Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Glijlagers: zelfsmerend en niet zelfsmerend, met en zonder olie(vet)groeven. Metaal en kunststof.
Naaldlagers: met en zonder kooi en binnenring.
Rollagers: conisch of cilindrisch, met of zonder stofring(en).
Axiale en radiale lagers.
Metrische en engelse maten.
Gangbare en speciale maten.
Ik vergeet vast nog wel een aantal...
Ik denk dat Gassen bedoelde: Geen glijlagers op het hoofddrijfwerk bij een krukkast gespoelde tweetakt (zoals bij alle(?) 2t motorfietsen). Pistonpen is idd wel deel van een glijlager. Grotere tweetaktdiesels zijn vaak niet zo heel anders qua opbouw dan een viertakt: Oliecarter i.c.m. drukgesmeerde glijlagers en spoelfaciliteit extern.
Bij een oliegevuld carter zijn er idd meerdere mogelijkheden, zoals idd gsx met kogel(of naald?)lagers en oudere duc's ik meen dat die oplossing gekozen is om de weerstand t.o.v. een glijlager te verminderen. Overigens bestaan er wel eencilinders met glijlagers op de kruk bv faryman eencilinders.