lagerschalen balhoofd zandstralen

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
hallo, mijn frame van m'n honda cr125 uit 1993 wordt gestraald morgen. maar nu zitten er in mijn balhoofd vna die conische lagers (ben de juiste benaming ff kwijt), die zijn er uiteraard uit. maar nu zitter er nog van die lagerschalen in (in het balhoofd), waar die lagers dus opvallen.
deze zijn volgens mij geperst. iedergeval, mijn vraag is, of deze er ook uit moeten?

want ik denk als het frame gestraald wordt. dan gaat dat ook gestraald worden. altans, ze gana er over heen. en dan worden de lagerschalen ruwer en niet meer mooi glad door het zandstralen. en dit lijkt me niet gunstig voor de conische lagers die er in vallen. of zal dit wel meevallen en hoeven deze er niet uit?

en wat zijn jullie ervaringen? deze er gewoon in laten zitten, of er uitgehaald?
b.v.d
 
hoi
er zijn specaaile binnen lager trekkers voor maar die zul je wel niet hebben.
waarom ook voor die 1 keer dat het voor komt.
ik zou zeggen tik ze eruit meestal zitten er uitsparingen in de aanslag van je
bal hoofd waar je net een drijver kunt plaatse en dan is het een kwestie van om en om tikken eerst voor en dan achter millimeter voor millimeter komt ie dan.
je kunt natuurlijk ook twee rubberen stoppen maaken en daarmee de lagerbussen beschermen.
groetjes eric
 
gewoon laten zitten maar wel afschermen.
2 ronde stukjes hout vastklemmen met een stuk schroefdraad gaat prima
 
Uittikken met een dreffel of iets anders we voorzichtig. Oude lager iets afslijpen zodat de diameter iets kleiner wordt. Met het oude lager kun je de nieuwe er in tikken.
 
nah aangezien ik ze er toch uit moest halen dus, maar ff bezig geweest

had het zweet op de kop staan ;) , maar tis gelukt. met een giga grote schroevendraaier aan de andere kant door het balhoofd op de achterkant van de lager schalen zitten tikken, ging goed :)

maar nog bedankt :)
 
ik had ze ook gewoon dichtgemaakt, 2 cirkels triplex verbonden met een stuk tapend.
is gweoon goed gegaan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan