Lager koppeling

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Hallo,

Ik ben bezig met een CB450 nighthawk voor een kennis.
Zijn koppeling hield er plots mee op. Na demontage van het koppelingsdeksel blijkt een lagertje kapot te zijn. Natuurlijk missen er een paar kogeltjes dus ik hoop dat ik die nog terug kan vinden. Ik wil het eerst proberen met een zeer sterke magneet.

RoOU85Ih.jpg

zQ0TOM9h.png


De hevel van de koppeling drukt alleen op de binnenste lagerring. Dat lijkt me vragen om problemen op de langere termijn. Blijkt dus nu ook.
Waarom heeft Honda dit ooit bedacht?
Tips om kogeltjes terug te vinden zijn ook welkom natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Zit daar geen hoekcontact lager in?
Natuurlijk druk hij alleen op de binnenring. Hij kan toch moeilijk ook op de buitenring drukken?
 
Zit daar geen hoekcontact lager in?
Natuurlijk druk hij alleen op de binnenring. Hij kan toch moeilijk ook op de buitenring drukken?

Alleen een kogellager en dat ie alleen op de binnenring drukt is inderdaad logisch bedenk ik net.
Vanavond met een zware magneet onder de carterpan bezig geweest. Het enige wat ik kon vinden waren een paar stukjes van de lagerringetjes die de kogeltjes op hun plaats houden. Die heb ik eruit kunnen vissen met een magneetje.
Daarna nog het carter gespoeld met ontvetter en droog geblazen maar niks kunnen vinden.
Waar die kogeltjes gebleven zijn is me een raadsel :?
 
Alleen een kogellager en dat ie alleen op de binnenring drukt is inderdaad logisch bedenk ik net.
Vanavond met een zware magneet onder de carterpan bezig geweest. Het enige wat ik kon vinden waren een paar stukjes van de lagerringetjes die de kogeltjes op hun plaats houden. Die heb ik eruit kunnen vissen met een magneetje.
Daarna nog het carter gespoeld met ontvetter en droog geblazen maar niks kunnen vinden.
Waar die kogeltjes gebleven zijn is me een raadsel :?

Je beseft dat de kogeltjes een redelijk eind uit elkaar zitten in de kooi? Zeker dat er een paar weg zijn? Daar heb ik mensen zich al eerder op zien verkijken.
 
Dat dacht ik al. Vandaag komt het nieuwe lagertje binnen.
Dan zou ik maar een kogeltje kwijt zijn dat misschien ook wel bij het demonteren van de kap er uit is gevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan