kiezen en niet verder erover mauwen.
 
Citaat van een voorvorkenbouwer:

bestel een lager2 uit een voorwiel van een 1993 gsxf1100 of een 86/87 gsxr750 maar let op neem dan twee LINKER voorwiellagers want die zijn 17x42x13mm.

tip neem gelijk de seals erbij

09262-17034 bestelnummer Suzuki.


Het lager is een millimeter dikker, maar daar is wel overheen te komen denk ik.

Succes!


Hey ken ik die goser?
 
Terug
Bovenaan Onderaan