Lagers uit blind gat verwijderen

MrProper

MF veteraan
9 mrt 2008
7.451
1.717
kop van nh
... zonder de speciale honda tools die ik volgens het handboek nodig heb?

Is er toevallig een handig truukje?

2ecg3fo.jpg
 
Daar hoort trouwens een slagtrekkertje bij die je op meerdere maten van deze trekkers kan gebruiken. Om dat nou allemaal te kopen om éénmalig twee lagers te verwijderen...


Okee, zonder die speciale tools:

Misschien die carterpan even in kokend water gooien en het lager inspuiten met freeez geeft een temperatuurverschil van 110 graden, wellicht dat het lager er zo uit valt
 
Laatst bewerkt:
Daar hoort trouwens een slagtrekkertje bij die je op meerdere maten van deze trekkers kan gebruiken. Om dat nou allemaal te kopen om éénmalig twee lagers te verwijderen...

Misschien die carterpan even in kokend water gooien en het lager inspuiten met freeez geeft een temperatuurverschil van 110 graden, wellicht dat het lager er zo uit valt

Ook een goeie!
 
vet werkt maar je kan bij gebrek aan vet en stof ook gewoon brood zonder korstjes gebruiken en een doorslag in een maat die precies in het gat van het lager past. werkt ook prima. het maakt eigenlijk niet veel uit wat je in dat gat propt als je maar zorgt dat de enige richting die het gaan kan naar achter het lager is. als je maar genoeg spul achter het lager perst komt het lager er uit.
 
Heb zelf al meerdere malen lol gehad van het setje. Nee geen magnifieke kwaliteit en ik heb 1 van de kleinere dan ook al stuk, overlapping is niet 100% zoals geadverteerd. Maar alsnog, beter dan niets.
 
Ik heb heel vroeger eens een blok van een CB750 gesplitst, daar zaten vevergelijkbare lagers in die dmv een soort ring op hun plaats gehouden werden.
Er zat een groef in de carterhelften en in het buitenlager zodat het lager niet heen en weer kon schuiven.

Hier niet het geval?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel vroeger eens een blok van een CB750 gesplitst, daar zaten vevergelijkbare lagers in die dmv een soort ring op hun plaats gehouden werden.
Er zat een groef in de carterhelften en in het buitenlager zodat het lager niet heen en weer kon schuiven.

Hier niet het geval?

Nope, ze zitten geperst.

Maar ik heb een handige collega met een speciaal setje waarmee je naast het lager kan steunen, waar het wat dikker is. Icm heet fohnen en afkoelen van het lager, moet het denk ik goed komen... :)
 
een draadeind aan het lager lassen ( beetje in het midden) bus eroverheen die groter is als het lager, en dan een ring op de bus met daarachter een moer die je op het draadeind draait....trek je hem er zo uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan