Lagers voor majesty yp250 98

1 dec 2017
13
0
Alkmaar
Weet iemand of er een lagerset bestaat voor Majesty yp250 uit 98.
Ben bang dat ik binnenkort een vastloper krijg dus wil alle lagers vervangen in de motor.
Zie graag reacties tegemoet.
 
Ben bang dat ik een vastloper krijg dus ga ik de lagers maar vervangen?:?
Dat is weer een nieuwe voor mij8)7,waarom ben je bang dat je een vastloper zou krijgen?
 
Kijk eerst maar eens wat er aan de hand is alles vervangen gaat veel geld kosten,de krukas is alleen compleet te koop
en de andere lagers zal je los moeten kopen.Misschien dat er lagers van bijvoorbeeld SKF passen maar
dat weet ik niet.
 
Ja zal idd eerst kijken wat er exact aan de hand is. Volgens mij altijd keurig oliepeil bijgehouden. Maar hij moet wel eerst open. Daarom dacht/denk ik dan meteen reviseren. Ook reëel blijven met machine uit 98. Je hoort het vervolg en afloop.
 
Dat kunnen wij zo niet inschatten, speling hoe jij die op het filmpje laat zien is normaal.

Ik vraag me dan ook af hoe je de rest van het blok wil beoordelen en laat staan monteren (op de juiste manier) Maar succes.
 
Zoals je merkt ben ik echt een leek maar dat krukas stuk is, is toch duidelijk dacht ik?
Lijkt er wel op,maar speling controleer je niet door heen en weer te bewegen,druk de drijfstang tegen een krukwang aan
en voel of je de drijfstang op en neer kan bewegen,zit daar veel speling op dan is ie zeker stuk.
De drijfstang heeft een naaldlager,als het metaalslijpsel daarvan afkomstig is dan is die echt goed kapot.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt dat je de big end speling voelt door te trekken en te duwen. Maar ook met dit kantelen is al zichtbaar dat het big end lager speling moet hebben. Anders zou hij alleen links-rechts kunnen schuiven.
Daarmee hoeft de krukas niet overleden te zijn, misschien is alleen een nieuw big end lager voldoende.
 
Het klopt dat je de big end speling voelt door te trekken en te duwen. Maar ook met dit kantelen is al zichtbaar dat het big end lager speling moet hebben. Anders zou hij alleen links-rechts kunnen schuiven.
Daarmee hoeft de krukas niet overleden te zijn, misschien is alleen een nieuw big end lager voldoende.
Ja als dat te krijgen is,op de onderdelen tekening staat alleen een complete krukas,de TS heeft al een nieuwe besteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan