Lagers en rubbers verwijderen uit voorwiel CBR900

biertje?

MF veteraan
6 jan 2002
1.507
0
Kortom, hoe verwijder ik de rubbers en lagers uit de voorvelg van een CBR900? De velg moet namelijk gepoedercoat worden.

En kan ik de lagers daarna opnieuw gebruiken? En heb ik daar nog speciaal gereedschap nodig?
Alvast bedankt!
 
Ik heb geprobeerd met een schroevendraaier het rubber eruit te wrikken, maar er zit weinig tot geen beweging in.
Wat kosten trouwens nieuwe lagers ongeveer?
 
Bedankt voor nu....rubbers zijn er uit! Moest inderdaad iets meer kracht zetten...

Nu moet ik nog even tjekken of de lagers er perse uitmoeten voor het coaten.
Iemand enig idee hoe je die er zonder speciaal gereedschap uit krijgt?

Iemand enig idee wat lagers kosten (bij lagerboer en/opf dealer)?
 
lagers kun je er zo weer inslaan. blokje hout erboven dat je niet op lager zelf slaat en laatste stukje bv met een cilinder die dezelfde maat heeft als het lager als de lagers wat dieper in de velg liggen.

zelf onlangs nieuwe lagers in cbr1000 voorvelg, koste me 12/15 euro inc montage. zelf geen kaas van gegeten, wel goed gekeken en is een eitje, doe ik voortaan dus zelf :)
 
Als je je wielen laat coaten moeten de lagers er uit, want het vet in de lager's loopt er uit als je wielen in de oven gaan. En je moet ze vervangen want als je je lagers demonteert moet je op de binnenkooi van je lager tikken en het lager zit vast op de buitenkooi de kogels vinden dat niet lekker. En ze kosten inderdaad +/- 15 euro
 
Laatst bewerkt:
die mening ben ik ook bedeeld jozef; toch zijn er coaters die adviseren om de lager lekker te laten zitten; beetje afplakken enzo; no problem... _O-

der zal maar een minimaal beetje vet toch nog uitlopen over je vers gecoate velg...
 
Hoeft niet perse zeggen ze in dordrecht bij brasto, heb mijn oude wielen daar ook laten coaten maar wel de lagers eruit gehaald 5 min werk, nieuwe erin na het coaten ook zo gedaan dus als je iets doet doe t dan gelijk ook goed! Nieuwe lagers er met de oude inslaan dat werkte bij mij perfect! Je moet wel voorzichtig geweld gebruiken met inslaan maar dat spreekt voor zich toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan