Beste mede-MF'ers,
Zojuist teruggekomen van mijn motorvakantie in de Eifel en na het invullen van alle brandstofbonnetjes kwam ik tot een lager brandstofverbruik dan in Nederland.
Ook vorig jaar een week in Frankrijk (Vogezen) geweest, ook toen een lager brandstofverbruik dan thuis.
Dit vind ik opvallend, heen- en terugreis rijd ik met zware koffers en roltas waar ik in NL nooit mee rijd (dus stuk zwaarder, minder aerodynamisch) en met touren in de bergen jaag ik hem verder in toeren dan in NL.
Gem. brandstofverbruik NL.= 1:19,5
Ongeveer 1x per week ±200km touren over vlakke wegen
Gem. brandstofverbruik D. = 1:22,5
3 dagen ±200km touren in de Eifel (heuvels/bergen)
Heen- en terug via snelweg
Gem. brandstofverbruik Fr.= 1:23,0
3 dagen ±200km touren in de Vozgezen (heuvels/bergen)
Heenreis binnendoor, terugweg via snelweg
Iemand een idee waardoor dit kan komen??
Gaat namelijk volledig tegen mijn verwachtingen in....
Zojuist teruggekomen van mijn motorvakantie in de Eifel en na het invullen van alle brandstofbonnetjes kwam ik tot een lager brandstofverbruik dan in Nederland.
Ook vorig jaar een week in Frankrijk (Vogezen) geweest, ook toen een lager brandstofverbruik dan thuis.
Dit vind ik opvallend, heen- en terugreis rijd ik met zware koffers en roltas waar ik in NL nooit mee rijd (dus stuk zwaarder, minder aerodynamisch) en met touren in de bergen jaag ik hem verder in toeren dan in NL.
Gem. brandstofverbruik NL.= 1:19,5
Ongeveer 1x per week ±200km touren over vlakke wegen
Gem. brandstofverbruik D. = 1:22,5
3 dagen ±200km touren in de Eifel (heuvels/bergen)
Heen- en terug via snelweg
Gem. brandstofverbruik Fr.= 1:23,0
3 dagen ±200km touren in de Vozgezen (heuvels/bergen)
Heenreis binnendoor, terugweg via snelweg
Iemand een idee waardoor dit kan komen??
Gaat namelijk volledig tegen mijn verwachtingen in....